Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları MAN 341T 23/10/2017 BÖLÜM 8 Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Tropicana, kendi ürünü portakal sularının ambalajlarını güncellemek istedi. Tropicana uzun süredir marka sembolü olarak ortası pipet ile delinmiş bir turuncu portakal kullanmakta idi. Şimdi ise sağa doğru kesik bir portakal suyu bardağı kullanmakta. Tropicana bu yeni uygulamasından sonra, mağaza raflarında satışların düştüğünü, sadık müşterilerin bu durumdan hoşlanmadığını gördü. Ve en kısa sürede tekrar ambalajındaki orijinal tasarıma dönerek raflardaki yerini aldı.
Rekabetsel bir ürünün garantisi, bir firmanın pazarlama karmasında kritik bir farklılık olabilir.
Bush Bestin gıda ürünleri hattında birçok kalem aynı zamanda hem tüketici ürünleri hem de sanayi ürünleri olarak satılmaktadır ve farklı hedef pazarlara ulaşmak için farklı pazarlama bileşenleri gerekmektedir.