Dicle Üniversitesi Online Talep Takip Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
Mal ve Hizmet Alımları Bildirimi (BA) ve Mal ve Hizmet Satı ş ları Bildirimi (BS) Formu NE ZAMAN GÖNDER İ L İ R? Ba ve Bs formlarını aylık dönemler halinde.
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Raporlama Yapmanın Amaçları 2 -Yapılan çalışmaların sonuçlarını daha net görebilmek -Yapılan çalışmaları geçmiş zaman verileriyle kıyaslayabilmek -Rapor.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
Elektronik belge KILAVUZU
BİLGİSAYARINIZA E-İMZA ÜRETİMİ İÇİN
DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR
Katalog Tarama B a s ı l ı k a y n a k l a r
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Üyenin Sisteme Girişi
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
LİKİT KARŞILIĞI ÖDENEK KAYDI
ÖĞRENCİ İŞLERİ SİSTEMİNE GİRİŞ
DIGIKENT Kent Yönetim Platformu Elektronik Belge Yönetimi
Uçak Bileti Değiştirme
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğr. Gör. İbrahim Alper GEDİK
Ofis Yazılımları – Veritabanı Programları
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
SUNUM PLANI Neden Dinamik Bölüm Web Sitesi ? Sistemin Özellikleri Akademisyen Modülü Ders Modülü Öğrenci Modülü İçerik Modülü Takvim Modülü Duyuru Modülü.
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
Doğru Ürün Kiti Kullanım Kılavuzu
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
EBSCOadmin Genel Bakış
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
ELEKTRONİK BETON İZLEME SİSTEMİ EĞİTİMİ
02 Aralık 2018 tarihinde uygulanacak olan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavına (2018-YDS-3) Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
“Kimlik Bilgileri” kısmında Kişisel Bilgiler girilir ve “Kaydet” butonuna basılarak,bilgiler kaydedilir. Tüm Bilgilerin girişi eksiksiz yapılmadır.
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ RESMİ OKULLAR İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ DYNED KAYIT YÖNETİMİ SİSTEMİ EXCEL OTOMATİK E POSTA TANIMLA PROGRAMI KULLANIM KILAVUZU.
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
OKUDUKÇA WEB SAYFASI VE ANDROİD UYGULAMASI KULLANIM KILAVUZU
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
KİMLİK YÖNETİM SİSTEMİ
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
Paylaşım Semineri İş Akışı
Nedir? E-lmas üniversite bünyesinde çalışan bir laboratuvar için tüm analiz süreçleri kayıt altına alan ve raporlayan bir yazılımdır. Çok kullanıcılı ve.
Karşıt evrakları hazırlama programı sunumu
Sunum transkripti:

Dicle Üniversitesi Online Talep Takip Sistemi Yrd. Doç Dr. Abdullah Baykal, Uzman Cengiz Coşkun Konuşmacı : Cengiz Coşkun 12.02.2010

Amaç ? Hizmet Kalitesini Arttırmak Çalışma Ortamının kurumsal kimliğe kavuşturulması Hizmet hızını ve güvenilirliği arttırmak İşlerin takibini sağlamak Çok sayıdaki kullanıcılarımızla iletişimdeki problemleri en aza indirmek İş Planlaması yaparak daha verimli olmak İşlerin raporlanarak yönetilebilirliğini ve kontrolünü sağlamak

Kullanıcı Tipleri Normal Kullanıcı Bilişim Sorumluları Hizmet verilmekte olan üniverisitemiz kullanıcıları Bilişim Sorumluları Kullanıcı sorunlarını çözen iş çözümleyiciler Bilişim Talep Koordinatörleri Kullanıcılardan gelen talepleri değerlendirerek ilgili bilişim sorumlusuna yönlendiren ve sistemsel tanımları yapmaya yetkili kullanıcılar.

Kullanıcı Tiplerine Göre Yetkilendirilmiş Menü Yapısı Normal Kullanıcı Menüsü Bilişim Sorumlusu Menüsü Bilişim Koordinatörü Menüsü

Modüller Kullanıcı Doğrulama Talep Giriş ve Takibi Kullanıcı Ekleme, Güncelleme Talep Yönetimi Sistem Parametreleri Tanımlama Raporlama

Kullanıcı Doğrulama Online Talep Takip Sistemine giriş yapılırken veritabanında bulunan kullanici tablosundan ilgili kullanıcı kodu sorgulanır ve girilen şifre ile md5 şifreleme ile tutulan şifre bilgisi karşılaştırılarak kullanıcı kontrol edilir. Kullanıcı doğrulanırsa, kullanıcı ile ilgili; kullanıcı adı, kullanıcı tipi, bölüm adı gibi bilgiler php session parametrelerine konularak kullanım boyunca kullanılır. Kullanıcı Tipine göre Menü yapılandırılır. Her kullanıcı sadece ait olduğu kullanıcı tipinin yetkili olduğu menü elemanlarına erişebilir.

Kullanıcı Giriş Ekranı

Talep Girişi ve Takibi Kullanıcılar Taleplerini girerek Bilgi İşlem Departmanına iletir. Talep Tipi, Talep ile ilgili Detay Bilgi, Aciliyet Derecesi, İstek Tipi (Kurumsal/Bireysel) Alanları girilerek İşlem Tamamlanır. Bazı Taleplerde talep girişi esnasında farklı işlemler de yapılabilir. (Duyuru talebinde Duyuru ile ilgili dosyanın eklenmesi gibi. Duyuru talepleri ayrıca yönetim tarafından onaylanması için Onay Ekranına Düşer) Kullanıcı, Taleplerim Menüsü ile girmiş olduğu talebin durumunu ve cevaplanmışsa yanıtını görebilir.

Talep Giriş Ekranı

Talep Girişi – Dosya Ekleme ( Duyuru Talebi)

Taleplerim Menüsü- Kullanıcıların Taleplerini takip Ettiği Ekran

Kullanıcı Ekleme, Güncelleme Kullanıcı Ekleme Bilişim Koordinatörü tarafından yapılabilir. Bilişim Koordinatörü kullanıcıların kullanıcı tiplerini Kullanıcı Güncelleme Ekranı aracılığı ile güncelleyebilirler. Her Kullanıcı kendisi ile ilgili bilgileri Bilgi Güncelleme Menüsü ile değiştirebilir.

Bilgi Güncelleme Ekranı – Kullanıcılar Ad, Soyad, Dahili Telefon ve Bölüm bilgilerini Günceller.

Kullanıcı Ekleme Ekranı – Bilişim Koordinatörleri Kullanıcı Ekleyebilir.

Talep Yönetim Ekranları Açık Talepler Bekleyen Talepler Üzerimdeki Talepler Onay Bekleyenler

Açık Talepler Kullanıcıların girdiği, henüz bir bilişim Sorumlusuna yönlendirilmemiş taleplerin listesidir. Bilişim sorumlusuna yönlendirilecek talep listeden seçilebilir. Bilişim Koordinatörleri talebin konusuna ve sorumluların yoğunluklarına göre talebi ilgili bilişim sorumlusuna yönlendirir.

Açık Talepler ( Bilişim Koordinatörü yetkisinde)

Bekleyen Talepler Bilişim Koordinatörlerinin yönlendirdiği taleplerin listelendiği menüdür. Sorumlular sadece kendilerine yönlendirilmiş talepleri görebilir. Koordinatörler ise tüm talepleri görebilir, ancak sadece kendi üzerlerindeki işler üzerinde işlem yapabilirler. Bilişim Sorumluları bu listeyi takip ederek programlarına uygunsa talebi seçerek, çözmek üzere, üzerine alabilir. Sorumlu, koordinatörle konuşarak talebi tekrar koordinatöre iade edebilir.

Bekleyen Talepler – Bilişim Sorumluları ve Koordinatör yetkisinde

Üzerimdeki Talepler Bilişim sorumlusunun çözüm üretmek üzere, üzerine aldığı taleplerin listelendiği ekrandır. Talep Çözüldüğünde “çözüldü” işlemi yapılarak kullanıcıya iletilecek cevap ta talep içerisine yazılarak talep kapatılabilir. Problemi çözmek için kullanıcıyla iletişime geçilmek istenirse sistemdeki “dahili telefon” bilgisi ile erişilebilir. Sorunun çözülmesinde beklenen bir olay varsa, yada kullanıcıya ulaşılması gerekiyorsa ve telefonla erişilemedi ise talep –Askıya- alınarak, kullanıcıya “Taleplerim” menüsünden takip edilmek üzere mesaj yazılabilir.

Üzerimdeki Talepler – Bilişim Sorumluları ve Koordinatör yetkisinde

Onay Bekleyenler Kullanıcılar Tarafından girilmiş D.Ü. Ana Web Sayfası duyuru taleplerinin Üniversite Genel Sekreterliği tarafından onaylanması amacıyla listelendiği ekrandır. Genel Sekreterlik talebi onaylarsa talep Açık Talepler Listesine girerek Bilişim Koordinatörlerinin kontrolüne geçer Reddedilen duyuru talepleri iptal olur.

Onay Bekleyenler – Genel Sekreterlikçe onaylanması gereken İşler

Sistem Parametreleri Tanımlama Bilişim Koordinatörlerinin yetkisinde aşağıdaki tanımlamalar yapılabilir: Talep Kodları Ekleme Bölüm Kodları Ekleme

Talep Kodları Ekleme Talep Giriş Ekranında, talep girerken kullanıcıların seçtiği Talep Tiplerinin yönetildiği ekrandır. Talep Kodu : Talep tipi kimlik numarası Açıklama : Talep tipi açıklaması Talebin Grubu : Talebin; Network&Teknik Destek / Sistem&Operasyon / Yazılım&Web / Hepsi gruplarından hangisinin koordinatörüne yönlendirileceğine ilişkin bilgi

Talep Kodları – Bilişim Koordinatörlerinin Talep tipi Ekleme/Güncelleme Ekranı

Bölüm Tanımlama Üniversitemizdeki Kullanıcıların lokasyonlarını belirleme amaçlı olarak hangi birimde olduklarını belirten bölüm bilgisinin sisteme girişinin yapıldığı arayüzdür. Bölüm Kodu ve Adı Girilerek Tanımlama yapılır.

Bölümler – Bilişim Koordinatörlerinin Bölüm Bilgisi Ekleme/Silme Ekranı

Raporlama İhtiyaca yönelik olarak sistemde üç adet rapor mevcuttur: Grafiksel Rapor Liste Rapor Özet Rapor

Raporlamalar

1. Grafiksel Rapor ( 01/02/2010 - 05/02/2010 aralığı )

2. Liste Rapor ( 01/02/2010 - 05/02/2010 aralığı )

3. Özet Rapor ( 01/02/2010 - 05/02/2010 aralığı )

Dinlediğiniz için Teşekkür Ederiz.