«Annem Varsa Ben De Varım»

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
Hazrlayan: Sebiha Şafak
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
PROJENİN HEDEF KİTLESİ İlkokul Ortaokul Lise ve Kuran Kurslarında öğrenim gören öğrenciler. İlçemizde yaşayan gençler ve yetişkinleri kapsamaktadır.
Tatilde Yapılacaklar.
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
CUMHURİYET ORTAOKULU BENCHMARKİNG 4.ALT GRUP. 1-OKUMA SAATLERİ Okullarımızda okuma saatleri planlanarak başlatıldı.. Dönerli ve 7.ve 8 sınıflarda 7.saatte.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
‘’YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ARALIK 2013 Halit ERTUĞRUL.
Öğretmen e-okul’da ne yapar?
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
EĞİTİM VE ÖĞRETİM DESTEĞİ
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
OKULÖNCESİ İLKOKUL/ORTAOKULORTAÖĞRETİM KURUMLARI ESKİŞEHİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
 KİLİS MÜBECCEL – SUPHİ YAVAŞÇA SOSYAL BİLİMLER LİSESİ.
HOŞ GELDİNİZ Direkli İlköğretim Kurumları. G ÜNDEM M ADDELERI Okul Müdürü Açılış Konuşması Öğretmenlerin Velilerle Tanışması Tutanak yazman seçimleri.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI DOSYASI
Bir Bilenle Bilge Nesil projesi
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Sunum transkripti:

«Annem Varsa Ben De Varım» KİTAP OKUMA ZEVKİ YAZI YAZMA BECERİSİ VE DEĞERLER EĞİTİMİ «Annem Varsa Ben De Varım»

ANNEM VARSA BENDE VARIM PROJESİ

PROJENİN KONUSU Türkiye’nin eğitim alanındaki hedeflerini, Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız ve Milli Eğitim Bakanlığı’mızın işaret ettiği 2071’lere taşımak için…

PROJENİN KONUSU İlkokul 3 ve 4. sınıflar için “ Annem Varsa Ben de Varım” adlı kılavuz hikâye kitabı… Ortaokul 6 ve 7. sınıflar için “Ben Büyüdüm Anne” adlı kılavuz hikâye kitabı… Ortaokul 6 ve 7. sınıflar için hikaye kitabının yanında “Hikâye Özel Defteri”… Lise 9 ve 10. sınıflar için “Adını Sen Koy” kılavuz niteliğinde roman, Yazar İlhan AKIN tarafından yazılıp hazırlanmıştır.

PROJENİN KONUSU Söz konusu projeyle aile içinde, özellikle de anne ve baba ile çocuk arasında “Ortak Okuma Hafızası” ile değerler eğitimi gerçekleştirmek, öğrencilerin bu ortak değerlerden hareketle “Yazı Yazma Becerileri”ni geliştirerek duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilmeleri hedeflenmiştir.

PROJENİN HEDEFLERİ Geleceğe milletçe sağlam adımlarla yürüyebilmemiz için okuyan, araştıran, sentezleyen, sorgulayan bilgi ve becerilerini daima yenileyen bir gençlik yetiştirme. Kitap okuyan, duygu ve düşüncelerini yazıya dökebilen, küçük yaşlardan başlayarak ortak bir hafıza ve anlayış içinde millî ve manevi değerlerle donanmış; tarihine, milletine ve devletine sahip çıkan bir nesil yetiştirme.

PROJENİN HEDEFLERİ Okumayı zevk haline getiren ve bunu bir kültür vazifesi sayan; yazı yazmayı ise beceri haline dönüştürüp düşüncelerini özgürce yansıtan; kendini bilen, dünü ve bugünüyle barışık olan; geçmişten aldığı güçle kendi ayakları üzerinde durabilen, yerli ve milli değerlere sahip erdemli bir gençlik yetiştirmek hedeflerimizi oluşturmaktadır.

PROJENİN PAYDAŞLARI Sivas Valiliği Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sivas İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri İlkokul Müdürlükleri İlkokul 3. 4. Sınıf Öğretmenleri Ortaokul Müdürlükleri 6. 7. Sınıf Türkçe Öğretmenleri Lise Müdürlükleri 9. 10. Sınıf Edebiyat Öğretmenleri Öğrenci velileri İl ve ilçelerdeki kitapçılar ve kırtasiyeler İl ve ilçelerdeki kütüphaneler

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 3 ve 4.SINIFLAR İÇİN; Milli ve Manevi Değerlerle Örülmüş:

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER “Annem Varsa Ben De Varım” adlı hikâye kitabının öğrencilerimize okuma zevkinin kazandırılması için idarecilerimizin, öğretmenlerimizin ve annelerimizin işbirliğinde yürüteceğimiz bir projedir. Bu bağlamda:

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 1.İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ndeki ilgili şube müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve okul müdürlerinin, yapılacak bir toplantıyla proje hakkında bilgilendirilmesi. 2.İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin belirleyeceği yer ve zamanda yapılacak toplantılarla 3 ve 4. sınıf öğretmenlerinin projeyle ilgili bilgilendirilmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 3.Bilgilendirme toplantılarından sonra ilkokul müdürlüklerine 3 ve 4. sınıf öğrencileri sayısı kadar “Annem Varsa Ben De Varım” adlı kılavuz hikâye kitabının teslim edilmesi. 4.Takip eden hafta içinde 3 ve 4. sınıf öğretmenlerinin okullarında yapacakları toplantılarla anneleri proje ve kazanımları hakkında bilgilendirmeleri

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 5. “Annem Varsa Ben De Varım” adlı kılavuz hikâye kitabının 3 ve 4. sınıf öğrencilerine dağıtılması. 6. Kitapların öğrencilere dağıtıldığı günün akşamından başlayarak kılavuz hikaye kitabının, annenin talebiyle öğrenci tarafından her akşam 15 dakika süreyle anneye sesli olarak okunması.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 7. 15 dakikalık okuma gerçekleştikten sonra, 15 dakika da anne ile çocuk arasında okunanlarla ilgili karşılıklı konuşma yapılması. 8.Kitap bittikten sonra aynı hafta içinde anne ile öğrencinin en yakın kitapçı, kırtasiye ya da kütüphaneye gitmeleri ve bu gidişin kesinlikle anne tarafından öğretmene bildirilmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 9.Bir hafta içinde öğrenci tarafından yapılan listedeki yirmi kitabın “anne-öğretmen-öğrenci” üçlüsü bir araya gelerek ortak kararla beş kitabın elenip sayının on beşe düşürülerek takip kartına işlenmesi. 10.Takip kartının birinci sırasına yazılan kitabın satın ya da emanet alınarak; her akşam anne ile öğrencinin birlikte belirledikleri saatte öğrencilerin, annelerine 15 dakika süreyle sesli olarak okumaları.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 11.Okuma bittikten sonra anne ile öğrencinin okunanlarla ilgili 15 dakika karşılıklı sohbet etmeleri. 12.Öğrencilerin annelerine kitap okuyup okumadıklarının öğrenciler üzerinden değil, anneler üzerinden takip edilmesi. 13.İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin belirleyeceği görevliler tarafından yürütülen proje faaliyetlerinin titizlikle denetlenmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 14. Görevlilerin gerekli gördükleri hallerde takip kartlarında bulunan aile telefonlarına telefon ederek annelerle görüşüp projenin gidişatıyla ilgili bilgi edinmeleri. 15.Projenin aksaklık gösterdiği hallerde önce öğretmen tarafından, sonra sırasıyla okul idaresi, il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından müdahale edilmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 16.Öğrencilerin okuduğu kitapların, öğretmen tarafından zamanında ve eksiksiz takip kartına işlenmesi. 17.Öğrencilerden, okudukları kitaplarla ilgili sözlü dönüt istenmemesi, kısa bir yazılı özet yapılması. 18.Ayda bir defa öğrencilerin yeni kitaplardan haberdar olmaları için kitapçılara, kırtasiyelere ve kütüphanelere gitmelerinin özendirilmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 19.Proje uyarınca öğrencilerimizin ayda en az iki kitap okumalarının sağlanması ve öğrencilerin kendilerine ait kitaplıklarının yavaş yavaş oluşması. 20. İl Milli Eğitim Müdürlükleri ARGE birimlerinin belirleyeceği ölçütler çerçevesinde yılsonu değerlendirme verilerinin istatistik dökümlerinin yapılması, sonuçların gelecek yıl kullanılmak üzere bir dosya halinde veri bankalarında muhafaza edilmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 21.Çocuklarını en iyi şekilde takip eden ve projeyi aksatmadan uygulayan öğrenci ve annelerin yılsonunda düzenlenecek olan değerlendirme programlarında ilan edilip ödüllendirilmesi. 22.Proje sayesinde hayatları değişen öğrenci ve annelerin konuşmacı olarak katılacağı söyleşiler ve konferanslar tertip edilmesi.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI SİVAS VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ………………… İLÇESİ …………………………………………....… İLKOKULU Öğrencinin Öğretmenin ADI-SOYADI: ADI-SOYADI: SINIFI-NUMARASI: EV TELEFONU: SEÇİLEN KİTAPLAR LİSTESİ KİTABIN ADI YAZARIN ADI 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER KİTAP OKUMA TAKİP LİSTESİ KİTABIN ADI ALIŞ TARİHİ 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 NOT: Listedeki kitapların hangi sırayla okunacağına anne, öğrenci, öğretmen birlikte karar verirler.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 6 ve 7. SINIFLAR İÇİN; Milli ve Manevi Değerlerle Örülmüş:

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER “Ben Büyüdüm Anne” adlı hikâye kitabının öğrencilerimize okuma zevkinin ve yazı yazma becerisinin kazandırılması amacıyla yürütülen bir projedir. Bu projenin başarıya ulaşması, ortaokullarda görev yapan 6 ve 7. sınıf Türkçe Öğretmenleri ile annelerin gayretlerine ve özverili çalışmalarına bağlıdır. Bu bağlamda:

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 6 ve 7. sınıf için yapılacak işlem basamakları 3 ve 4. sınıflardaki gibi olup farklı olarak; Bilgilendirme toplantılarından sonra ortaokul müdürlüklerine 6. 7. sınıf öğrencileri sayısı kadar “Ben Büyüdüm Anne” adlı kılavuz hikâye kitabının yanında “Hikaye Özel Defteri”nin teslim edilmesi. 6 ve 7. sınıflarda kitabın okuma süresi 20 dakikaya çıkartılarak anne veya babaya sesli olarak okunması.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER Öğrencilerin“Hikâye Özel Defteri” ne ayda bir tane kendi kurguladıkları bir hikâyeyi yazmalarının sağlanması Dönem sonunda ders öğretmenleri ve okul idaresinin belirleyeceği öğrencilerin yazdıkları hikâyelerle birlikte yayınevleriyle buluşması ve uygun görülen hikâyelerin bir kitapta toplanması.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 9 ve 10.SINIFLAR İÇİN; Milli ve Manevi Değerlerle Örülmüş:

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER “Adını Sen Koy” kılavuz niteliğindeki roman ile 9 ve 10. sınıf öğrencilerimize okuma zevki kazandırmak amacıyla idareci, 9 ve 10. sınıf edebiyat öğretmenleri ve velilerin işbirliğiyle yürütülen projedir.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER 9 ve 10. sınıf için yapılacak işlem basamakları diğer sınıflardaki gibi olup farklı olarak; 9 ve 10. sınıf Edebiyat öğretmenlerinin bilgilendirme toplantılarından sonra lise müdürlüklerine 9 ve 10. sınıf öğrencileri sayısı kadar “Adını Sen Koy” romanın teslim edilmesi. 9 ve 10. sınıflarda kitabın okuma süresi 30 dakikaya çıkartılarak anne veya babaya sesli olarak okunması.

TAKİP EDİLECEK YOL VE YÖNTEMLER Kitabın okunması bittikten sonra anne, baba ile öğrenci birlikte kitaba verecekleri ismi aralarında kararlaştırmaları ve verdikleri ismi kitapla birlikte kendilerine verilen “Roman İsim Kartı”na yazıp kitabın ilgili bölümüne yerleştirmeleri. 9 ve 10. sınıflarda kitabın okuma süresi 30 dakikaya çıkartılarak anne veya babaya sesli olarak okunması. «Adını Sen Koy» romanında boş sayfaların hikayenin örüntüsüne göre öğrencinin yazması sağlanacaktır.

TEŞEKKÜR EDERİZ… Bu Projenin Öğrencilerimize; KİTAP OKUMA ZEVKİ YAZI YAZMA BECERİSİ ve DEĞERLER EĞİTİMİ’ni KAZANDIRMASI DİLEĞİYLE