SÜREÇ ODAKLILIK
“SÜREÇ” “SÜREÇ” Bir ürün ya da hizmet üretimiyle sonuçlanan işlemler dizisidir.
“SÜREÇ” Bir başlangıcı ve bitişi olan faaliyetler zinciri, Girdileri kullanmak sureti ile çıktıyı hedefleyen ve doğru, kaliteli çıktı alabilmek için başarılması gereken aşamalardır.
“SÜREÇ” -İnsan, makine, malzeme gibi kaynakları işleyip çıktı haline dönüştüren işlemler dizisidir.
“SÜREÇ” Süreç, girdilerin birbirlerine bağlı bir seri faaliyetlerle bir değer artışı elde etme işlemidir.
SÜREÇ ODAKLILIK “Genelde süreçlerin (belli bir çıktı ile sonuçlanan) birer ardışık işlemler (adımlar, görevler, faaliyetler) dizisi olduğu düşünülür.” Çıktı, ya bir ürün ya da bir hizmettir.
SÜREÇ ODAKLILIK SÜREÇ ÇIKTILAR GİRDİLER
SÜREÇ ODAKLILIK
SÜREÇ ODAKLILIK TÜM FAALİYETLERDE KALİTE SÜREÇ TEDARİKÇİ ÜRÜN KALİTE
Süreç Örnekleri Hastanın tedavisi Ürün satın almak Bütçe hazırlamak Eğitim vermek Bir raporun hazırlanması Bir seyahat planlaması
SÜREÇ ODAKLI OLMAK Sürecin kalitesine etki eden en önemli faktör insandır. Süreci düzeltme konusunda insanların katılımı, ve süreçte sağlanan iyileştirmeler sonucunda ödüllendirilmesi . Eğer sürece katkı, sonuçta tasarruf sağlıyorsa, sağlanacak bu tasarrufun belirli bir yüzdesi maddi ödül olarak verilebilir.
Yöneticilerin rolleri incelendiğinde; destekleyici ve teşvik edici rolün; süreçlerin iyileştirme çabalarına, kontrol edici rolün ise; sonuca yöneldiği söylenebilir.
SÜREÇ -Uzun vadelidir, -Kişilerin çabalarını desteklemeye yöneliktir, -Davranış değişikliği gerektirir, -Tatminle ölçülebilir.
Süreç Analizi
Süreç Analizi
SONUÇ -Doğrudan görülebilir, -Kısa vadelidir.
SÜREÇ ODAKLI DÜŞÜNME TARZI Süreç ve sonuç kriterleri her türlü yönetici ve çalışan tarafından bilinmeli ve ayırt edilebilmelidir. Yönetici ve çalışanların süreç kriterlerini belirlemesi, buna uygun bir ödül sisteminin geliştirilmesi toplam kalite yönetimi faaliyetlerini destekler.
Toplam kalite yönetiminde; yönetim sonuçlar kadar sistemlerin ve süreçlerin iyileştirilmesine yöneltilmelidir. Sistemlerin, süreçlerin iyileştirilmesi; planlama, kontrol, karar alma süreçleri, örgüt ve bilgi sistemleri gibi yönetim alanları ile ilgilidir.
Eğer yönetim süreçlerin sürekli iyileştirilmesi ile ilgili sistemler geliştirmezse toplam kalite yönetimi başarısızlığa uğrayabilir.
SONUÇ Sonuç odakli olmak çok pahali bir sistem olabilir. Sonucun kontrolü ve yetersizliğinde; kaybedilen emek, zaman ve para telafi edilemez. Süreci sürekli kontrol etmek ve iyileştirmek ise; hatasız sonuçları sürekli kılmak uzun vadeli ve karlıdır. Süreci iyileştirmek için gerekli ödül ve teşvik sistemini geliştirmeden, süreç odaklı çalışanlar beklemek de uygun olmaz.