TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Eğitim Bilimleri Bölümü

Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Bilim ve Teknoloji Politikaları Malzeme ve Makina Paneli
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİM VE YATIRIM TOPLULUĞU SENATO TOPLANTISI GİRİŞİM VE YATIRIM TOPLULUĞU Akademik Danışman: Prof. Dr. Murat Caner.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
YAYGIN EĞİTİM.
Yüksek başarımlı hesaplama sistemleri ve yapılan çalışmalar
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Sunum transkripti:

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Süreyya Gülnar, Bilgehan Arslan Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara sureyya.gulnar@gazi.edu.tr Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara bilgehan.arslan@gazi.edu.tr  2014 MERSİN

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ GİRİŞ NEDEN BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ ENSTİTÜLER VE KURULUŞ YILLARI KURULUŞ AMAÇLARI ANA BİLİM DALLARI GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER GERÇEKLEŞTİRLEN TEZ SAYILARI 4) SONUÇ VE ÖNERİLER

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ günlük hayatımızda dâhil olmak üzere, gerçekleştirilen tüm faaliyetler için, eksikleri tamamlayan ve mevcudu hızlandıran bir yapıya sahiptir. Zaman ile yarıştığımız günümüz yaşantısında konu ne olursa olsun bize çözüm yaratabilen bilişim, gerek sosyal gerekse iş hayatımız için sürekli andığımız, vazgeçilmez bir kavram haline gelmiştir.

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Bilişim çağında, ülkelerin; büyüme, rekabet etme, istihdam sağlama, dünya ekonomisinde pay sahibi olmaları bilişim ve teknoloji alanın da sahip oldukları üstünlüğe bağlıdır. Bilim ve teknolojinin ülkeler üzerindeki, kalkınma ve verimlilik etkisi büyüktür. Ülkemizde de, diğer alanlar ile ortak çalışacak bir kurum ihtiyacı doğmuştur.

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Varlığını uzun süredir devam ettirmekte olan Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri gibi Enstitülerin yanında bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak, bir yanı bilişim teknolojisi olan, disiplinlerarası çalışmayı temel alan, lisansüstü eğitim vermek amacı ile Bilişim Enstitüleri kurulmuştur. İstanbul, Hacettepe, Gazi, İstanbul Teknik, Ortadoğu Teknik ve İstanbul Bilgi Üniversiteleri olmak üzere altı üniversitede bilişim teknolojileri alanında faaliyet gösteren, altı enstitü varlığını sürdürmektedir. Ülkemizde gerek yaygın bilişim eğitimi, gerekse uygulama yazılımları konusunda büyük eksiklikler bulunmaktadır.Bu alanlardaki eksiklikleri gidermek amacıyla kurulan Bilişim Enstitüleri, 21. Yüzyılda teknolojinin etkin kullanımı ile toplumlardan bireylere, tüm örgütsel düzeylerde gelişmeyi hedefler.

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Bu çalışma; Bilişim enstitülerinin çalışma stratejileri eğitim veren ana bilim dalları, gerçekleştirilen tez sayıları ve projeler hakkında genel bir referans-rapor niteliğindedir. Düzenlenen bu rapor literatür taraması şeklinde oluşturulmuş toplu bir kaynaktır. Bu araştırma aracılığıyla, Bilişim Enstitüleri daha fazla kesim tarafından bilinir kılınmaya çalışılmıştır.

BİLİŞİM ENSTİTÜLERİNİN KURULUŞ TARİHLERİ TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ BİLİŞİM ENSTİTÜLERİNİN KURULUŞ TARİHLERİ

Bilişim Enstitülerinin Kuruluş Amaçları TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Bilişim Enstitülerinin Kuruluş Amaçları Ülkemizde yer alan Bilişim Enstitülerinin kuruluş amaçları, vizyon ve misyonları : Bilişim Enstitüsü insan gelişiminin tüm boyutlarında bilgi teknolojileri uygulamalarına yönelik lisansüstü düzeyde eğitim ve araştırma yapan bir birimdir. Bilişim Enstitüsü'nün görevi, bilgi teknolojilerinin tüm uygulama alanlarında araştırma ve eğitimi teşvik edecek disiplinler arası bir platform oluşturmaktır. Evrensel değerler ışığında; bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak Ülkemizin geleceği için bilişim teknolojisi tabanında yükselen lisansüstü eğitimlerle üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi araştırma eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimi toplumun yararına sunmaktır. Bilişim teknolojisini kullanan mesleklerde işgücü kalitesini yükseltmektir.

Bilişim Enstitülerinin Kuruluş Amaçları TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Bilişim Enstitülerinin Kuruluş Amaçları Ülkemizde yer alan Bilişim Enstitülerinin kuruluş amaçları, vizyon ve misyonları : 4) Disiplinler arası verilen eğitim - öğretimin bir ayağı olan bireysel nitelikli bilişim teknolojisinin ulusal ve evrensel kalkınmaya fark edilir katkılar getirmesini sağlamaktır. 5) Bilişim Enstitüsü, yerel, ulusal ve küresel ölçeklerde yaratıcı uygulamaların geliştirilmesine imkân verecek yüksek kalitede hizmetler, sürekli güncellenen donanım ve yazılım kaynakları ve zengin bir entelektüel ortam sunar. 6) Nitelikli, etik değerlere bağlı, araştırmacı ve sorgulayıcı kişiliğe sahip, bilimsel araştırma ve uygulama yapmak isteyenlere, bilişim teknolojilerine dayalı örgün ve uzaktan eğitim programlarıyla lisansüstü eğitim fırsatları sunan bir kurum olmaktır.

ODTÜ ENFORMATİK ENSTİTÜSÜ ANA BİLİM DALLARI TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ ODTÜ ENFORMATİK ENSTİTÜSÜ ANA BİLİM DALLARI

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ 1) Modelleme ve Simülasyon 2) Internet Üzerinden Bilisim Yüksek Lisans Programı (ION) 3) Yazılım Yönetimi 4) İş Yaşamı Temelli Öğrenme 5) Biyoinformatik 6) Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri 7) Bilişsel Bilimler 8) Bilişim Sistemleri

İstanbul Üniversitesi Enformatik ve TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ İstanbul Üniversitesi Enformatik ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Bilişim ve Teknoloji Hukuku Enstitüsü Ana Bilim Dalları

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ 9) Enformatik 10) Bilişim ve Teknoloji Hukuku

İstanbul Teknik Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Ana Bilim Dalları TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ İstanbul Teknik Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Ana Bilim Dalları

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ 11) Enformasyon Sistemleri Tasarımı ve Yönetimi 12) İnşaat Yönetiminde Bilişim 13) Bilgi Teknolojileri 14) Hesaplamalı Bilim ve Mühendislik 15) Coğrafi Bilgi Teknolojileri

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Hacettepe Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Ana Bilim Dalları

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ 16) Veri ve Bilgi Mühendisliği 17) Sağlık Bilişimi 18) Bilgi Güvenliği 19) Eğitimde Bilişim Teknolojileri 20) Sayısal İletişim ve Bilgisayar Ağları 21) Yazılım Mühendisliği

Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Ana Bilim Dalları TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Ana Bilim Dalları

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ 22) Bilgisayar Bilimleri 23) Yönetim Bilişim Sistemleri 24) Adli Bilişim

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Bilişim Enstitülerinde Yapılan Çalışmalar Enstitüler bünyesinde çeşitli ulusal ve uluslararası projeler yürütülmektedir. İstanbul Üniversitesi Enformatik Enstitüsünde; İstanbul Üniversitesinin Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu'nun bilgi sisteminin oluşturulması, İstanbul Üniversitesi Bilgisayar hastanesi projesi, transkript not görüntüleme projesi, web üzerinden genel evrak takip İstanbul Teknik Üniversitesinde ise birçok uluslararası proje tamamlanmış ya da sürmektedir. Tübitak ile “Siklopropenyum Aktivasyonlu Dehidrasyon Tepkime Mekanizmalarının Aydınlatılması: Hesapsal Bir Yaklaşım” projesi; İTÜ-BAP Araştırma Fonu ile “Asimetrik Kinugasa Tepkime Mekanizmasının Modellenmesi" projesi; TUBITAK-113Y108 ile "Akdeniz ve Karadeniz’in Türkiye iklim sistemine etkisinin birleşik bir atmosfer-okyanus modeli ile incelenmesi "

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Tez Çalışmaları

Bilişim Enstitülerinin Gelecekteki Hedefleri: TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Bilişim Enstitülerinin Gelecekteki Hedefleri: Ülkemizde Bilişim Enstitüleri yüksek bir ivme ile gelişmekte ve gelecek için Medya Bilişimi, Siber Güvenlik Sistemleri, Oyun Tasarımı gibi alanları da bölümlerine dâhil etmek üzere çalışmalarda bulunmaktadırlar. Ülkemizde gelişen mühendislik bilinci ve alternatifleri çoğalan mühendislik alanları, bu enstitüler için disiplinlerarası çalışmayı kolaylaştırmaktadır.Lisans programlarından daha donanımlı gelen öğrenciler ile daha etkin çalışmalar sunulabilecektir. Ülkemizde yer alan Bilişim Enstitüleri akademik hayata daha fazla birey yetiştirebilme adına doktora eğitimlerini daha geniş kapsamda yürütmeyi planlamaktadırlar.

SONUÇ Ülkemiz, dünya bilişim sektöründe hem jeolojik, hem de sosyal yapı olarak başarılı olabilecek ülkeler arasındadır. Sektörlerin tüm bölümlerine hitap eden bilişim ve teknolojiyi üretmek için, gerekli olan hammadde; akıl, bilgi ve yaratıcılıktır. Genç, dinamik nüfusun yoğun olduğu ülkemizin en büyük kaynağı akıl ve insan gücüdür. Bilişim sektörünün en önemli sermayesi ise eğitimli insanlardır. Türkiye’de, bilişim sektörünün önemini anlamada ve gerekli çalışmalara hızla başlanarak sektörde yerini almada Bilişim Enstitülerinin önemi yadsınmamalıdır. Bilişim Enstitülerinden yetişen bireyler yardımı ile yenilikçilik ve Ar-Ge çalışmalarına gereken önem verilmeli ve tüm Dünya’da olduğu gibi Ülkemizin de geleceğinin Bilişim ile şekilleneceğini göz önüne alınmalıdır. Bilişim Enstitülerinin bu alanda yer alan büyük boşluğu doldurduğu unutulmamalıdır. Ayrıca Enstitüler kapsamında açılan anabilim dallarının içeriklerinin iyi anlaşılıp, bölümleri tamamlayan öğrencilerin doğru biçimde iş yaşamına istihdam edilmesi Ülkemizde Bilişim alanındaki eksikliklerin giderilmesi için oldukça önemlidir. Gelecek çalışmalarda, bu çalışmanın devamı niteliğinde, Bilişim Enstitülerinin dünyadaki yeri ve öneminin incelenmesi hedeflenmektedir.

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ Kaynaklar Köksal A., "Bilişim Devriminde Türkiye 1971-2011-2051", Türkiye Bilişim Derneği 40.yıl armağanı , (2012) . Cılız K., “Bilişim Teknolojisinde Gelişmeler”. Türkiye Bilişim Ansiklopedisi, Papatya , (2006). http://www.inovax.net/inovax/2011/08/akinsoft-genel-merkez/bilisim-sektoru-ve-sektorun-dunya-ekonomisine-etkisi/ Erişim Tarihi: 30.12.2013 http://cyberlaw.bilgi.edu.tr/ Erişim Tarihi: 30.12.2013 http://informatics.istanbul.edu.tr/ http://ii.metu.edu.tr/tr Erişim Tarihi: 30.12.2013 http://www.bilisim.hacettepe.edu.tr/index.php/anasayfa Erişim Tarihi: 30.12.2013 http://www.be.itu.edu.tr/hbm/about.htm http://be.gazi.edu.tr/ Erişim Tarihi: 30.12.2013 http://gazi.edu.tr/posts/view/title/yrd.-doc.-dr.-topaloglu-ile-bilisim-enstitusu-uzerine-61101 Erişim Tarihi: 30.12.2013 https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/SearchTez Erişim Tarihi: 30.12.2013 http://www.dildernegi.org.tr

TÜRKİYE’DE DÜNDEN BUGÜNE BİLİŞİM ENSTİTÜLERİ BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN SORU? BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. SÜREYYA GÜLNAR BİLGEHAN ARSLAN