Türkiye’de Şirketlerin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011.
“TÜRK İŞGÜCÜNÜN İŞ ETİĞİNE YAKLAŞIMI” ARAŞTIRMASI
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Türkiye İtibar Endeksi
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
Müşerref Üstek.
KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Araştırma Künyesi RepMan Türkiye İtibar Endeks Puanları, 2011 senesinde,  Türkiye halk geneli Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesini temsilen 15 ilde yüz yüze.
 Bu yıl, 11 kategori arasından en fazla (+1 Jüri Özel ödülü) olmak üzere en fazla 4 kategori ile katılabilirsiniz.  Başvuru yapılan her kategori.
KURUMSAL STRATEJİLER.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
“Koruman Gereken ve 1 Kere Sahip Olabileceğin Tek Varlığın”
3. Seçme ve Yerleştirme Zirvesi 21 Eylül 2006 Geleceğin Lideri Nasıl Seçilir? Nasıl Korunur ? 21 Eylül 2006 Amrop International Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
1 Toplumsal Yatırım Stratejisi Esin Özelçi Çelebi 6 Temmuz 2004.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Şirketlerde Yönetişim Biçimleri
FİRMANIN YAPMIŞ OLDUĞU REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM İLE TÜKETİCİ GÜVENİ DEĞİŞKENLERİ ARASINDA KURUMSAL İTİBARIN ARACI ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Fatih KOÇ Balıkesir.
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARİYER SUNUMU
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
KARİYER YÖNETİMİ Doç. Dr. Yasemin ÖZDEMİR B. Bu ünite ile; Kurumsal kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek birer İK yöneticisi olarak neler yapılabileceğine.
Girişimcilik.
Başarılı Bireysel ve Kurumsal Kariyer Gelişimi Örnekleri 1
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
İSTİHDAM VE İSTİHDAMLA İLGİLİ KAVRAMLAR
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
Toplam Kalite Yönetimi
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
 Daha fazla iç ve dış satış.  Yüksek karlılık (EBITDA).  Yüksek şirket değeri.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Logo.
ALGILANAN RİSK VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZM EĞİLİMİNİN YERLİ MARKA CEP TELEFONLARINA KARŞI TUTUM ÜZERİNDE ETKİSİ Mustafa Bilgehan Kutlu, Cumhuriyet Üniversitesi.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
YÖNETİCİ BULMA ve YERLEŞTİRME
Performans Değerlendirme Hataları
İş Dünyası Sürdürülebilirliğin Neresinde?
Betül GÜLER
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
Finansal Kriz Yönetiminde Katılım Bankalarının Etkinliği
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UZMAN VE DENEYİMLİ EĞİTİM KADROSU
HAZIRLAYAN VE SUNAN HALE ALTAY: SEDEF ERMİŞ: LEYLA KAYA:
Sunum transkripti:

Türkiye’de Şirketlerin İtibar Yönetimi Performansı ve İşveren Markası İlişkisi Nuran Aksu ZENNA Kurumsal Marka Araştırmaları ve Danışmanlığı RepMan Forum 2018 www.zennadanismanlik.com ZENNA_TR Zenna Danışmanlık Zenna Danışmanlık

İtibar Yönetimi Performans Araştırması RESPECT İş Dünyası RepMan Türkiye İtibar Yönetimi Performans Araştırması RESPECT İş Dünyası İtibar Eğilimleri Araştırması RESPECT Halk Geneli İşveren Markası Performansı Araştırması 1.200 kişi 18 yaş ve üstü Türkiye dijital halk geneli 9.649 kişi 18 yaş ve üstü Türkiye dijital halk geneli 615 İş dünyası temsilcisi (yönetici pozisyonunda) 2018 senesi İşveren Markası Öncelikleri ve Performans Analizi 2017 senesi Türkiye Sektörler ve Şirketler İtibar Yönetimi Performans Analizi 12 sektör – 112 şirket 2018 senesi itibar eğilimleri 30’un üzerinde sektör temsilcisi Mart 2018 – CAWI (online) yöntemiyle Ocak 2017 – Ocak 2018 – CAWI (online) yöntemiyle 2017 Sonbahar (Eylül-Ekim)– CAWI (online) yöntemiyle

Genel Bilgiler

Halk Genelinde İtibarlı Şirketler ve Çalışanı Olma İsteği 4 kişiden üçü şirket çalışanlarının işini severek yapmasının o şirkete bakışı olumlu etkilediğini belirtiyor 2 kişiden biri maaşı aynı olsa dahi daha itibarlı bir şirkette çalışmak için mevcut işinden ayrılabileceğini belirtiyor 10 kişiden dördü işsiz olsa da itibarı düşük bir şirkette çalışmayı düşünmeyeceğini belirtiyor 10 kişiden üçü itibarı yüksek bir şirkette çalışmayı maaşı daha düşük olmasına rağmen tercih edebileceğini belirtiyor Baz:1.200 (Tüm görüşülenler)

Türkiye’deki Şirketlerin İtibar Yönetimi Performansı Bu çalışma kapsamında CAWI metodolojisi kullanılarak Ocak 2017- Ocak 2018 tarihleri arasında 18 yaş ve üstü Türkiye dijital halk geneli 9.649 kişi ve 12 sektörden 112 şirket ile görüşülmüştür.

RepMan Türkiye İtibar Yönetimi Performans Araştırması Neleri İnceledi? TANINMA / İLETİŞİM Satın alma YÖNETİM KALİTESİ İş ortaklığı tercihi FİNANSAL SAĞLAMLIK Tavsiye etme DEĞERLER RMS İtibar Yönetimi Performansı Skoru İŞ SONUÇLARI ÜRÜN / HİZMET KALİTESİ İtibarlı ve güvenilir kurum olma KURUMSAL SORUMLULUK Çalışılmak istenen şirket İŞVEREN MARKASI Sosyal faaliyetler inde yer almak DUYGUSAL BAĞLILIK Hisse senetlerine yatırım İtibar yönetimini performansı 7 boyut üzerinden ölçümlenmektedir. Elde edilen itibar yönetimi performansı ise iş sonuçlarını hareket ettirmektedir.

Türkiye’de Şirketlerin RMS – İtibar Yönetimi Performansı %1 65,6 (RMS) Türkiye’deki Şirketlerin İtibar Yönetimi Performans Ortalaması Baz: 112 Şirket

RMS – İtibar Yönetimi Performansı – Çalışılmak İstenen Şirket Olma İlişkisi 69% 65% 58 % 58% *% *Yetersiz baz sebebiyle paylaşılmamıştır. İlgili şirketlerin çalışmak istenen şirket olarak tanımlayacağını belirtilen kişilerin yüzdesini temsil eder

İş Dünyasını Yönetenler için 2018’de “İşveren Markası” Alanındaki Öncelikler Bu çalışma kapsamında CAWI metodolojisi kullanılarak 2017 Sonbahar (Eylül-Ekim) döneminde, 615 İş dünyası temsilcisi (yönetici pozisyonunda) ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir.

«İşveren Markası» alanında yönetilmesi gereken öncelikli alanlar ve başarı performansı %73 Çalışanlarına değer vermesi, haklarını koruması, gelişimlerini desteklemesi %42 +%11 Kurumsal değerlerin, şirket politikaları ve süreçlerin içinde yer aldığını kontrol etmesi %45 %39 +%7 Gelecek vaat eden, güven veren ve başarılı yöneticilere sahip olması %42 %39 - %41 Çalışanları ile iletişime açık ve geri bildirim odaklı olması %28 -%2 %30 Çalışanlarının birer itibar elçisi olmasına yönelik yatırım yapması %18 -%3 Çalışanlarının fikirlerini önemsemesi %26 Çalışanlarının fikirlerini önemsemesi %22 Türkiye’deki şirketlerin bu alanda başarılı olmadığını düşününler (%16) -%1 Başarı performansını gösterir.

Çalışanlar nezdinde «İşveren Markası» alanında yönetilmesi gereken öncelikli alanlar ve başarı performansı Çalışanlarına değer vermesi, haklarını koruması, gelişimlerini desteklemesi %64 %45 Çalışanlarının fikirlerini önemsemesi %42 %47 Gelecek vaat eden, güven veren ve başarılı yöneticilere sahip olması %38 %46 Çalışanları ile iletişime açık olup, geri bildirim vermesi %32 %48 Ayrımcılığa karşı aktif bir duruş sergilemesi %27 %51 X2. Aşağıda yer alan ifadeleri incelediğinizde bir şirketin sizin gözünüzde itibarlı olabilmesi için “çalışan markası / işveren markası” alanında yönetmesi gereken en öncelikli 3 alanı lütfen belirtebilir misiniz? Çalışanlar nezdinde başarılı bulma puanını gösterir. Baz: 1.200 (Tüm görüşülenler) Çalışma, 18 yaş ve üstü Türkiye dijital halk geneli* nezdinde 19-22 Mart 2018 tarihleri arasında CAWI yöntemi ile 1.200 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilmiştir.

İtibar ve İş Sonuçları İlişkisi 2016 Yılı Karşılaştırmalı Sonuçlar İtibarlı olduğunu düşündüğüm bir şirketin… X2. Aşağıda yer alan ifadelere “itibarlı olduğunu düşündüğünüz şirketler” için ne derece katıldığınızı lütfen 1-Hiç katılmıyorum, 5-Kesinlikle katılıyorum ölçeğinde düşünerek belirtebilir misiniz

İşveren Markasında CEO’nun Rolü

CEO’yu İtibarlı Yapan Özellikler %65 %54 Vizyoner olması %54 Yenilikçi olması %49 Adil Yönetimi Benimsemesi %48 Krizleri başarıyla yönetmesi %45 Başkalarına ilham vermesi İnsana Değer Vermesi

Teşekkürler ZENNA Kurumsal Marka Yönetim Araştırmaları ve Danışmanlığı www.zennadanismanlik.com