REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
Sinem USLU.
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
HAFTA I.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Foto Manipülasyon (5. Hafta çalışması).
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
1 B İ LG İ ve TÜRLER İ B İ LG İ KURAMI _ fsml / s.gky Ekim 2007.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Neler Öğreneceğiz ? eTwinning projeleri nedir ?
İletişim Bilimine Giriş
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EKONOMİK FAALİYETLER BİLGİN AVCI.
İLAN NEDİR?.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
SOSYAL MEDYA.
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Temel Bilgi Teknolojileri
MEDYA VE ÇOCUK
Kitap Kapağı Resimleme
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV FOTOĞRAF ÇEKMEK & FOTOĞRAFIN KISA TARİHİ.
Sunum transkripti:

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğraf Okuma LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV leventduranli@gmail.com

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğraf Okuma Nedir ?

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğraf okuma demek fotoğrafın ne anlattığı yani özdeki hikayesi ile sergilenen biçim dünyasının ve kompozisyonunun yapılanmasının çözümlenmesidir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Duyusal etkileşim sonrasında izleyicinin, bir fotoğrafı çözümlemek amacıyla o görüntüyle girdiği etkileşime “Fotoğraf Okuma ve Yorumlama” diyoruz.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI “Fotoğraf Okuma”; görüntü içerisindeki unsurların (içerik, biçim, teknik unsurlarının) “betimlenmesi”işlemini belirtmektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI “Fotoğraf Yorumlama” ise; betimlenen unsurlar ışığı altında “anlamın ortaya konulması”, izleyicinin görüntüden “anlam üretmesi” işlemidir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Bütün yorumların temel prensibi şudur: Fotoğrafların yüzeyde taşıdıklarından (ilk bakışta temsil ettiklerinden) daha derin anlamları vardır. Yorumlamadaki temel soru, “Bu fotoğraf, temsil ettiği görüntü dışında bize ne demek istemektedir ve bizler izleyici olarak bu fotoğrafa neden maruz kaldığımızı düşünmekteyiz?”dir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğrafı yorumlayan kişinin sahip olduğu kültürel yapı, fotoğraftan ürettiği anlamı da belirleyecek, başka bir izleyicinin yorumundan farklılaştıracaktır. Aynı fotoğraf uzak doğu kültüründe, batı kültüründe, arap kültüründe farklı anlamlandırmalara neden olabilir. Hatta aynı toplum içerisinde farklı yaşam hikayelerine sahip kişiler arasında bile kültürel farklılıklar yorumları farklılaştırır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI İzleyicilerin kültürel farklılıklarından kaynaklanan farklı yorumlar sonucunda aynı görüntüye bir çok farklı düşünce eklemlenebilir. Birbirine taban tabana zıt bile olsa, yorumların “doğru” luklarından ziyade ancak “tutarlılık” larından (görüntüye uygunluklarından) söz edilebilir

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğrafın anlamlandırılması etkin bir süreçtir. Görüntü ile izleyici arasındaki etkileşim sonucu ortaya çıkar; hem kişiler arasında, hem de aynı kişiye ait farklı zaman dilimleri içinde değişim gösterebilir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI fotoğrafın bağlamı da fotoğrafın aktardığı mesaja etki eden, fotoğrafın yorumlanması aşamasında ele alınması gereken bir unsurdur.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Bir avcı ve geyik fotoğrafı avcılıkla ilgili bir dergi kapağında başka anlam, çevreyle ilgili bir dergi kapağında başka anlam içerecektir. Fotoğraf aynı olmasına karşın, fotoğrafın bağlamı anlamı derinden etkiler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğraf hangi kriterlere göre okunmalı ? Kompozisyon Konusu İlgi Merkezi Verilen Mesaj Kadraj ve Yerleşim Mesaj Evrenselliği Amacına Ulaşmak

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğraf hangi kriterlere göre okunmalı ? Teknik Işık Pozlama Kadraj Netlik

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam fotoğrafı hangi kriterlere göre yorumlanmalı ? Şu Sorulara Cevap Arayınız: Hangi ürün ya da hizmetin reklamı yapılıyor Fotoğrafta verilmek istenenen düşünce Fotoğrafta ne anlatılmak istenmiş varsa öyküsü nedir Hangi göstergebilim metodları kullanılmış İçerdiği düzanlam ve yananlamlar Sosyal ve politik mesaj içeriyor mu

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğrafçı her şeyden önce “iyi” bir fotoğraf okuru olmalıdır. Zira baktığı fotoğrafı okuyamayan, onun üzerine yorum yapamayan bir kişinin, fotoğrafla bir şeyler anlatmasını beklemek ütopik bir yaklaşım olacaktır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, http://www.mdgadvertising.com/ Foto Community, www.fotocommunity.de Deviantart, http://www.deviantart.com Strobox, http://www.strobox.com Photoworld, http://www.photoworld.com Fotografya, http://fotografya.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?fotografokumaveizleyici Alibugur, http://alibugur.tr.gg/Foto%26%23287%3Braf-Okuma.htm FOTOĞRAFLAR Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi