HAFIZLIK EĞİTİMİ MODEL TANITIMI > GRUPLA EĞİTİM MODELİ <

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
YAPI STAJI BİLGİLENDİRME SUNUMU
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
PSİKANALİTİK KURAM. KURAMIN TARİHÇESİ Psikanaliz Sigmund Freud ( )tarafından kurulmuştur. Freud un kuramı çok tartışmalı olmakla beraber danışma.
ANADOLU SPOR KULÜBÜ (2013).
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Fatih YAZICI, Şeyda GÜL, Mustafa SÖZBİLİR
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
BAŞMAKÇI HALK EĞİTİMİ MERKEZİN’DE
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ ADALET DEĞERİ TÜM ÖĞRETMENLERİMİZ DİKKATİNE; SINIFLARIMIZDA HAFTANIN EN ADİL ÖĞRENCİSİNİ SEÇİYORUZ. YAPILACAK İŞLEMLER 1-SINIFLARIMIZDA.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
3.ÜNİTE TEMAS GEREKTİRMEYEN KUVVETLER MIKNATISLARLA OYNAYALIM
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Tezin Olası Bölümleri.
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
REHBERLİK SERVİSİ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

HAFIZLIK EĞİTİMİ MODEL TANITIMI > GRUPLA EĞİTİM MODELİ < DÜZCE VALİLİĞİ HAFIZ İHO HAFIZ YETİŞTİRME VE AKADEMİK BAŞARIYI DESTEKLEME PROJESİ HAFIZLIK EĞİTİMİ MODEL TANITIMI > GRUPLA EĞİTİM MODELİ <

ÖĞRENCİ SEÇİMİ… BİLİNDİĞİ GİBİ ÖĞRENCİLERİMİZ YAZILI VEMÜLAKAT SINAVLARI SONUCU BU EĞİTİME ALINMAKTADIR. YAPILAN SINAV VE MÜLAKATTA ÖĞRENCİLERİMİZİN HAFIZLIK EĞİTİMİNE YÖNELİK BAŞARISI İLE AKADEMİK BAŞARISI TESPİT EDİLMİŞTİR.

YAZ KURSU… ÖĞRENCİLERİMİZ YAZ KURSUNA ALINMIŞ ÖNCEDEN BELİRLENEN PROGRAM ÇERÇEVESİNDE ÖĞRENCİLERİN AĞIZ EĞİTİMİ VE EZBER YETENEKLERİ İZLENMİŞTİR. BU EĞİTİM SONUCUNDA ÖĞRENCİLERİMİZİN FARKLI YETENEKLERDE OLDUKLARI GÖRÜLMÜŞTÜR.

HAFIZLIĞA BAŞLAMA ARALIK - OCAK AYI GİBİ KLASİK HAFIZLIK SİSTEMİNE BAŞLANILMIŞTIR. BU SÜREÇTE ÖĞRENCİLER BİRİNCİ DÖNÜŞÜN SONUNA KADAR GÖZLEMLENMİŞTİR.

GÜNLÜK DERS SİSTEMİ ÖĞRENCİLER 07.00 – 11.00 ARASI KURAN DERSİ GÖRMEKTEDİRLER 07.00 – 09.00 ARASI EZBER DİNLEME GÜNÜN VE SONRAKİ GÜNÜN EZBERLERİNİN DİNLENMESİ 09.30 – 10.50 ARASI İKİ GÜN SONSARININ EZBERİNE HAZIRLIK ÖRNEK: 26 EYLÜL GÜNÜ 26 VE 27 EYLÜL DERSİ DİNLENİR 28 EYLÜL DERSİNİN HAMINA GRUPLA HAZIRLIK YAPILIR

NEDEN GRUP EĞİTİMİ? MOTİVASYON PROBLEMİ: KLASİK SİSTEM HER ÖĞRENCİNİN KENDİSİNİN BİREYSEL BAŞARISI İLE EZBERİ ESAS ALMAKTADIR. 5. SINIF DÜZEYİNDE SINIFTA BİR ARAYA GELEN 10-15 ÖĞRENCİNİN EZBERE MOTİVE OLAMADIĞINI VE SINIFTAKİ HAZIRLIK DERSLERİNİN VERİMSİZ GEÇTİĞİ GÖZLEMLENMİŞTİR. BU YAŞ GRUBUNUN HAFIZLIK GİBİ DİSİPLİN VE SİSTEMLİ ÇALIŞMAYI GEREKTİREN BİR EĞİTİMDE YALNIZ BIRAKILMASININ UYGUN OLMADIĞI GÖZLEMLENMİŞTİR.

NEDEN GRUP EĞİTİMİ? SEVİYE PROBLEMİ: KLASİK SİSTEMDE HER SINIFTA FARKLI DÜZEYDE ÖĞRENCİLER AYNI SINIFTA DERS GÖRMEKTEDİRLER. BU DURUM İKİ GRUBA ZARAR VERMEKTEDİR 1. BAŞARILI ÖĞRENCİLER DİĞER ÖĞRENCİLERİN DURUMLARINA BAKARAK ÇALIŞMASINI YETERLİ GÖRÜYOR VE BU ÖĞRENCİLERİN İLERLEMESİ YAVAŞLADIĞI, 2. SINIFTA EN GERİDE KALAN ÖĞRENCİLER DE DİĞER ÖĞRENCİLERE BAKARAK KENDİLERİNİ YETERSİZ VE BAŞARISIZ HİSSEDİYOR VE UMUTSUZLUĞA KAPILARAK “HAFIZLIK YAPAMAYACAĞIM” DUYGUSU YAŞADIKLARI GÖRÜLMÜŞTÜR.

BU YAŞ DÜZEYİNDE KLASİK SİSTEMİN DEZAVANTAJI… SINIF DEĞİŞİKLİĞİ OLMADIĞI TAKTİRDE HAFIZLIK BOYUNCA ÖĞRENCİ VE HOCA DEĞİŞMEYECEK 1. HER SINIFTAN İKİ ÜÇ ÖĞRENCİ BAŞARILI BİR ŞEKİLDE HAFIZLIĞINI TAMAMLAYACAK 2. ÇOĞUNLUK ZORLANARAK VE PROBLEMLERLE HAFIZLIĞINI TAMAMLAYACAK. VE HER SINIFTAN 3. EN AZ ÜÇ ÖĞRENCİ HAFIZ OLAMAZ DENİLEREK HAFIZLIKTAN AYRILACAKTIR.

GRUP EĞİTİMİ ÇÖZÜMÜ!!! KARŞILAŞILAN PROBLEMLER NETİCESİNDE TÜRKİYE VE DÜNYA’DA YÜRÜTÜLEN HAFIZLIK SİSTEMLERİ GÖZLEMLERİNE DAYANARAK GRUPLA EĞİTİM SİSTEMİNE GEÇİŞ KARARI ALINMIŞTIR. BU YENİ SİSTEM KURAN KURSU HOCALARI AÇISINDAN ZOR OLMASINA RAĞMEN ÇOCUKLARIN BAŞARISI İÇİN UYGULANMAYA BAŞLAMIŞTIR. BURADA HEDEF, ÖĞRENCİLERİN OKULDA HAM DERSLERİNİ BİTİRMELERİ, AKADEMİK BAŞARILARI DA ÖNEMLİ OLAN BU ÖĞRENCİLER İÇİN EVE DAHA AZ DERS YÜKÜ BIRAKMAKTIR. SADECE BAŞARILI ÖĞRENCİLERE DEĞİL ÖĞRENCİLERİN TAMAMINA UYGUN BİR SİSTEM ARAYIŞI.

1. DÖNÜŞ SONUNDA ÖĞRENCİ FARKLILIKLARI

1. DÖNÜŞ SONUNDA OLUŞTURULAN SINIFLAR

1 DÖNÜŞ SONUNDA ÖĞRENCİ DURUMU

2. DÖNÜŞ SONUNDA OLUŞTURULAN SINIFLAR

NEDEN HOCALAR VE SINIFLAR DEĞİŞİYOR? ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DEĞİŞİKLİĞİ İLE YENİ SINIFLARIN AÇILMASI VE ZAYIF SINIFLARIN KAPATILMASI. HOCA VE ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNDEN KAYNAKLANAN FARKLILIKLARIN AVANTAJA ÇEVRİLMESİ ZAYIF VE HIZLI SINIFLARI OKUTAN HOCALARI DEĞİŞTİREREK ÖĞRETİCİ MOTİVASYONUNU SAĞLANMASI