SÜREÇ ODAKLILIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.

RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon
Proje Entegrasyon Yönetimi
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kontrol ve Performans Yönetimi
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Performans Değerlendirme
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
GTÜ KALİTE POLİTİKASI -İlgili yasa, yönetmelik ve standartlara uyan -Öğrenci ve çalışan memnuniyeti ile niteliğini artıran -Dış paydaş beklentilerini karşılamak.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Planlama Fonksiyonu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

SÜREÇ ODAKLILIK

“SÜREÇ” “SÜREÇ” Bir ürün ya da hizmet üretimiyle sonuçlanan işlemler dizisidir.

“SÜREÇ” Bir başlangıcı ve bitişi olan faaliyetler zinciri, Girdileri kullanmak sureti ile çıktıyı hedefleyen ve doğru, kaliteli çıktı alabilmek için başarılması gereken aşamalardır.

“SÜREÇ” -İnsan, makine, malzeme gibi kaynakları işleyip çıktı haline dönüştüren işlemler dizisidir.

“SÜREÇ” Süreç, girdilerin birbirlerine bağlı bir seri faaliyetlerle bir değer artışı elde etme işlemidir.

SÜREÇ ODAKLILIK “Genelde süreçlerin (belli bir çıktı ile sonuçlanan) birer ardışık işlemler (adımlar, görevler, faaliyetler) dizisi olduğu düşünülür.” Çıktı, ya bir ürün ya da bir hizmettir.

SÜREÇ ODAKLILIK SÜREÇ ÇIKTILAR GİRDİLER

SÜREÇ ODAKLILIK

SÜREÇ ODAKLILIK TÜM FAALİYETLERDE KALİTE SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN KALİTE

Süreç Örnekleri Hastanın tedavisi Ürün satın almak Bütçe hazırlamak Eğitim vermek Bir raporun hazırlanması Bir seyahat planlaması

SÜREÇ ODAKLI OLMAK Sürecin kalitesine etki eden en önemli faktör insandır. Süreci düzeltme konusunda insanların katılımı, ve süreçte sağlanan iyileştirmeler sonucunda ödüllendirilmesi . Eğer sürece katkı, sonuçta tasarruf sağlıyorsa, sağlanacak bu tasarrufun belirli bir yüzdesi maddi ödül olarak verilebilir.

Yöneticilerin rolleri incelendiğinde; destekleyici ve teşvik edici rolün; süreçlerin iyileştirme çabalarına, kontrol edici rolün ise; sonuca yöneldiği söylenebilir.

SÜREÇ -Uzun vadelidir, -Kişilerin çabalarını desteklemeye yöneliktir, -Davranış değişikliği gerektirir, -Tatminle ölçülebilir.

Süreç Analizi

Süreç Analizi

SONUÇ -Doğrudan görülebilir, -Kısa vadelidir.

SÜREÇ ODAKLI DÜŞÜNME TARZI Süreç ve sonuç kriterleri her türlü yönetici ve çalışan tarafından bilinmeli ve ayırt edilebilmelidir. Yönetici ve çalışanların süreç kriterlerini belirlemesi, buna uygun bir ödül sisteminin geliştirilmesi toplam kalite yönetimi faaliyetlerini destekler.

Toplam kalite yönetiminde; yönetim sonuçlar kadar sistemlerin ve süreçlerin iyileştirilmesine yöneltilmelidir. Sistemlerin, süreçlerin iyileştirilmesi; planlama, kontrol, karar alma süreçleri, örgüt ve bilgi sistemleri gibi yönetim alanları ile ilgilidir.

Eğer yönetim süreçlerin sürekli iyileştirilmesi ile ilgili sistemler geliştirmezse toplam kalite yönetimi başarısızlığa uğrayabilir.

SONUÇ Sonuç odakli olmak çok pahali bir sistem olabilir. Sonucun kontrolü ve yetersizliğinde; kaybedilen emek, zaman ve para telafi edilemez. Süreci sürekli kontrol etmek ve iyileştirmek ise; hatasız sonuçları sürekli kılmak uzun vadeli ve karlıdır. Süreci iyileştirmek için gerekli ödül ve teşvik sistemini geliştirmeden, süreç odaklı çalışanlar beklemek de uygun olmaz.