Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story Bahadır Yıldız
Giriş: İyi bir tasarımcının cebinde bilgisayar programlarına uygulayabileceği en az 5 tane somut fikir bulunmalıdır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Giriş: Bilgisayar oyunu fikirleri 3 farklı ve ilişkisiz alandan gelebilir: Gameplay Teknoloji Hikaye 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Başlangıç Noktaları Bu üç farklı alandan istenilen başlangıç noktası olarak seçilebilmektedir. Burada esas olan eldekilerin ne olduğunun farkına varılması ve kararların o doğrultuda verilmesidir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Başlangıç Noktaları Yani; hangi durum seçilmiş olursa olsun, tasarımcı bu durumun oyunu nasıl sınırlandıracağını çok iyi bilmesi ve anlaması gerekmektedir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Gameplay ile Başlamak Oyun tasarımında en sık görülen başlama noktalarından biridir. Daha önceden yapılmış oyunlara benzer bir oyun biçimi düşünmek çok kolaydır. Çoğunlukla da geliştiren kişi düşündüğü oyunu oynamıştır ve kendisine ait birşeyler eklemek istemiştir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Gameplay ile Başlamak Gameplay ile başlandığı zaman tasarımcı, bu durumun oyunun ihtiyaç duyacağı teknolojiyi nasıl etkileyeceğini, Oyunun nasıl bir hikayeye sahip olması gerektiğini düşünmelidir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Teknoloji ile Başlamak Teknoloji de büyük bir kısım tarafından başlangıç noktası olarak kullanılmaktadır. Eğer proje geliştirme takımının ilk projesi değilse zaten ellerinde daha önceden hazırlanmış bir teknoloji vardır. Yeni teknoloji bu temel üzerine kurulabilecektir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Teknoloji ile Başlamak Eğer projede yeni bir motor(engine) kullanılacaksa bu da çoğunlukla, eski bir motorun yeniden uyarlanması anlamına gelmektedir. Eğer ki geliştirme takımı proje için yeni bir motor yazacaksa bu takımın ve liderin çok iyi donanımlı olduğu anlamına gelir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Teknoloji ile Başlamak Diğer durumlarda ise proje için başka kaynaklardan elde edilen lisanslı oyun motorları kullanılacağı söylenebilir. Ancak ne olursa olsun; önemli olan gameplay ile motorun uyumlu çalışmasıdır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Teknoloji ile Başlamak Teknoloji sunulacak hikayeyi de kısıtlayabilir. Örneğin: Bina dışı (outdoor) çevre elemanlarını taşımayan bir motor kullanarak “dağ tırmanışı” ile ilgili bir oyun yapmak çok zordur. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Teknoloji ile Başlamak Oyunun; iyi bir oyun olabilmesi için hikaye ve teknoloji uyumlu olmalıdır. “Teknolojinin gameplay ve hikayeyi nasıl etkileyeceği, kısıtlamalar çevresinde nasıl yaratıcı bir çalışma sergilediğinize bağlıdır.” 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Hikaye ile Başlamak Son olarak; oyununuz için beyin fırtınası sağlamak istediğiniz ortam,anlatmak istediğiniz hikaye ya da keşfetmek istediğiniz bir grup karakterle başlayabilir. Gerçekte çoğu oyunun hikayesi olmadığından bir oyunun hikaye ile başlaması ilginç görünebilir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Hikaye ile Başlamak Oyun için dönüştürmek, Oyuncunun nasıl etkileşim kuracağı, Oyuncunun hareketlerine göre oyun dünyasında farklı yollar açmak. İyi bir tasarımcı hikayeyi düşünürken bunları göz önünde bulundurmalıdır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Hikaye ile Başlamak Eğer diyaloglar oyunda iletişim için önemli ise tasarımcıların buna uygun bir yapı geliştirmesi gerekmektedir. Ya da araştırma ve keşif oyunda büyük yer tutuyorsa bu durumda; oyuncunun kamera ile istediği her yere bakmasını sağlayan 3 boyutlu bir motor kullanılması uygun olabilir. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Sınırlılıklar Teknoloji Hikaye Gameplay Takım arkadaşları Bütçe Zaman 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Sınırlılıklar Sınırlılıkları yenmenin en mantıklı yolu onları da amacımıza uygun bir şekilde kullanmaktır. Bunu da; sınırlılıkları tanıyarak ve sınırlılıkları avantaja dönüştürerek yapabiliriz. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Sınırlılıklar Sınırlılıkların her biri diğerleriyle alakalı durumdadır, bu nedenle sınırlılıkları göz önüne alarak oyunla ilgili kararlar alınmak zorundadır. Her alınan karar ile de bir çok kapı kapanmaktadır. Bu şekilde oyunun yapısı kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Örnek Oyunlar: Hikaye ile başlayan: Odyssey: The Legend Of Nemesis Teknoloji ile başlayan: Damage Incorporated Gameplay ile başlayan Centipede 3D 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Sonuç: Her oyunun bir başlama noktası vardır (gameplay, teknoloji, hikaye), Her oyunda –başlama noktası farklı olsa da- bu üç bileşen bulunmak zorundadır, Esas olan bu üç bileşen arasındaki uyum ve tutarlılıktır. 03.01.2019 Bahadır YILDIZ
Bitti… Teşekkürler… 03.01.2019 Bahadır YILDIZ