ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
Hazrlayan: Sebiha Şafak
MENARİT İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN HIZLI OKUMA
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
“EN GÜZEL HEDİYE KİTAPTIR” PROJESİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
REHBERLİK.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
YARIN SİZDEYİZ.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
SEVGİ BAYRAKTAR ANAOKULU
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
İlkokuldan Sonraki Okullarda Nasıl Destekeleyip Motive Edebilir
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim-öğretim HizmetleriEğitim-öğretim Hizmetleri 1 Sosyal Kültürel ve Sportif FaaliyetlerSosyal Kültürel ve Sportif Faaliyetler 2 Proje FaaliyetleriProje.
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
İHSAN KURŞUNOĞLU ORTAOKULU ÇINARIN GÖLGESİNDE OKUYORUM PROJESİ
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
«Annem Varsa Ben De Varım»
Bir Bilenle Bilge Nesil projesi
HAZIRLAYAN ERTUĞRUL KAÇMAZ
OKUMA.
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
Neden kitap okuyoruz.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı YOLÖREN İLKOKULU 2/A SINIFI YENİŞEHİR

ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ PROJESİ PROJENİN AMACI: Öğrencilerde okuma alışkanlığını geliştirme. Okumaya özendirme Ailelerin okul ile olan irtibatlarını güçlendirme Sınıf ortamının aileler tarafından görülmesi, bilinmesi

Bu Proje Fikri Nerden Çıktı? Bu proje, sınıflarda yaşanılan bir zorluğa çare olarak düşünülmüştür. Öğrencilere okuma alışkanlığını kazandırmada modellik yapmak için geliştirilmiştir. Bu proje ile öğrenci velileri de okuma yoluyla sınıf ortamı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Yine bu proje sayesinde veliler de eski günlerine geri dönerek okul hayatlarını hatırlayacaklardır. Evlerde öğrencilerine kitap okumayı teşvik edeceklerdir.

Projenin Planlaması Bu proje sınıfta veli toplantısında, öğrenci annelerine anlatıldı. Anneler fikirlerini serbestçe paylaşmaları konusunda teşvik edildi. Çoğunluğun olumlu görüşleri alındıktan sonra planlamasına başlandı. Haftada 3 gün sabah saatlerinde olmak üzere zaman çizelgesi oluşturuldu. Yapılan planlama öğrenci velilerine gönderildi. Dönütler alındıktan sonra da belirlenen tarihlerde veliler sınıfa gelerek okuma işi başladı.

Uygulama Şekli Anne sınıfa gelince selamlaşma yapıldıktan sonra sınıf kitaplığından veya annenin sınıfa getirdiği kitaptan anne ile bir bölüm belirlendi. Masada oturarak ve sesli olarak kitabı okuması istendi. Öğrenciler de bu esnada okuma yapan anneyi dinlediler. Yaklaşık 15 ila 20 dakikalık okumadan sonra okunan kısmın anlaşılma durumunu ölçmek üzere öğrencilerle özetleme çalışması yapıldı. Okunan bazen bir masal kitabı iken bazen de öğrenci düzeyine uygun hikaye kitabı olabiliyordu.

Uygulamanın Olumlu Yönleri 1- Bu proje öğrencilerde bir özenti meydana getirdi. 2- Annesi sınıfa gelen öğrenci mutlu oldu. 3- Anneler böyle bir çalışmada bulunmaktan dolayı mutlu oldular. 4- Anneler okul yıllarına geri dönerek geçmişlerini hatırladılar. 5- Sınıf ortamını yakından gözlemleme fırsatı buldular. 6- Öğrenciye okuma alışkanlığı kazandırmada kendilerinin de katkılarının olması gerektiğinin bilincine vardılar. Bu sayede evde kitap okuyan öğrenci sayısında artış meydana geldi

Uygulamanın Olumsuz Yanları 1- Sınıfa gelen annelerimizde ilk dakikalarda çekingenlik ve utangaçlıklar yaşandı. 2- Bazı öğrenci anneleri belirlenen tarihte okuma görevine gelmedi veya bir sonraki günde geldi. Bu da planın aksamasına neden oldu. 3- Okuma düzeyi düşük öğrenci anneleri gelince öğrencilerde dikkat dağılması oluştu. Hatalı okumalarda sınıfta gülüşmeler yaşandı. 4- Bazı öğrenci annelerinin yerine babalar veya dedeler okumaya geldiler.

Sonuç Bu projenin uygulandığı sınıftaki öğrenci sayısı 24 idi. Planlanan projemiz planladığımız gibi üç ayda tamamlandı. Projeye katılan ve okumaya gelen anne sayısı 19 oldu. Okuma saati bitince annelerin çoğunluğu memnuniyetlerini belirtirken, okul yıllarına geri dönmelerine vesile olduğu için sınıf öğretmeni Rafet ÖZSU’ya teşekkür ettiler. İlk başta utandıklarını dile getirdiler.

Proje Uygulama Planı