Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Advertisements

OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Hikaye Anlatımı.
ROL OYNAMA.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
Tasarım Aşamaları.
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story CAN IZ YEMIŞCIOĞLU.
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Gameplay Çalışmasına Başlamak Getting The Gameplay Working.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
Game Design Theory and Practice
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
İBRAHİM KASALAK A Chapter 15: Getting the Gameplay Working HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.
LEAP MOTION Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
Parça programlaması bir iş parçasının tezgah üzerinde üretilebilmesi için gerekli işlemleri ve bu işlemler için gerekli yardımcı işlemleri, sayısal kontrollü.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
GGJ 2016 Oyun Yükleme GGJ Takımı. Bir GGJ kullanıcısı olmalısınız. Bir oyunu sisteme yüklemek için: 1. Bir GGJ hesabınız olmalı. 2. Bir jam merkezini.
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Yaratıcı Drama.
Chapter 4: Game Analysis: Centipede Hazırlayan: Gülcan TÜRKMEN
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story Bahadır Yıldız

Giriş: İyi bir tasarımcının cebinde bilgisayar programlarına uygulayabileceği en az 5 tane somut fikir bulunmalıdır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Giriş: Bilgisayar oyunu fikirleri 3 farklı ve ilişkisiz alandan gelebilir: Gameplay Teknoloji Hikaye 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Başlangıç Noktaları Bu üç farklı alandan istenilen başlangıç noktası olarak seçilebilmektedir. Burada esas olan eldekilerin ne olduğunun farkına varılması ve kararların o doğrultuda verilmesidir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Başlangıç Noktaları Yani; hangi durum seçilmiş olursa olsun, tasarımcı bu durumun oyunu nasıl sınırlandıracağını çok iyi bilmesi ve anlaması gerekmektedir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Gameplay ile Başlamak Oyun tasarımında en sık görülen başlama noktalarından biridir. Daha önceden yapılmış oyunlara benzer bir oyun biçimi düşünmek çok kolaydır. Çoğunlukla da geliştiren kişi düşündüğü oyunu oynamıştır ve kendisine ait birşeyler eklemek istemiştir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Gameplay ile Başlamak Gameplay ile başlandığı zaman tasarımcı, bu durumun oyunun ihtiyaç duyacağı teknolojiyi nasıl etkileyeceğini, Oyunun nasıl bir hikayeye sahip olması gerektiğini düşünmelidir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Teknoloji ile Başlamak Teknoloji de büyük bir kısım tarafından başlangıç noktası olarak kullanılmaktadır. Eğer proje geliştirme takımının ilk projesi değilse zaten ellerinde daha önceden hazırlanmış bir teknoloji vardır. Yeni teknoloji bu temel üzerine kurulabilecektir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Teknoloji ile Başlamak Eğer projede yeni bir motor(engine) kullanılacaksa bu da çoğunlukla, eski bir motorun yeniden uyarlanması anlamına gelmektedir. Eğer ki geliştirme takımı proje için yeni bir motor yazacaksa bu takımın ve liderin çok iyi donanımlı olduğu anlamına gelir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Teknoloji ile Başlamak Diğer durumlarda ise proje için başka kaynaklardan elde edilen lisanslı oyun motorları kullanılacağı söylenebilir. Ancak ne olursa olsun; önemli olan gameplay ile motorun uyumlu çalışmasıdır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Teknoloji ile Başlamak Teknoloji sunulacak hikayeyi de kısıtlayabilir. Örneğin: Bina dışı (outdoor) çevre elemanlarını taşımayan bir motor kullanarak “dağ tırmanışı” ile ilgili bir oyun yapmak çok zordur. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Teknoloji ile Başlamak Oyunun; iyi bir oyun olabilmesi için hikaye ve teknoloji uyumlu olmalıdır. “Teknolojinin gameplay ve hikayeyi nasıl etkileyeceği, kısıtlamalar çevresinde nasıl yaratıcı bir çalışma sergilediğinize bağlıdır.” 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Hikaye ile Başlamak Son olarak; oyununuz için beyin fırtınası sağlamak istediğiniz ortam,anlatmak istediğiniz hikaye ya da keşfetmek istediğiniz bir grup karakterle başlayabilir. Gerçekte çoğu oyunun hikayesi olmadığından bir oyunun hikaye ile başlaması ilginç görünebilir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Hikaye ile Başlamak Oyun için dönüştürmek, Oyuncunun nasıl etkileşim kuracağı, Oyuncunun hareketlerine göre oyun dünyasında farklı yollar açmak. İyi bir tasarımcı hikayeyi düşünürken bunları göz önünde bulundurmalıdır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Hikaye ile Başlamak Eğer diyaloglar oyunda iletişim için önemli ise tasarımcıların buna uygun bir yapı geliştirmesi gerekmektedir. Ya da araştırma ve keşif oyunda büyük yer tutuyorsa bu durumda; oyuncunun kamera ile istediği her yere bakmasını sağlayan 3 boyutlu bir motor kullanılması uygun olabilir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Sınırlılıklar Teknoloji Hikaye Gameplay Takım arkadaşları Bütçe Zaman 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Sınırlılıklar Sınırlılıkları yenmenin en mantıklı yolu onları da amacımıza uygun bir şekilde kullanmaktır. Bunu da; sınırlılıkları tanıyarak ve sınırlılıkları avantaja dönüştürerek yapabiliriz. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Sınırlılıklar Sınırlılıkların her biri diğerleriyle alakalı durumdadır, bu nedenle sınırlılıkları göz önüne alarak oyunla ilgili kararlar alınmak zorundadır. Her alınan karar ile de bir çok kapı kapanmaktadır. Bu şekilde oyunun yapısı kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Örnek Oyunlar: Hikaye ile başlayan: Odyssey: The Legend Of Nemesis Teknoloji ile başlayan: Damage Incorporated Gameplay ile başlayan Centipede 3D 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Sonuç: Her oyunun bir başlama noktası vardır (gameplay, teknoloji, hikaye), Her oyunda –başlama noktası farklı olsa da- bu üç bileşen bulunmak zorundadır, Esas olan bu üç bileşen arasındaki uyum ve tutarlılıktır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ

Bitti… Teşekkürler… 03.01.2019 Bahadır YILDIZ