ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı YOLÖREN İLKOKULU 2/A SINIFI YENİŞEHİR
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ PROJESİ PROJENİN AMACI: Öğrencilerde okuma alışkanlığını geliştirme. Okumaya özendirme Ailelerin okul ile olan irtibatlarını güçlendirme Sınıf ortamının aileler tarafından görülmesi, bilinmesi
Bu Proje Fikri Nerden Çıktı? Bu proje, sınıflarda yaşanılan bir zorluğa çare olarak düşünülmüştür. Öğrencilere okuma alışkanlığını kazandırmada modellik yapmak için geliştirilmiştir. Bu proje ile öğrenci velileri de okuma yoluyla sınıf ortamı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Yine bu proje sayesinde veliler de eski günlerine geri dönerek okul hayatlarını hatırlayacaklardır. Evlerde öğrencilerine kitap okumayı teşvik edeceklerdir.
Projenin Planlaması Bu proje sınıfta veli toplantısında, öğrenci annelerine anlatıldı. Anneler fikirlerini serbestçe paylaşmaları konusunda teşvik edildi. Çoğunluğun olumlu görüşleri alındıktan sonra planlamasına başlandı. Haftada 3 gün sabah saatlerinde olmak üzere zaman çizelgesi oluşturuldu. Yapılan planlama öğrenci velilerine gönderildi. Dönütler alındıktan sonra da belirlenen tarihlerde veliler sınıfa gelerek okuma işi başladı.
Uygulama Şekli Anne sınıfa gelince selamlaşma yapıldıktan sonra sınıf kitaplığından veya annenin sınıfa getirdiği kitaptan anne ile bir bölüm belirlendi. Masada oturarak ve sesli olarak kitabı okuması istendi. Öğrenciler de bu esnada okuma yapan anneyi dinlediler. Yaklaşık 15 ila 20 dakikalık okumadan sonra okunan kısmın anlaşılma durumunu ölçmek üzere öğrencilerle özetleme çalışması yapıldı. Okunan bazen bir masal kitabı iken bazen de öğrenci düzeyine uygun hikaye kitabı olabiliyordu.
Uygulamanın Olumlu Yönleri 1- Bu proje öğrencilerde bir özenti meydana getirdi. 2- Annesi sınıfa gelen öğrenci mutlu oldu. 3- Anneler böyle bir çalışmada bulunmaktan dolayı mutlu oldular. 4- Anneler okul yıllarına geri dönerek geçmişlerini hatırladılar. 5- Sınıf ortamını yakından gözlemleme fırsatı buldular. 6- Öğrenciye okuma alışkanlığı kazandırmada kendilerinin de katkılarının olması gerektiğinin bilincine vardılar. Bu sayede evde kitap okuyan öğrenci sayısında artış meydana geldi
Uygulamanın Olumsuz Yanları 1- Sınıfa gelen annelerimizde ilk dakikalarda çekingenlik ve utangaçlıklar yaşandı. 2- Bazı öğrenci anneleri belirlenen tarihte okuma görevine gelmedi veya bir sonraki günde geldi. Bu da planın aksamasına neden oldu. 3- Okuma düzeyi düşük öğrenci anneleri gelince öğrencilerde dikkat dağılması oluştu. Hatalı okumalarda sınıfta gülüşmeler yaşandı. 4- Bazı öğrenci annelerinin yerine babalar veya dedeler okumaya geldiler.
Sonuç Bu projenin uygulandığı sınıftaki öğrenci sayısı 24 idi. Planlanan projemiz planladığımız gibi üç ayda tamamlandı. Projeye katılan ve okumaya gelen anne sayısı 19 oldu. Okuma saati bitince annelerin çoğunluğu memnuniyetlerini belirtirken, okul yıllarına geri dönmelerine vesile olduğu için sınıf öğretmeni Rafet ÖZSU’ya teşekkür ettiler. İlk başta utandıklarını dile getirdiler.
Proje Uygulama Planı