EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Resimlerin Kullanımı.
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM VE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları ve Değerlendirme
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
BİRE-BİR UYGULAMA PROGRAMLARI (TUTORIALS)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğretimde Materyal Kullanımı
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
7th International Congress of Research in Education
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI Bilgisayar Destekli Eğitim

ÖĞRETİM ARACI OLARAK BİLGİSAYARLAR Bilgisayar yönetimli öğretim Bilgisayar destekli öğretim Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Öğretim Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), bilgisayarın sistem içinde programlanan dersler yoluyla öğrencilere bir konu ya da kavramı öğretmek ya da önceden kazandırılan davranışları pekiştirmek amacıyla kullanılmasıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM Bilgisayar destekli öğretimde en çok kullanılan ders yazılım türleri Özel ders Alıştırma Benzetişim (simulation). Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Özel Ders Yazılımları Özel ders, belli bir konu ya da kavramı öğretmeye yönelik programlardır. Bilgisayar destekli öğretimde en çok kullanılan yazılım türüdür. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Özel Ders Yazılımları 1.Giriş Bölümü 2.Bilginin Sunulması 3.Soru ve cevap 6.Kapanış 5.Geri Bildirim 4. Cevabı Değerlendirme Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 1. Giriş Bölümü İlgi Çekme Hedefler Yönergeler Önceki Bilginin Hatırlatılması Program Kontrolü Öntest Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim İlgi Çekme İlgi çekici grafik ve animasyon kullanımı Müzik Sözlü ve yazılı mesajlar kullanımı Hedefler Genelde ilk ekranı ders sonunda öğrencilerin kazanacağı davranışları belirten hedefler takip eder. Amaç, öğrencilerin öğretim sonunda kendilerinden ne beklendiği konusunda bilgilendirilmesidir. Hedeflerin etkililiği öğrenme türü ve öğrenci özelliklerine göre değişir. Hedefler ~ öğrenci yaşantıları Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Yönergeler Program içerisinde ileriye nasıl gidileceği, geriye nasıl dönülebileceği, programın nasıl sonlandırılacağı, soruların nasıl cevaplandırılacağı, nasıl yardım alınacağı hakkındaki bilgileri içermelidir. Kullanılacak özel tuşlar açıklanmalı Kısa cümleler kullanılmalı Olumsuz ifadelerden kaçınılmalı Teknik kelime ve kısaltma kullanmaktan kaçınılmalı Ekranlar arasında ilerlemek ve yardım için kullanılan simgeler (ikonlar) ekranın altında yer almalıdır. İkonların yerleşimi her ekranda aynı olmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Önceki Bilginin Hatırlatılması Yeni bilgiler önceki bilgilerle ilişkilendirildiğinde daha fazla öğrenim ve kalıcılık Detaylı açıklama yerine kısa bir yazı veya grafik Ders başında konunun ana noktalarını gösteren grafiksel bir özet bir hatırlatma imgesi vazifesi görebilir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Öğrencinin her bir ekrandaki Konuların sunuluş sırası Program Kontrolü Kontrol Tamamen Bilgisayar Öğrenci Kısmen Öğrencinin her bir ekrandaki bilgiyi izleme zamanı Alıştırmaların sayısı ve zorluk dereceleri Konuların sunuluş sırası Farklı düzeylerde hazırlanmış modüllerin seçimi Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Öntest Dersin öğrenci düzeyine uygun olup olmadığını belirlemeye yönelik tasarlanmış kısa bir testtir. Öğrencinin derse hazır olup olmadığı Derste kazandırılacak davranışlara önceden sahip olup olmadığı öğrenilebilir. Öğrenci, düzeyine en uygun program kısmına gönderilebilir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 2. Bilginin Sunulması Sunulan bilgiler yeterince kısa olmalı Karmaşık bilgiler küçük adımlara parçalanmalı Öğrenci her bir adımla ilgili etkinlikte bulunmalıdır. Sunulan bilgi öğrencinin anlamasını kolaylaştıracak ve ilginin dağılmasına neden olmayacak genişlikte olmalıdır. Bilgi (Metin) Yerleşimi Grafikler ve Canlandırma Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgi (Metin) Yerleşimi Metin Paragraf Cümle Kelime Satır Yazı tipi Yeni Konu Yeni Ekran Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Grafikler ve Canlandırma Görsel materyaller, sözel bilgileri tanımlamak, açıklığa kavuşturmak veya desteklemek amacıyla kullanılır. Görsel materyaller, karmaşık bilgileri basitleştirerek bilgilerin daha kolay öğrenilmesini ve hatırlanmasını sağlar. Etkiliği bilginin özünü sunmalarına, önemli noktaları ortaya koymalarına, yazılı materyalde verilen yapısal ilişkileri açıklamalarına ve özellikle BDÖ’de ilgili yazılı materyalle yan yana verilmelerine bağlıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Grafikler ve Canlandırma Aşırı ayrıntı ve gerçek resimlerden kaçınılmalıdır. Karmaşık grafikler mümkünse basit parçalara bölünmelidir. Öğrenci, sunulan grafiğin izleme süresini kontrol edebilmelidir. Canlandırmalar gerektiğinde tekrar edilebilmelidir. Dikkat çekmek ve ayırt etmek için renk (en fazla 4) kullanılmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 3. Soru-Cevap ETKİLEŞİM BDÖ’in ve etkili bir öğretme – öğrenme sürecinin en önemli özelliğidir. Soru Cevap Geri bildirim Sorular; Ders başlamadan Ders sırasında Ders sonunda Soruların İşlevleri: Motivasyonu artırmak Öğrenciye pratik yaptırmak Verilen bilginin ne düzeyde anlaşıldığını öğrenmek Öğrencinin dikkatini dersin önemli noktalarına çekmek Dersin akış sırası için karar vermek Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 4. Cevabı Değerlendirme Cevaplar; Geri bildirim sağlamak Dersin akışını belirlemek Başarıya yönelik verileri kaydetmek 5. Geri Bildirim Geri bildirim, bir soruya cevap verildikten sonra öğrenciye sunulan mesajdır. Geri bildirimin etkililiği, öğrenciler tarafından anlaşılmasına ve cevapla ilgisine bağlıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 6. Kapanış Bir özel ders sonunda ders özetlenmelidir. Özet, temel kavramların listesi ya da sunulan bilgileri özetleyen bir paragraf olabilir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Alıştırma Yazılımları Alıştırmalar, özel dersten farklı olarak belirli bir konu ya da kavramı öğretmek yerine önceden sınıf veya başka bir öğretim ortamında öğretilen konu ya da kavramı pekiştirmek amacıyla geliştirilen programlardır. Benzetişim Yazılımları Benzetişimler, bir takım olay ve durumları modelleyerek, öğrenciye bu modeller hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan ders yazılımlarıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgisayar Destekli Öğretim Programlama Araçları: BDÖ derslerinin geliştirilmesi sürecinde en kritik aşama, hazırlanan dokümanların bilgisayar koduna çevrilmesi “programlama” aşamalarıdır. Çünkü, bir BDÖ yazılımın etkililiği, yazılımın tasarımına bağlıdır. Yazılım tasarımı için kullanılabilecek, farklı yeterlilik ve özelliklere sahip değişik programlama araçları bulunmaktadır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Bilgisayar Destekli Öğretim Programlama Araçları: Programlama araçları, özellikleri nedeniyle, üç gruba ayrılmaktadır: 1.Programlama dili (ör: Basic, Pascal, C). 2.Yazarlık Dili (ör: Coursewrite, Pilot) 3.Yazarlık Sistemi (ör: Hypercard,Toolbook, Authorware)   Bilgisayar Destekli Eğitim