Seyahat Acentalığı Mesleğinin Turizme ve Ekonomiye Katkıları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
Advertisements

Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
TÜRKİYE’DE SANAYİ SEKTÖRÜ
DIŞ TİCARET VE ÖDEMELER DENGESİ
EKONOMİK FALİYETLER VE MESLEKLER
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
KONGRE ve FUAR ORGANİZASYONU(2.Hafta)
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
İhracata Yönelik Devlet Yardımları İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
FUAR TALEPLERİNİ BELİRLEME ANKET SONUÇLARI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

Seyahat Acentalığı Mesleğinin Turizme ve Ekonomiye Katkıları HAZIRLAYAN TÜRSAB AR-GE DEPARTMANI, MART 2006

Seyahat Acentalarının Turizm içindeki yeri Seyahat ve Turizm Endüstrisinin temel bileşenlerinden birisi olan seyahat acentaları turizm endüstrisinin dağıtım, pazarlama ve organizasyon kolunu temsil ederler Seyahat acentalığı mesleğinin katkıları ile seyahat olgusu tüm dünyada kitlesel boyutlara ulaşmış ve endüstriyel bir nitelik kazanmıştır Seyahat acentaları, aracı pozisyonu ile seyahat ürünlerinin dağıtımını yaparken, diğer yandan çeşitli hizmet ve ürünlerin bir araya getirilmesi suretiyle, paket seyahat ürünleri yaratır

Neden İhtiyaç Duyuluyor? Geleneksel yaşama ortamı dışına yapılan seyahatlerde ulaşım, konaklama ve yeme-içme gibi pek çok ürün ve faaliyete gereksinim duyulur. Bu ihtiyaçlar çoğu zaman tanınmayan bir çevreden tedarik edilmek durumundadır. Tüketici bu yabancı ortamda bir çok riskin tehdidi altındadır Bu nedenle ulaşım aracının, konaklama ünitesinin ve gidilecek yerdeki pek çok diğer ihtiyaç ve faaliyetin önceden ve uygun biçimde rezerve edilmesi gerekir

Neden İhtiyaç Duyuluyor? Önceden yapılacak sağlıklı bir organizasyon bu riskleri en aza indirerek, seyahatin tüketici maksatlarına en uygun şekilde gerçekleşmesini sağlar Böyle bir organizasyon zaman, iş gücü, bilgi, deneyim ve karmaşık finansal süreçler gerektirir İşte bu noktada seyahat acentaları seyahatle ilgili bu organizasyonları tüketici adına yaparlar Böylece, tüketici ikamet ettiği ortamda aldığı seyahat ürünleriyle ilgili sorunları intikal ettirebileceği bir profesyonel ile işbirliği yapmış olmanın rahatlığına sahip olur

Neden İhtiyaç Duyuluyor? Talep ortamı A ülkesi ya da A bölgesi tüketiciler; bireyler, aileler, şirketler, sporcular, özürlüler, özel ilgi grupları, akademik çevreler,vb Arz Ortamı B ülkesi ya da B bölgesi Konaklama şirketleri yeme-içme tesisleri ulaştırma şirketleri, müzeler, kongre merkezleri vb. Talep ortamı ile arz ortamı arasında çoğu kez coğrafi, hukuki ve mali sistem farklılıkları vardır Seyahat acentası Farklı&Yeni ürünler Paket tur Kişye özel ürünler Güvenli seyahat Güvenli finansal akış Zaman Daha ekonomik seyahat Hizmet sonrası hizmetler Tanıtım, bilgi Tüm seyahat için tek muhatap Geniş bir dağıtım ağı Toptan talep Güvenli finansal akış Seyahat paketinde yer alma Farklı&Yeni pazarlar Zaman Arzın tanıtımı, reklamı Mesafe Uluslar arası seyahatlerde sınırlar, gümrük duvarları

1618 Sayılı Seyahat Acentaları Ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu 1618 / Madde 1- Seyahat acentaları kâr amacıyla turistlere ulaştırma, konaklama, gezi, spor ve eğlence sağlayan, onlara turizmle ilgili bilgiler veren, bu konuya ilişkin tüm hizmetleri gören ve turizm ekonomisine ve genellikle ödemeler dengesine katkıda bulunan ticari kuruluşlardır.

Seyahat Acentaları Tüketiciye Ne Sağlıyor?

Tüketici açısından Seyahate ilişkin ürünleri tüketiciye tanıtır ve pazarlar Gidiş noktaları hakkında uzman bir kuruluş olarak tüketiciye bilgi ve materyal desteği sağlar Doğa sporları, su sporları, özel ilgi, kültür ya da tarih gibi temaları olan ve bireysel organizasyonun güç ya da imkansız olduğu seyahat ürünlerini üreterek tüketicinin faydasına sunar

Seyahat organizasyonunun o seyahat türünde uzman profesyonel bir kuruluşça yapılması ile tüketicinin çeşitli riskleri asgariye iner Daha güvenli seyahat imkanları sağlar (hizmet ve ürün standartlarının yüksekliği, seyahatin ve varış noktasındaki güvenlik ve sağlık durumunun profesyonel organizasyonlarca sürekli takibi)

Daha ekonomik seyahat imkanları sağlar Daha ekonomik seyahat imkanları sağlar. Seyahat acentaları hizmet ve ürün sağlayıcılardan toptan alım yaparak daha uygun fiyatlar elde ederler. Tüketicinin farklı hizmet sunucuları tarafından kandırılma riski azalır Zaman ve araçların seyahatin hedeflerine göre daha doğru ve uygun bir şekilde planlanmasını sağlarlar Seyahat acentası seyahatte çıkan sorunlarda, şikayetin ya da sorunun ikamet edilen yerde yönlendirilebileceği bir profesyonelin varlığı anlamına da gelmektedir (satış sonrası hizmetler)

Ülke ekonomisine katkıları?

Endüstriyel istikrar Yaptıkları toptan alım ve ödemelerle ulaştırma ve konaklama işletmelerinin gelir gider dengesinin daha sağlam ekonomik temellere dayanmasına yardımcı olur Hedef pazarlara fiziksel manada uzak olan arz sunucularının ürünlerini hem iç pazada hem de dünya pazarlarında dağıtımını yaparlar

Ödemeler Dengesine Katkısı Organize seyahatlerle Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin yaptığı toplam harcama yaklaşık 7,5 milyar dolardır. Bu rakam toplam yabancı ziyaretçi harcamasının yüzde 54’üdür. (TÜRSAB tahmini 2005) Seyahat acentelerinin önemli rol oynadığı bu döviz kazancı ödemeler dengesinde yer almaktadır

Turizm ülkesindeki ekonomik krizlerden etkilenmeyen nadir sektörlerdendir Çoğu seyahat acentaları kanalıyla gelen yabancı turistler 2001 yılındaki ekonomik krizden, 2005 yılı sonuna kadar Türkiye’de 60 milyar dolar harcama yapmıştır (Kaynak: TÜİK) Bu dönemde Türkiye’de pek çok sektörde GSMH’ye katılım açısından gerileme veya durgunluk gözlenirken turizm kriz yıllarında Türkiye’yi hiç bir ekstra destek almadan (hatta yurtdışı çıkış harcı gibi ekstra yüklerle) ayakta tutan nadir sektörlerden biri olmuştur

Ekonomiyi canlandırma Seyahat acenteleri seyahati tüketiciler için erişilebilir, güvenli ve verimli kılarak daha fazla seyahat üretilmesine yol açarlar Daha fazla seyahat ekonomiyi canlandırır Pek çok sektör için iç pazar ağırlıkla nüfus artış dinamiklerine bağlıdır. Oysa dış pazarlarda aktif seyahat acentaları yabancı turist sayısını artırdığı oranda bu sektörler de dolaylı ihracatlarını artırmaktadırlar

Çeşitlendirme Seyahat acentaları zaman zaman pazar eğilimleri doğrultusunda, zaman zaman da tamamen kendi yaratıcılıkları ile yeni eğilimler oluşturarak seyahat ürünlerinin çeşitlenmesini sağlar. Örneğin, rafting, trekking, diving gibi aktiviteleri turizmin konusu haline getirmede önemli rol oynar

Ekonomik Faydayı Yayma Güvenlik ya da maliyet gibi nedenlerle bireylerin kolay erişemeyeceği bölgelere yapılacak seyahatleri organize seyahatlerle güvenli ve ekonomik kılarak ülkedeki bölgesel gelişmişlik farklılıklarının azalmasına katkıda bulunur Seyahat acentalarının ülkeye kazandırdığı ekonomik fayda ülkedeki pek çok diğer sektöre, farklı bölgelere ve sınıfsal katmanlara hızlı ve etkili bir şekilde dağılır. Çünkü turizm olgusunun girdi ve çıktısı çok geniş bir yelpazededir

Dolaylı ihracat katkısı Seyahat acentaları kanalı ile ülkeye gelen yabancı ziyaretçilerin yaptığı harcama pek çok sektör için hayati önem taşır ve iç pazarın haricinde yeni bir ihracat pazarı yaratır. Bu harcamalar, ulaştırma’dan, tekstile, tarımdan teknolojiye kadar hemen tüm alanlardadır

Seyahat acentelerinin temel bileşeni olduğu turizm hareketinden hangi sektörler faydalanır Kısaca ulusal savunma sektörü hariç her sektör Yine de saymayı deneyelim: Konaklama, ulaştırma, otomotiv ve otomotiv yan sanayi, tarım&bağcılık, hayvancılık, gıda sanayi, yeme-içme, eğlence, kuyum, kundura, çanta, giyim aksesuar, hediyelik eşya, meşrubat, tekstil-konfeksiyon, makina teçhizat, ev tekstili, inşaat, boya, petrol, kimya, sağlık, ilaç, fitness, medya, reklam, IT teknolojileri, bilgisayar donanım, güvenlik ekipmanları, güvenlik hizmetleri, temizlik hizmetleri, temizlik ekipmanları, deterjan, ambalaj, fuarcılık ve sergi, soğutma&ısıtma sistemleri, beyaz eşya, mutfak, elektronik, mali sektör, finans, sigorta, eğitim, havuzculuk, mobilya, Aydınlatma, sıhhı tesisat, seramik/porselen, maden,..., - İzin verin bu konuya bu kadar yer verelim. Çünkü, saymakla bitmeyecek!

Sadece sektörler de değil! Sanat dünyası (ressamlar, bestekarlar ve yorumcular, heykeltraşlar vb.) Kültür dünyası (yazarlar, şairler, tiyatrocular, müzeler) El sanatları (Halıcılık, bakırcılık, demircilik vb) Belediyeler, vakıflar, sivil toplum kuruluşları Barıştan ve sürdürülebilir ekonomik gelişmeden yana olan tüm siyaset çevreleri Kısacası, tüm ülke seyahat acentalarının temel bileşeni olduğu turizm hareketinden dolambaçlı yollarla değil doğrudan faydalanır

Seyahat Acentalığı Mesleğinin Ekonomiye katkıları Teşekkür ederiz