Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
70 adet ulusal ve yerel LPG şirketinin olduğu tüplügaz pazarında, ev tüpü satışlarında yerel rekabet avantajı sağlamak ve bayi motivasyonunu arttırmak.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
GENEL MUHASEBE.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
Gülmüş BÖRÜHAN1 , I. Özge YUMURTACI HÜSEYİNOĞLU2, Pervin ERSOY3
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Pazarlama İletişimi ve Etik
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Pazarlama İletişimi ve Marka
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Çevre Yönetim Sistemi
Tüketici Davranışları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Dağıtım Dağıtım kavramı, üretilen mal ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye akışını sağlayan eylemlerin tümüdür. Hizmet sektöründe ise dağıtım, mal ve hizmetleri tüketiciye doğru taşımaktan başka farklı fonksiyonları ifade etmektedir. 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Dağıtım Sistemini Tasarım Aşamaları Müşteri istek ve gereksinimlerinin belirlenmesi Dağıtım seçeneklerinin belirlenmesi En uygun dağıtım sistemin oluşturulması Uygulanabilir seçeneklerin değerlendirilmesi Dağıtım ağlarının tasarımı ve uygulanması Dağıtım kanallarının performansının izlenmesi 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Tipik Hizmet Kanalı Hizmeti Sağlayan Hizmeti Kullanan 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Dağıtım Kanalı Seçenekleri Doğrudan Satış/Dağıtım Acenteler Franchising Elektronik Dağıtım 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Doğrudan Satış/Dağıtım Hizmeti sunan ile hizmetin ayrılmadığı durumlarda kullanılır İşletmeler için Avantajları; Hizmetlerin nasıl sağlandığı yada yerine getirildiği hakkında daha fazla denetim sahibi olabilir Müşteri İhtiyaçları, ihtiyaçların nasıl değiştiği hakkında bilgiler sağlanır Aracıya ödenecek kar marjı işletmeye kalır 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

…Doğrudan Satış/Dağıtım Dezavantajları Belirli bir kişinin hizmetlerine karşı çok fazla talep olduğunda artan iş yükü ile uğraşma ve işi büyütme sorunları Sınırlı bir coğrafik pazar. 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Acenteler Acente hizmet üreticisi adına hareket eden ve müşteri ve hizmet üreticisi arasında sanki doğrudan bu iki taraf arasında gerçekleşir gibi bir yasal ilişki yaratma yetkisine sahip olan kişilerdir. Avantajları; Satış ve dağıtım maliyetlerinde azalmaya neden olur Dağıtım için harcayacağı bütçeyi temel hizmet üretiminin artması için kullanabilir Acenteler yerel pazarlar hakkında bilgiye sahiptirler 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU …Acenteler Dezavantajları; Acenteler genellikle birden fazla firmayı temsil ederler Acentelerin fiyat, verilen hizmet düzeyi gibi konularda ana firmanın imajını etkileyebilecek kararlar verebilmesidir 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Franchising Franchising, bir pazarlama yada dağıtım kanalı şekli olarak sistem içinde ana firmanın, bir diğer firmaya, belirli ayrıcalıkları, belirli bir zaman dilimi içinde ve belirli bir alanda kullanım hakkını vermesidir. Franchisor Franchisee Franchise 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU …Franchising Franchising anlaşmasında olması gerekenler; Hizmetin sunulacağı coğrafik alan Franchisee tarafından elde edilecek gelirin ne kadarının Franchisor’a ödeneceği Anlaşmanın süresi Ödenecek başlangıç ücreti Franchisee’nin hizmeti üretmek ve ve ulaştırmak için uymayı kabul ettiği noktalar Franchisor tarafından sağlanacak idari ve teknik destek Anlaşmanın sona ermesini sağlayacak nedenler 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Elektronik Dağıtım Elektronik dağıtım kanalları hizmetlerin dağıtımında doğrudan insan etkileşimini gerektirmeyen tek kanal seçeneğidir Gerekli olan unsurlar önceden tasarlanmış hizmetler ve bunu ulaştıracak bir elektronik araçtır. Faydaları; Kalite kontrolü, Düşük maliyet Müşteri açısından kolaylık Yaygın dağıtım 03.01.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU