Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz.Ali Dönemi ( ).
Advertisements

HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ
Hazreti Muhammed’i Tanıyalım
Hz. Muhammed'in Aile Büyüklerini Tanıyalım
Siyasi Terimler Sözlüğü Bekir Coşkun
Kazanım 3 5. Görsel ve yazılı materyallerden yararlanarak İslamiyet’in ortaya çıkışı ve yayılışını inceler Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte.
Siyer-i Nebî ne demektir?


Peygamber Efendimizin Hayatı ve Kişiliği
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
(4. Bölüm: Hz. Muhammed’in Hicreti)
HZ.MUHAMMED'İN ÇAĞRISI :
MEVLİT KANDİLİ NEDİR İnsanlığın kurtuluşu için gönderilen son ve en büyük peygamber, bizim Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.) miladi 571 yılı Rebiü'l-evvel.
PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATI VE ÖRNEK KİŞİLİĞİ
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
DERS HZ. MUHAMMED`İN HAYATI
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
TÜPRAŞ 50.YIL ANADOLU LİSESİ
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
ÖĞRENCİNİN; Adı: Şuayip Soyadı: Yıldız Sınıf: 10/B No: 3534 ÖĞRETMENİN; Adı: Alaattin Soyadı: Kudu.
Hicret Olayı.
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
Hulefa-i Raşidin.
Emevi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.

SİYER-İ NEBİ HAZIRLAYAN (fakir) CENGİZ KAYA
KAMU HUKUKU DEVLETİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ. ANAYASA DEVLETİN TEMEL YAPISINI-DİĞER KANUNLARIN UYMALARI GEREKEN ANA ESASLARI-TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİ BELİRLEYEN.
HENDEK SAVAŞINI AMAÇ VE SONUÇLARIYLA AÇIKLAR Nadiroğulları ile Müslümanlar arasında ne olmuştu ? hatırlayalım.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
Müslümanlara Yönelik Boykot ve Baskılar
Hz. Muhammed.
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Konu:HİCRET Ders:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Zeynep akın 6/b 205.
Bugün neler öğreneceğiz?
Hz Ebubekir Dönemi.
TÜRKLERİN İSLÂMİYET’İ KABULÜ
İSLAM TARİHİ I.
Ensar Hicretten sonra Peygamberimize ve Mekke’den gelen Müslümanlara (muhacirlere) yakın alaka gösterip, malları, mülkleri, bedenleri ve diğer varlıklarıyle.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
DİN VE DEVLET İLİŞKİLERİ BAĞLAMINA KAVRAMSAL NETLİK AÇISINDAN BAKIŞ
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
Eugen Biser Vakfı ve Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin işbirliğinde yılları arasında düzenlenen sempozyumlar dizisi her iki dini de.
Abbasi İhtilalı’nın Sosyo-Politik Arka Planı
Hz. Muhammed’in Hayatı.
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
Hz. Osman Dönemi.
Hz. Ömer Dönemi.
Hz. Peygamber İ slâm'ı tebli ğ ederken toplumun yenili ğ e açık, idealist ve enerjik kesimini olu ş turan gençlerden Büyükölçüde destek almı ş tır.
Kazanım SB İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar.
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış

Kavramsal netlik çalışmasına esas olan malzeme Prof. Dr. Ahmet AKBULUT’un “Hz. Muhammed Sonrası İlk Siyasi Krizin Teoloji Yansımaları” (2006: ss.****** Kohlhammer) adlı makalesinden elde edilmiş ve bir kurulum gerçekleştirilmiştir. Amaç, Siyaset ve Din ilişkisinin tarih içindeki serüvenini kelami açıdan analiz ederek öğrenme ortamına taşımada anlam bağlarını çözebilme becerisi geliştirmektir.

Allah’ın insanlık tarihine müdahalesi Yüce Allah, Miladi VII. yüzyılın başlarında mesajını göndererek insanın tarihine müdahalede bulunmuştur Mesajın sahibi Allah Muhatabı birey olarak insan İnsanlığa bildirmek üzere görevlendirilen Hz. Muhammed’dir 1

İlahi mesaj İnsanın yeryüzündeki egemenliğini ve sorumluluğunu vurgular, Sorunlarla baş etme de aklını kullanması gerektiğini bildirir. 2

İnsanın egemenliği/ sorumluluğu İnsan, egemenliğini kullanma biçiminden Tanrı’ya karşı sorumludur. 3

Hz. Muhammed’in görevi Bu mesajların rehberliği doğrultusunda hareket etmek Allah’ın gönderdiği mesajları olduğu gibi insanlara bildirmek 4

Müslüman nesillerin hatası Din-Siyaset ilişkisi Peygamberin konumu 5

Hz. Muhammed’in ilk siyasi eylemi Hz. Muhammed’in yaptığı ilk siyasi eylem, Medine’de yaşayanları bir anayasa etrafında toplamaktı. 6

İlk yazılı anayasanın tarafları Muhacir Ensar Yahudi Kabileler 7

Hz. Muhammed’in liderliği Siyasi Liderlik Dini Liderlik 8

Hz. Peygamberin rolleri Başkan 9

10 İlk siyasi kriz PEYGAMBERLİK Müslümanlarda ilk siyasi kriz, Hz. Muhammed’in ölümüyle başladı DEVLET BAŞKANLIĞI PEYGAMBERLİK 10

İlk halife seçimi Ensar, Medine Devleti’nin başına kendilerinden birini seçmek için Beni Saide Gölgeliği’nde toplandı. Ensar’ın halife seçmek için toplandığını haber alan Hz. Ebu Bekir, Ömer ve Ebu Ubeyde Beni Saide’ye geldiler. 11

unvan sorunu Müslüman devletinin başına getirilen Hz. Ebu Bekir’e “Halifetu’r-Rasûl” unvanı verilmesi. 12

Vasiyet sistemi Beni Saide’de hilafet makamını Hz. Ebu Bekir ile ele geçiren Kureyş aristokrasisi devlet başkanlığı işini tehlikeye atmamak için vasiyet sistemini devreye koydu, Hz. Ebu Bekir, kendinden sonrası için Hz. Ömer’in halife olmasını vasiyet etti, 13 A

Kureyş aristokratlarından altı kişi Abdurrahman b. Avf Ali b. Ebi Talib Osman b. Affan Talha b. Ubeydullah Zübeyr b. Avvam Sad b. Ebi Vakkas Ensar Diğer kabileler 13 B

Hz. Osman dönemi Hz. Ömer’in şurası, Hz. Osman’ı devletin başına getirdi. Uygulamaları Müslüman halk tarafından tepki gördü. Değişik vilayetlerde halk, halifenin görevden çekilmesi için gösteriler yaptı. Çeşitli vilayetlerden isyancılar başkent Medine’ye gelerek Hz. Osman’ı görevden uzaklaştırmak için kuşattılar. . 14

sonuç Din- Eğitim İlişkisi, Neye inanıyorum? Ne yapıyorum? Niçin