Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞAHİN AKDAĞ.
Advertisements

Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
WEB TASARIM TEKNİKLERİ
Bilgisayar Dosya Uzantıları
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
Kelime İşlemci Programı
Microsoft Word’de Sayfayı Düzenleme
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Websiteniz Nasıl Daha Yapışkan Olur ? Murat Babadağ
E-İçerik Arama, Bulma ve Seçme
Görsel Okur-Yazarlık *
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
ARAYÜZ Yenilikleri – ProQuest Search Widget. The ProQuest Search Widget ProQuest Arayüzü özelliklerine; masaüstüne ve kurumunuzun WEB sitesinde istenilen.
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
HTML İLE BASİT WEB İŞLEMLERİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Microsoft Power Point Dersi
BAĞLANTI (KÖPRÜ) OLUŞTURMA
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
Bilgisayarda Ofis Programları
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
DENETİM MASASI Windows XP - 7.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
3.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
Halk Sağlığı Müdürlüğü
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi Bilgisayar Dersi Ayşenur Buyruk
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Hafta Rapor Hazırlamak Form aracılığı ile tablolara veri girişi yapıldıktan sonra, ekran çıktısı veya yazıcı çıktısı almak amacı ile rapor hazırlanmaktadır.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hafta 9. 2 Form Hazırlamak Veritabanın da bulunan tablolara veri girilmesini kolaylaştırmak ve görünümünü güzelleştirmek için form özelliğini kullanabilirsiniz.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
- 1 - Microsoft PowerPoint (1) DERSİN AMACI PowerPoint ile etkili sunular hazırlamak Powerpoint ile hazırlanan sayfaları HTML olarak saklamak DERSİN.
Microsoft EXCEL (1).
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI ENİS TOPALOĞLU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ. RAPOR YAZIM ESASLARI Raporun Biçimsel Düzeni  Times New Roman, 11 punto, 1,15 satır aralığı kullanılacaktır.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
HTML HTML Nedir? HTML Ne İşe Yarar?. HTML (HyperText Markup Language / Hareketli-Metin İşaretleme Dili) basitçe, tarayıcılarla görebileceğimiz, internet.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
BDE İÇİN ETKİLİ DOKÜMANTASYON OLUŞTURMA
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EBSCOhost ile E-Kitap Okuma
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
WEB TASARIMI HTML LİSTELER VE FRAMELER SAVAŞ TUNÇER.
EBSCO E-Kitaplarda Arama
Mehmet Fatih KARACA Yrd. Doç. Dr. Salih GÖRGÜNOĞLU
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi

Pedagojik Konular

1.1 Genel Bilgisayar Uygun mu? Yöntem Uygun mu? Uygulama yapmayı teşvik ediyor musunuz? Ders süresi yeterli mi? Öğrenme seviyesi uygun mu? Ders öğrenciye uyarlanabilir mi?

1.2 Motivasyon 1.2.1 Motivasyon içsel mi? 1.2.2 Bilgisayar korkusu minimize edilmiş mi? 1.2.3 Teşvik seviyesi uygun mu? 1.2.4 Merak uyandırıyor mu ve güvenlik sağlanıyor mu? 1.2.5 Rekabet ortamı yaratılıyor mu? 1.2.6 Motivasyon diğer öğretimsel faktörlerle dengeleniyor mu?

1.3 Etkileşim 1.3.1 Etkileşim sıklığı uygun mu? 1.3.2 Anlama güçlendirilmiş mi? 1.3.3 Hafıza güçlendirilmiş mi? 1.3.4 Transfer güçlendirilmiş mi? 1.3.5 Çeşitli etkileşimler sağlanıyor mu? 1.3.6 Öğrenci yazılım veya içerik hakkındaki yorumlarını bırakabiliyor mu?

1.4 Araçlar (Media) 1.4.1 Kullanılacak araçlar önemli ve ilgili mi? 1.4.2 Ayrıntı seviyesi uygun mu? 1.4.3 Araçlar istenilen öğrenme hedeflerini yaratacak nitelikte mi? 1.4.4 Öğrenci görüntü üzerinde oynayabiliyorsa, bir görüntüyü daha ayrıntılı görme imkanına sahip olmalıdır. 1.4.5 Video türü görüntüler istenildiği zaman açılıp kapatılabiliyor mu? 1.4.6 İşitsel dosyalar istenildiği zaman açılıp kapatılabiliyor mu?

1.5 Kontrol 1.5.1 Kullanıcı ne zaman ilerleyebileceğine karar verebiliyor mu? 1.5.2 Kullanıcı istediği görüntüyü tekrar izleyebiliyor mu? 1.5.3 Kontrol seviyesi kullanıcıların seviyesine uygun mu? 1.5.4 Kontrol seviyesi öğrenme hedeflerine uygun mu? 1.5.5 Uygulamayı geçici olarak durdurmak ve istenilen yere işaret (bookmark) koymak mümkün mü? 1.5.6 Yönlendirmeler bulunuyor mu?

Konu İçeriği

2.1 Amaçlar, Hedefler ve Öğrenci 2.1.1 Hedeflenen kullanıcı tanımlandı mı? 2.1.2 Yazılım, ön gereksinimleri açıkça ortaya koyuyor mu? 2.1.3 Amaç ve hedefler gösterildi mi? 2.1.4 Amaç ve hedefler öğrencilerin anlayacağı kelimeler ve okuma seviyesi kullanılarak yazılmış mı?

2.2 Bilgi 2.2.1 Bilgi hedeflerlerle ilişkili mi? 2.2.2 Bilgi kesin mi? 2.2.3 Bilgi tam mı? 2.2.4 Ayrıntı seviyesi uygun mu? 2.2.5 Gerçekçilik seviyesi uygun mu? 2.2.6 Kişisel fikirler kolaylıkla ayırt edilebiliyor mu? 2.2.7 İçeriğin ne zaman yazıldığı belirtiliyor mu? 2.2.8 İçeriğin en son ne zaman ve hangi sıklıkla güncellendiği belirtiliyor mu? 2.2.9 Kullanılan içeriğin kullanım hakları yasal yollardan alındı mı?

2.3 İçerik Vurgulama 2.3.1 Hedeflerle en çok ilişkili içerik daha fazla vurgulanıyor mu? Hedef temelli içeriğe yoğunlaşılmalı 2.3.2 Daha zor konular daha çok vurgulanıyor mu?

2.4 Düzenleme ve Sıralama 2.4.1 Sunum sıralaması uygun mu? 2.4.2 Düzenlemenin anlaşılması öğrenciler için uygun mu?

Dil ve Biçim (Format)

3.1 Okuma Seviyesi 3.1.1 Kullanıcı için uygun mu? 3.1.2 İçeriğe uygun mu? 3.1.3 Tüm uygulamada okuma seviyesi tutarlı mı?

3.2 Kültürel Taraflılık 3.2.1 Kültürel taraflılığı yansıtan bir dilden sakınılmış mı?

3.3 Teknik Terimler 3.3.1 Teknik terimler konuyla ilgili mi? 3.3.2 Teknik terimler sağlıklı bir şekilde tanımlanmış mı? 3.3.3 Kısaltmalar düzgün olarak kullanılmış mı? 3.3.4 Uygulama kullanıcılara teknik terimlerin nasıl telaffuz edileceği konusunda işitsel bir yardım sağlıyor mu?

3.4 Biçim 3.4.1 Sayfa yerleşimi bilgisayar ekranı ve kolay takip için uygun mu? 3.4.2 Cümle ve paragraf biçimleri tutarlı mı? 3.4.3 Kelimeyi bölmek için (-) işareti kullanılıyor mu? 3.4.4 Kenar boşlukları uygun mu?

3.5 Heceleme, Sözdizimi, İşaretleme 3.5.1 Bilgiler doğru olarak yazılmış mı? 3.5.2 Tutarlı mı?

Görüntü Özellikleri

4.1 Ekran Görüntüleri 4.1.1 Ekran görüntüleri yeterince düzenli mi? Ekrana çok fazla nesne-bilgi yığılmamalı 4.1.2 Ekran görüntüsü estetik mi? 4.1.3 Dikkatleri önemli bilgiye çekiyor mu? 4.1.4 Bilgi uygun ve anlaşılır ölçülerde mi sunuluyor? Örneğin en fazla 7 (+-2) madde imi kullanarak bilgi sunulmalı

4.2 Sunum Biçimleri 4.2.1 Metin uygun bir biçimde kullanılıyor mu? Metinsel bilgi çoklu ortam nesneleriyle aynı veya onlara göre daha fazla etkinlik sağlıyorsa mutlaka tercih edilmelidir. 4.2.2 Çoklu ortam araçları uygun bir biçimde kullanılıyor mu? 4.2.3 Renkler uygun bir biçimde kullanılıyor mu?

4.3 Metin Özellikleri 4.3.1 Bir ekranda metin yığını var mı? 4.3.2 Yazı tipleri okumaya uygun mu? Düşük çözünürlüklerde sans serif türü metinler daha uygundur.

4.4 Kullanıcı Kontrolleri ve Menüleri 4.4.1 Kullanıcı istenmeyen hatalar yapmaktan korunuyor mu? Online bir sınav alan bir kullanıcı istemeden sınavı sona erdirebilir (örneğin: hatalı bir yere tıklayarak) 4.4.2 Uygulama kullanıcıya toplam ne kadar büyüklükte / uzunlukta sayfa veya bilgiyle uğraşacağını söylemeli. 4.4.3 Uygulama kullanılmadan geçen süreyi gösteriyor mu ve kullanıcı ne kadar ilerleyebileceğini belirleyebiliyor mu?

4.4 Kullanıcı Kontrolleri ve Menüleri 4.4.4 Uygulama kullanıcının ne kadar ilerlediği konusunda bir dönüt sağlıyor mu? 4.4.5 Yönlendirme / akış araçları tutarlı ve standart mı? Kullanıcı her sayfada farklı bir yönlendirme düğmesi veya aynı düğmenin farklı konumlarda olduğu ekranlarla karşılaşmamalı 4.4.6 Menüler yeterince anlaşılır ve açık etiketler içeriyor mu?

4.4 Kullanıcı Kontrolleri ve Menüleri 4.4.7 Menü seçimlerinin nasıl yapılacağı yeterince açık mı? 4.4.8 Hatalı menü seçimlerinde yanlışın nasıl düzeltileceği konusunda açık bilgi var mı? 4.4.9 Arayüz yeterince tutarlı mı?

4.4 Kullanıcı Kontrolleri ve Menüleri 4.9.10 Yönlendirme araçlarının işlevsel durumları yeterince açık mı? Örneğin işlevi sona ermiş bir düğme işlevsiz (disable) duruma getirilmelidir. 4.4.11 Tamamlanan bölümler işaretlenebiliyor mu? Kullanıcı tamamladığı bölümleri işaretleyebilmelidir. Örneğin, web sayfalarında ziyaret edilen sayfaların düğmesinin farklı renkte görünmesi gibi.

4.4 Kullanıcı Kontrolleri ve Menüleri 4.4.12 Kullanıcı programın içinden doğru referans gösterilen diğer program veya web sitelerine erişebiliyor mu? 4.4.13 Yönlendirme yolu geçmişi program içerisinde bulunuyor mu? Internet tarayıcıların History bölümleri gibi.

4.4 Kullanıcı Kontrolleri ve Menüleri 4.4.14 Kullanıcı tüm uygulama içerisinde o anda nerede olduğunu belirleyebiliyor mu? Örneğin bir adres çubuğu veya içerik tablosu üzerinde bu bilgi verilebilir. 4.4.15 Kullanıcı program akışını birden fazla yolla kontrol edebiliyor mu? 4.4.16 Kullanıcı programı istediği bir noktada sonlandırabiliyor mu? 4.4.17 Kullanıcıya özel ayarlar kaydedilebiliyor mu?