HAFIZLIK EĞİTİMİ MODEL TANITIMI > GRUPLA EĞİTİM MODELİ < DÜZCE VALİLİĞİ HAFIZ İHO HAFIZ YETİŞTİRME VE AKADEMİK BAŞARIYI DESTEKLEME PROJESİ HAFIZLIK EĞİTİMİ MODEL TANITIMI > GRUPLA EĞİTİM MODELİ <
ÖĞRENCİ SEÇİMİ… BİLİNDİĞİ GİBİ ÖĞRENCİLERİMİZ YAZILI VEMÜLAKAT SINAVLARI SONUCU BU EĞİTİME ALINMAKTADIR. YAPILAN SINAV VE MÜLAKATTA ÖĞRENCİLERİMİZİN HAFIZLIK EĞİTİMİNE YÖNELİK BAŞARISI İLE AKADEMİK BAŞARISI TESPİT EDİLMİŞTİR.
YAZ KURSU… ÖĞRENCİLERİMİZ YAZ KURSUNA ALINMIŞ ÖNCEDEN BELİRLENEN PROGRAM ÇERÇEVESİNDE ÖĞRENCİLERİN AĞIZ EĞİTİMİ VE EZBER YETENEKLERİ İZLENMİŞTİR. BU EĞİTİM SONUCUNDA ÖĞRENCİLERİMİZİN FARKLI YETENEKLERDE OLDUKLARI GÖRÜLMÜŞTÜR.
HAFIZLIĞA BAŞLAMA ARALIK - OCAK AYI GİBİ KLASİK HAFIZLIK SİSTEMİNE BAŞLANILMIŞTIR. BU SÜREÇTE ÖĞRENCİLER BİRİNCİ DÖNÜŞÜN SONUNA KADAR GÖZLEMLENMİŞTİR.
GÜNLÜK DERS SİSTEMİ ÖĞRENCİLER 07.00 – 11.00 ARASI KURAN DERSİ GÖRMEKTEDİRLER 07.00 – 09.00 ARASI EZBER DİNLEME GÜNÜN VE SONRAKİ GÜNÜN EZBERLERİNİN DİNLENMESİ 09.30 – 10.50 ARASI İKİ GÜN SONSARININ EZBERİNE HAZIRLIK ÖRNEK: 26 EYLÜL GÜNÜ 26 VE 27 EYLÜL DERSİ DİNLENİR 28 EYLÜL DERSİNİN HAMINA GRUPLA HAZIRLIK YAPILIR
NEDEN GRUP EĞİTİMİ? MOTİVASYON PROBLEMİ: KLASİK SİSTEM HER ÖĞRENCİNİN KENDİSİNİN BİREYSEL BAŞARISI İLE EZBERİ ESAS ALMAKTADIR. 5. SINIF DÜZEYİNDE SINIFTA BİR ARAYA GELEN 10-15 ÖĞRENCİNİN EZBERE MOTİVE OLAMADIĞINI VE SINIFTAKİ HAZIRLIK DERSLERİNİN VERİMSİZ GEÇTİĞİ GÖZLEMLENMİŞTİR. BU YAŞ GRUBUNUN HAFIZLIK GİBİ DİSİPLİN VE SİSTEMLİ ÇALIŞMAYI GEREKTİREN BİR EĞİTİMDE YALNIZ BIRAKILMASININ UYGUN OLMADIĞI GÖZLEMLENMİŞTİR.
NEDEN GRUP EĞİTİMİ? SEVİYE PROBLEMİ: KLASİK SİSTEMDE HER SINIFTA FARKLI DÜZEYDE ÖĞRENCİLER AYNI SINIFTA DERS GÖRMEKTEDİRLER. BU DURUM İKİ GRUBA ZARAR VERMEKTEDİR 1. BAŞARILI ÖĞRENCİLER DİĞER ÖĞRENCİLERİN DURUMLARINA BAKARAK ÇALIŞMASINI YETERLİ GÖRÜYOR VE BU ÖĞRENCİLERİN İLERLEMESİ YAVAŞLADIĞI, 2. SINIFTA EN GERİDE KALAN ÖĞRENCİLER DE DİĞER ÖĞRENCİLERE BAKARAK KENDİLERİNİ YETERSİZ VE BAŞARISIZ HİSSEDİYOR VE UMUTSUZLUĞA KAPILARAK “HAFIZLIK YAPAMAYACAĞIM” DUYGUSU YAŞADIKLARI GÖRÜLMÜŞTÜR.
BU YAŞ DÜZEYİNDE KLASİK SİSTEMİN DEZAVANTAJI… SINIF DEĞİŞİKLİĞİ OLMADIĞI TAKTİRDE HAFIZLIK BOYUNCA ÖĞRENCİ VE HOCA DEĞİŞMEYECEK 1. HER SINIFTAN İKİ ÜÇ ÖĞRENCİ BAŞARILI BİR ŞEKİLDE HAFIZLIĞINI TAMAMLAYACAK 2. ÇOĞUNLUK ZORLANARAK VE PROBLEMLERLE HAFIZLIĞINI TAMAMLAYACAK. VE HER SINIFTAN 3. EN AZ ÜÇ ÖĞRENCİ HAFIZ OLAMAZ DENİLEREK HAFIZLIKTAN AYRILACAKTIR.
GRUP EĞİTİMİ ÇÖZÜMÜ!!! KARŞILAŞILAN PROBLEMLER NETİCESİNDE TÜRKİYE VE DÜNYA’DA YÜRÜTÜLEN HAFIZLIK SİSTEMLERİ GÖZLEMLERİNE DAYANARAK GRUPLA EĞİTİM SİSTEMİNE GEÇİŞ KARARI ALINMIŞTIR. BU YENİ SİSTEM KURAN KURSU HOCALARI AÇISINDAN ZOR OLMASINA RAĞMEN ÇOCUKLARIN BAŞARISI İÇİN UYGULANMAYA BAŞLAMIŞTIR. BURADA HEDEF, ÖĞRENCİLERİN OKULDA HAM DERSLERİNİ BİTİRMELERİ, AKADEMİK BAŞARILARI DA ÖNEMLİ OLAN BU ÖĞRENCİLER İÇİN EVE DAHA AZ DERS YÜKÜ BIRAKMAKTIR. SADECE BAŞARILI ÖĞRENCİLERE DEĞİL ÖĞRENCİLERİN TAMAMINA UYGUN BİR SİSTEM ARAYIŞI.
1. DÖNÜŞ SONUNDA ÖĞRENCİ FARKLILIKLARI
1. DÖNÜŞ SONUNDA OLUŞTURULAN SINIFLAR
1 DÖNÜŞ SONUNDA ÖĞRENCİ DURUMU
2. DÖNÜŞ SONUNDA OLUŞTURULAN SINIFLAR
NEDEN HOCALAR VE SINIFLAR DEĞİŞİYOR? ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DEĞİŞİKLİĞİ İLE YENİ SINIFLARIN AÇILMASI VE ZAYIF SINIFLARIN KAPATILMASI. HOCA VE ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNDEN KAYNAKLANAN FARKLILIKLARIN AVANTAJA ÇEVRİLMESİ ZAYIF VE HIZLI SINIFLARI OKUTAN HOCALARI DEĞİŞTİREREK ÖĞRETİCİ MOTİVASYONUNU SAĞLANMASI