SIKÇA SORULAN SORULAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAKKARİ ÜNVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Advertisements

MEDULA-REÇETE PROVİZYON SİSTEMİ
MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ (MERSİS)
İstatistik ve Bilgi İşlem
1 1-Diğer bölümünden Eczane Stok Sayımı bölümüne girilir.
Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
HASTANE BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİ
Sigortalı Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı /c
Düzenleme: Bülent ALTINÇELİK
Tur Programının Kaydı.
FİHRİST İdari Davalar Projesinde, dava açan kişilerin sicil,ad ve soyadları ile idari davalar şubesinde bu dosyalardan sorumlu memurların sicil,ad.
Menü’den Evrak Projesine ulaşılır.
Tur Tartı Tanımlama. Tur kartı açmak için Tanımlar menüsünün altındaki Paket Tur Listesi seçeneğine tıklanır.
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
BİLGİ İŞLEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
YEŞİL KART REÇETELERİ İTS İŞLEM REHBERİ
Azrael Online Hasta Takip Programı
2. AŞAMA BELGE KAYDI.
MERSİS sayesinde şirket kuruluş işlemleri artık, online olarak süratli bir şekilde gerçekleşebilecektir. Sisteme giriş,
İlköğretim Kurumları Standartları Yazılım Sunusu
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI SOSYAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Sigortalı Tescil Ve Hizmet Daire Başkanlığı DEVLET MEMURLARININ GENEL SAĞLIK SİGORTASI.
SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından şirket bilgilerinin uluslararası standartlara uyumlu hale getirilmesi amacı yürütülmekte olan Merkezi Sicil Kayıt.
G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı
AŞINET KULLANICI web adresinden giriş sayfasına ulaşınız.
Halk Sağlığı Müdürlüğü
HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI YAZ DÖNEMİ DERS SEÇİMİ HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER.
Eğitim Portalinin Adresi:
Kütahya Sağlık Müdürlüğü 2014 SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ.
Yapılan Hizmetlerin Bilgisayara İş lenmesi Klinikten toplanmı ş olan hizmet formlarını klinik sekreterli ğ ine getirip bilgisayarda islenmektedir. Yapılan.
KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ TEDARİK YÖNETİM ZİNCİRİ
SHU. Nuray TÜRKEN TEKNEKAYA Hasta Hakları İl Koordinatörü
YEŞİL KART – İTS – KAREKOD İŞLEM BASAMAKLARI
Kullanıcı Tanımlama İşlemi yapılırken: 1- Eğer tanımlayacağımız kullanıcı birlik personeli ise birlik ekranında iken, hastane kullanıcısı ise hastane ekranına.
Sıralı dağıtım reçete girme, silme ve raporlama
TAHAKKUK İŞLEMLERİ HOŞGELDİNİZ
TEFBİS DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
DERS AÇMA İŞLEMLERİ Akademik birimlere; yıl, dönem ve eğitim türü seçilerek ders açma ve açılan dersleri düzenleme ekranıdır. Bu ekran içerinde 3 bölüm.
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Bütçe Daire Başkanlığı
Muhtar Bilgi Sistemi.
ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ’NDE Ders Açma İşlemi Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü Haziran 2015 Ankara.
SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ
CTS (TTNET - Cihaz Takip Sistemi)
10 Haziran 2012 tarihinden itibaren rezervasyon sistemindeki yenilikler.
SHU. Seyit ULUPINAR Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi
 Genel Bakış  Ön Rapor Yazımı  Detaylı İnceleme Riziko Sigorta Konuları Hasar İşlemleri Belgeler Giriş.
ESER İSTEK (KİTAP SİPARİŞİNDE BULUNMA) Kütüphanenin ana sayfasından Giresun Üniversitesi Katalog Tarama tıklanır. Gelen ekranda Oturum Aç sekmesi seçilir.
BİMER SİSTEMİ KULLANICI REHBERİ
ŞİFRE ALIMI BAYİLİK FORMU ALIMI ÜRÜN FORMU ALIMI.
MEDULA-REÇETE PROVİZYON SİSTEMİ KAREKODLU REÇETE İŞLEM ADIMLARI
TÜRKİYE İŞ KURUMU DENİZLİ İL MÜDÜRLÜĞÜ E-İSTİHDAM TANITIM PROGRAMI-2008.
WEB’DEN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KART DOLUMU KILAVUZU. WEB’DEN DOLUM AŞAMALARI Webden dolum için öncelikle internet tarayıcımızın adres Kısmına
ÜCRETLİ ÖĞRETMEN İŞE GİRİŞ VE İŞTEN AYRILIŞ İŞLEMLERİ
TAPU KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ TAKBİS/ERP DE BANKA BİLGİSİ DEĞİŞTİRME DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ / PERSONEL SERVİSİ.
WhoNet Dosyasının Sisteme Kopyalanması 1) WHONET.FLT dosyası C:\Pegasus\filters\Custom kalsörü altına kopyalanır (Epicenter programinin çalışır durumda.
CRM Yazılımı - Anasayfa CRM Yazılımı İçerisinde Barındırdığı Özellikler *. Personel BilgileriPersonel Bilgileri *. Müşteri BilgileriMüşteri Bilgileri *.
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
Halil CEYLAN Uyumsoft – Kamu Projeleri Danışmanı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İŞ YERİ UYGULAMA EĞİTİMİ
Dönem sonlandırma ve fatura kesme işlemleri için ise Eczacı odasından alınan şifrenin kullanılması gerekmektedir. Sistemsel sorunlar için ilgili sorunla.
Sigortalının Eksper atama sistemi
www. mersis. gumrukticaret. gov
www. mersis. gumrukticaret. gov
STAJ İŞLEMLERİ STAJ YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZ AŞAĞIDA BELİRTİLEN ADIMLARI TAKİP EDEREK STAJ İŞLEMLERİNE BAŞLAYABİLİRLER.
Sunum transkripti:

SIKÇA SORULAN SORULAR

Takip İptal Etme Hastanın günübirlik takibi varken aynı gün aynı bölüme yatışına karar verilirse günübirlik takip iptal edilerek hastanın başvuru birim bilgisi kliniğe çevrilmesi gerekmektedir. Hastanın aynı gün içinde bir günübirlik başvurusu varsa, ayaktan bir başvuru açılmak istendiğinde günübirlik takip iptal edilerek ilk önce ayaktan takibi alındıktan sonra günübirlik takip alınmalıdır.

Poliklinik İşlemleri Poliklinik işlemleri ekranında Yeni Başvuru ya da Hasta Başvuru butonları ile Hasta Başvuru Bilgileri Düzenleme ekranı açılır. Yeni Başvuru butonu ile,Bölüm Birim Doktor Bilgileri girilir. Hastanın kurumu seçildikten sonra değişiklik yapılabilmesi için, -Eğer Kurumu Ücretli’den SGK ‘ya çevrilecek ise, Anlaşma adı alanının yanında bulunan mercek ile Kurum Seçme ekranı açılır. İlgili Kurum seçilerek takip alınır. -SGK ‘dan Ücretli’ye çevrilecek ise , Başvuru ekranında bulunan Detay tabına geçilerek Takip iptal edilir ve , Anlaşma adı alanının yanında bulunan mercek ile Kurum Seçme ekranından Ücretli seçilerek kaydedilir. .

Başvuru bilgileri kaydedildikten sonra hastanın kurumu SGK ise, sistem tarafından otomatik takip alınmaktadır ancak takip alınamadı ise; Genel Sağlık Sigortası V3 Provizyon İşlemleri manuel işlem yapılabilmesi için açılmaktadır. Takip alınamadığı zaman açılan ekranda Provizyon Bilgileri alanında kırmızı renkli TAKİP ALINAMADI uyarısı vermektedir. Uyarının altında takip alınamama sebebi yer almaktadır. En çok karşılaşılan takip alınamama sebepleri; 1-Hastanın sigorta prim borcu olması. (Bu durumda hasta kurumu ile görüşmelidir.(SGK vs)) 2-Açılan başvuru Yatan ise, mutlaka Ayaktan ya da Günübirlik takibe bağlanmalıdır. (Ayaktan takip numarası ilgili alanda bulunamadıysa, Ayaktan başvuru takibinin olup olmadığı kontrol edilmelidir.) 3-Medula tarafından sunucu bilgilerine ulaşılamaması. (Bu durum Medula’dan kaynaklı olup, belirli aralıklarla hastalara takip sorgulama yapılmalıdır.) 4-Herhangi bağlantı kopma durumu yaşandığında , ‘Hastanın aynı gün ,aynı branş bilgilerine sahip XXXXXX nolu takibi bulunmaktadıe.Lütfen bu takibi kullanınız.’ uyarısı verilmektedir. (Bu durumda Askıda Kalan Takipler tabına geçilerek Listele butonuyla Sorgulama yapılır. İlgili takip bilgisi seçilerek GSS Başvuru Takip Aktar butonuyla takip ilişkilendirilmelidir. 5-01.03.2016 Tarihinden sonraki ilk takiplerde hasta telefon ve adres bilgisi gönderilmesi zorunludur. Uyarısı verdiği zaman, Hasta Bilgi Düzenleme ekranından Hastanın Adres ve Telefon bilgisini güncellemeniz gerekmektedir.

Ücretli Başvuru Açılıp Bırakılması Hastaya takip alınamadığında gelen uyarı mesajında Ücretliye çevirme ve Başvuru İptal seçenekleri sunulmaktadır. Bu uyarıda ancak hasta ödeme yapmayı kabul ettiğinde ücretliye çevrilsin seçeneği işaretlenmelidir. Hasta ödeme yapamayacaksa başvuru iptal seçeneği işaretlenmelidir.

Önkayıt Randevulu Hasta Hastanın (Önkayıt)randevusu varsa ‘Hasta Poliklinik İşlemleri’ ekranın ‘T.C. Kimlik No’ alanına hastanın T.C. Kimlik numarasını yazdıktan sonra açılan Pop-up ekranda ilgi randevusuna çift click yaprak ya da seçip ‘Tamam’ butonuna basarak hastanın Başvurusunu açmış ve randevusunu kesin kayıta çevirmiş olursunuz.

Randevusuz Gelen Hasta Hastanın Randevusu yoksa ‘Hasta Başvuru’ ekranından hastaya başvuru açtıktan sonra alt kısımda bulunan ‘Randevu’ butonuna basarak randevu ekranına geçerek hastanın başvurusuna randevusunu verebilirsiniz. NOT: Hastaya başvuru açılıp randevu verilmezse hastayı doktor göremez ve hastayla alakalı hiçbir işlem yapılamaz. NOT: Hastanın randevusu yoksa ilk önce randevu verip sonra tekrar bunu kesin kayıt yapmanıza gerek yoktur. NOT : ‘Plansız Randevu Poliklinik’ birimine başvuru açıldıktan sonra otomatik randevu verilmektedir.

Meclis Üyelerinde İzlenecek Yol Hastanemize gelen Meclis Üyelerini giriş yapılamıyor gerekçesiyle hastaların Protokol birimine yönlendirildiği anlaşılmıştır. Gelen Hasta Meclis Üyesi ise ; https://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/saglik_harcamasi.giris adresinden bilgileri teyit edildikten sonra ; *** Hastanın kurumu 'TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ (PROTOKOL) ANKARA' seçilerek kaydını yapabilirsiniz.

Yabancı Uyruklu Hastalarda Uygulanacak İşlemler 1.Suriyeli hastalar mutlaka kamu hastaneler birliğinden ikamet ettiği ilden sevkli gelmek zorunda il dışı sevkler 5 iş günü Ankara içi sevkler 3 iş günü geçerlidir 2.Sağlık turizmi kapsamında gelen pasaport ile işlem yaptığınız bütün hastalar ücretlidir hastaya yatış yada işlem yapılmadan önce mutlaka uluslararası hasta ofisi ne yönlendiriniz. Sağlık turizmi hastaları uluslararası hasta ofisi ve ücretli vezne takibinde olmalıdır.

Yabancı Uyruklu Hastalarda Uygulanacak İşlemler 3.Vatansız ve sığınmacı, süreli çalışma izni,ikamet izni olanlar (ırak, Afganistan, Azerbaycan Türkmenistan vb.) Hastalara vatansız sığınmacı olarak provizyon alınacaktır(Aynı zamanda sevk belgesi alınıp Faturalama birimine teslim edilmelidir) 4.Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa gibi ülkeler den gelen Türk vatandaşları ulucanlar SGK Dan yupass numarası ile gelebilirler yupass numarası ve ülkesi ile birlikte provizyon alınması gerekir 5.Gelen bütün yabancı hastalarda ellerinde 99 lu tc sı olanlarda mutlaka kimliğin geçerli olduğu tarih aralığı na dikkat edilmelidir

Rapor Değişikliği Gönderilmiş İlaç Raporu üzerinde değişiklik yapıldıktan sonra Doktor ‘Doktor işlemleri ‘ ekranında İlaç Raporları sekmesine geldikten sonra Sadece Güncellenecekler seçeneğini seçerek raporları tekrar gönderebilirler.

Gönderilemeyen İlaç Raporları Doktor Raporu onayladığında hata oluştuğu için gönderilemeyen raporları Medikal Takip – Reçete – İlaç / Tıbbı Malzeme / Optik Raporlar Ekranını açarak ‘GSS Sonuç açıklama’ kolonundan alınan hata mesajına ulaşabilirsiniz

İlave Ücret / Özel Fark Kaldırma Hasta Poliklinik İşlemleri ekranında ilgili başvuru seçildikten sonra Sol alt kısımda Hasta Hizmetleri görünmektedir. Hangi Hizmetin Özel farkını kaldırılacaksa üzerine ‘Sağ Click’ Özel Fark Kaldır diyerek Hastanın hizmetinin özel farkını kaldırabilirsiniz.

Hasta Fatura Bilgilerini Görüntüleme Hastanın hangi hizmet , hangi tarihte , hangi doktor için ödeme yaptığı bilgisini ‘Finans – Faturalama – Hasta Faturalama Görüntüleme’ Ekranından ulaşabilirsiniz.

İnternet ve Çağrı Merkezinden Alınan Randevular İnternetten ve ya Çağrı Merkezinden önceden randevu almış hastalarda Hasta Poliklinik işlemleri ekranında T.C. Kimlik No alanına hastanın T.C. Yazıldığında açılan Ekranda hastanın ilgili randevusuna ‘Çift Click’ yaparak hastanın randevusunu otomatik başvuruya çevirmiş olacaksınız.

Taburcu İşlemini Geri Alma Hastanın Taburculuğu yapılmış ve hastanın eksik kalmış hizmet , rapor vb. işlemleri mevcut olduğu zaman ya da aynı gün taburcu olmayacaksa ‘Yatan Hasta – Rezarvasyon Yatış İşlemleri – Hasta Yatış Bilgileri Görüntüleme’ ekranından ‘Yatış Hareketleri’ Tabından ‘Taburcu’ satırını seçerek ‘İptal’ butonu tıklandıktan sonra ‘Taburcu İptal’ butonuna basarak taburculuğunu iptal edebilirsiniz. NOT : Hastanın en son yattığı yatak boş olmak zorundadır.

Yatan Hasta Listesinde Yatakların Görülmemesi Fiilen Taburcu olduğu halde , sistem üzerinde Taburcu işlemi yapılmadığı için servisin yatakları sistemde dolu görünmektedir. Bu durumda yatak seçim ekranında yataklar görünmemektedir. Serviste yatıyor görünen hastalar kontrol edilerek yatmayan hastanın taburcu işlemi yapılması gerekmektedir.

Hasta Yatış İstekleri / Rezervasyon Görüntüleme Doktor tarafından yatış tarihi belirlenmeyen hastalar yatış isteği yapılmış olsa bile bu ekranda ‘Beklenen Yatış Tarihi Var’ kutucuğu işaretliyse listede görünmez. Bunun için kutucuğun işaretini kaldırarak yatış işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Yatış işlemi gerçekleştirildikten sonra Yatış Form çıktısını alarak doktorunuza imzalatıp dosyasına ekleyiniz.

Yatak Değiştirme Mesai saatleri dışında hastanın yatağının değiştirilmesi durumunda sistemde yatak değişikliği ‘Hemşireler’ tarafından yapılacaktır. Mesai saatleri içinde yatağı değişen hastanın yatak değişikliği ‘Servis Sekreterleri’ tarafından yapılacaktır. Özel Oda Farkı hastanın yatmakta göründüğü odaya göre tahsil edildiği için hastanın fiilen yattığı yatakta görünmesi önemlidir. Hastanın farklı branşda bir servise transferi durumunda yatak değiştirme ekranı kullanılmamalı ‘Sevk’ işlemi yapılmalıdır.

Refakatçi Bilgisini Kaydetme Hastanın yanında refakatçi kalması gerekiyorsa hasta ve hastane güvenliği açısından ‘Refakatçi bilgileri’ sisteme kaydedilmelidir. Refakatçi bilgisini ‘Yatan Hasta Listesi ekranında ilgili hasta seçildikten sonra hasta işlemleri butonundan refakatçi bilgilerini tıklayarak gerekli bilgiler kaydedilmelidir. Yemek Ücreti tahsil edilecek ise hasta hesabına ‘109972’ ‘Refakatçi Yemek Ücreti’ hizmeti eklenmelidir.

Donör Kaydı Donör kaydı yapılırken verici olan hastanın başvuru üzerinde düzenleme yapılması gerekmektedir. Verici hastanın başvurusu açıldıktan sonra Hasta Başvuru Ekranında ilgili başvuru seçildikten sonra ‘Detay’ tabına geçerek ilgili donör bilgisini doldurulması gerekmektedir.

İSTEK BİLDİRİM İstek Bildirim ekranı Program ile ilgili yaşadığınız sorunları Bilgi İşleme yönlendirebilmek amacıyla kullanılır. Sistem Yönetimi > İletişim Destek > İstek Bildirim ile ya da Nucleus’un üst kısmında yer alan imajlar yardımı ile ekrana ulaşılır. -Açılan ekranda yazılan istekler statüleri ile görüntülenir.(Yeni,Gruba Atanmış,Yapıldı,Yapılmadı,Eksik Bilgi ,Hatalı Bildirim) -Yeni İstek için Yeni butonuna basılarak açılan ekranda istekle ile ilgili detay bilgiler doldurularak kaydedilir. -Yazılan isteklerin sonuçlarını görüntülemek için ekranda istek satırına çift tıklanır.