Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLAN NEDİR?.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLAN NEDİR?."— Sunum transkripti:

1 İLAN NEDİR?

2 Bir ürünü, bir hizmeti tanıtmak için yapılan reklâm faaliyetleri genel olarak ilan olarak adlandırılır.

3 İlanlar kitlenin özelliklerine ve iletilmek istenen mesajın niteliğine göre farklı şekillerde sunulabilir. Amaç; bilgilendirmek, mesaj iletmek, istek ve ilgi uyandırmak, mal ya da hizmete, talebi arttırmaktır.

4

5 YAYINLANDIKLARI MECRAYA GÖRE İLANIN TÜRLERİ ŞUNLARDIR
Gazete ve dergi ilanları İnternet ilanları Dış mekan ilanları İç mekan ilanları

6 GAZETE ve DERGİ İLANLARI
Gazete ve dergiler için ilan çeşitleri ise Küçük (seri) ilanlar, Ticari ilanlar ve Resmi ilanlar dır.

7 Küçük seri ilanlar Satılık araba, ev, eşya, eleman arayanlar, iş arayanlar, kurslar ve kayıplar gibi çok çeşitli konuları içeren, gazete sayfasında az yer kaplayan, “seri ilanlar” başlığı altında yayınlanan ilanlardır. Bu tür seri ilanlar da gelişen teknolojiyle yerini internet sitelerine bırakmaya başladı. Ayrıca bu tür ilanlar dergilerde bulunmaz.

8

9 Ticari İlanlar Çeşitli kuruluşların mal hizmetlerini tanıtmak amacıyla yayınlanan ve reklam havasında olan ilanlardır. Resim, grafik vb. malzemeler kullanılarak hazırlanabileceği gibi, sadece yazı ve çerçeveden de oluşabilir. Bu tür ilanların hazırlanması daha fazla profesyonellik ister. Çünkü burada amaç sadece duyurmak değil, aynı zamanda tanıtmaktır. Ticari ilanlarda dikkat çekicilik çok önemlidir.

10 Ticari İlanlar Ticari ilanlar hem dergilerde hem gazetelerde bulunurlar. Fakat dergilerde daha yoğun bulunurlar. Bunun sebeplerini ise şöyle sıralayabiliriz. Dergilerde sayfa sayısı daha kolay artırılıp azaltılabilir. Gazeteler gibi günlük yayınlanmadıkları için reklam fiyatları çok daha pahalıdır. Dergiler belirli bir hedef kitle ve spesifik konularda yayınlar yaptığı için, o hedef kitleyi amaçlayanlar tarafından daha yoğun kullanılır.

11

12 Resmi İlanlar Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle yayınlanması zorunlu olan ilanlara “resmi ilan” denir. Resmi ilanlar, kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilir. Tüm resmi kurumlar (mahkemeler, bakanlıklar vb.), Genel ve Katma Bütçeli Daireler, İl Özel İdareleri, Belediyeler, İktisadi Devlet Teşebbüsleri ve sermayesinin yarısından fazlası kamu kurumlarına ait kuruluşların reklam mahiyetinde olmayan ilanları resmi ilandır. Yine bu tür ilanlar dergilerde olmaz.

13

14 İÇ MEKAN (in door) İLANLARI
Kapalı alanlarda kitlelere hitap eden ilanlardır. Mağaza girişlerinde, büyük alış veriş merkezlerinde, dinlenme ve tatil amaçlı tesislerin kapalı alanlarında, toplu iletişim araçlarında ve bunun gibi kapalı olarak tabir edilen her alanda yapılan reklâmlar, iç mekân reklâmları olarak adlandırılır.

15

16 DIŞ MEKAN (out door) İLANLARI
Dış mekan ilanları, insanların ortak kullanımına açık olan dış alanlarda kitlelere hitap eden, çok çeşitli reklâm araçlarını kapsar. Billboardlar, tabelalar, ışıklı ilanlar, araçların dış cephelerinde kullanılan giydirmeler, duvar ve çatı reklamları, durak reklamları, örnek gösterilebilir.

17

18 BİR İLANIN ETKİLİ OLABİLMESİ İÇİN ŞU FAKTÖRLERE DİKKAT ETMEK GEREKİR
İlanın içeriği İlanda kullanılan anlatım biçimi İlanın tasarımı İlanın yayınlanacağı mecra

19 Daha açık bir ifadeyle ilanların etkisi; ne söyleneceği, nasıl söyleneceği, iletinin nasıl dikkat çekici hale getirileceği ve ilanın nerede sergileneceğine bağlıdır.

20 İLANIN İÇERİĞİ İlan planlanırken neleri içereceğinin bilinmesi gerekir. Çünkü gereğinden az bilgi verilirse okuyan eksik ileti alacak, gereğinden fazla bilgi verilirse iletiyi tam olarak algılayamayacak ve ilgiyi yitirilecektir.

21 İLANIN İÇERİĞİ Bunun için, ilan yazılmadan önce hazırlanan taslakta önemli bilgilerin yazılıp yazılmadığı, gereksiz ayrıntılara yer verilip verilmediği kontrol edilmelidir.

22 İLANDA KULLANILAN ANLATIM BİÇİMİ
Doğru anlatım tarzını seçmek için öncelikle hedef kitlenin özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır. Hedef kitlenin eğitim düzeyi, tutumları araştırıldıktan sonra en uygun ifade tarzı, kısa ve açık ifadelerle kullanılmalıdır.

23 İLANIN TASARIMI İlanda ne söyleneceği ve nasıl söyleneceği iyi bir tasarımla aktarılmadıkça ilanın başarılı olması beklenemez.

24 İLANIN TASARIMI İlanın tasarımı planlanırken başlık açık ve net olmalı, önemli görülen sözcük ve satırlar göze çarpacak şekilde yazılmalı fotoğraf ve illüstrasyonlarla desteklenmelidir.

25 İLANIN YAYINLANACAĞI MECRA
En iyi şekilde hazırlanan ilan bile doğru yerde sergilenmezse amaçlanan etkiye ulaşılamaz.

26 İLANIN YAYINLANACAĞI MECRA
İlan ile çok geniş halk kitlelerine ulaşılmak isteniyorsa ulaşılmak istenen hedef kitlenin tercih ettiği medya kurumları seçilmelidir.

27 İLANIN YAYINLANACAĞI MECRA
İlanların hedef gruba ulaştırılmasında gazete ve dergiler yaygın olarak kullanılan araçlardır. Günümüzde en çok kullanılan iletişim araçlarından internet de bu mecralara eklenmiştir.

28 İLAN TASARIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

29 Öncelikle ilanın amacı ve kullanılacağı mekân göz önünde bulundurulmalıdır
İlanın boyutları, hangi tür kâğıda kaç adet basılacağı, hedef kitlenin özellikleri gibi sınırların tasarım üzerinde belirleyici etkisi bulunmaktadır.

30 İlanın sınırları (fiziksel, ekonomik, psikolojik) tespit edilmelidir
İlanın boyutları, hangi tür kâğıda kaç adet basılacağı, hedef kitlenin özellikleri gibi sınırların tasarım üzerinde belirleyici etkisi bulunmaktadır.

31 Gerekli araştırma yapılarak, amacı karşılayacak en iyi içerik temin edilmelidir
Ticari ilanlarda reklâm havası olması sebebiyle görüntüler ağırlık kazanır. Ancak genel olarak ilanlarda asıl unsur metinlerdir.

32 Metin ve görüntüler arasında amacı karşılayacak hiyerarşi oluşturulmalıdır
Metin ve görüntülerden hangilerinin ne derece ön plana çıkarılacağı belirlenmelidir. Özellikle metin ağırlıklı ilanlarda, metinlerin biçim özellikleri ve konumlandırılmaları amacın gerçekleşmesinde son derece önemlidir.

33 Tasarım görselleştirilmelidir
Bu süreç içinde kafamızda oluşan tasarımlar, elle ya da bilgisayar ekranında taslak çizerek görselleştirilmelidir. Bu süreç bizi tatmin edecek sonucu alıncaya kadar sürdürülmelidir. Tasarımı eğer kendimiz için yapmıyorsak ki çoğu zaman böyledir, bu kişi ya da kişilere tasarım alternatiflerini sunmak ve onay almak durumundayız.

34 TASARIM GÖRSELLEŞTİRİLİRKEN ŞUNLARA DİKKAT EDİLMELİDİR
Metinler ve görüntüler, tasarım alanına dengeli bir şekilde yerleştirilmeli. Tasarım yüzeyinde bir araya gelecek unsurlar arasında, belli bir orantı olmalıdır.

35 TASARIM GÖRSELLEŞTİRİLİRKEN ŞUNLARA DİKKAT EDİLMELİDİR
Gözün hareketleri göz önünde bulundurularak devamlılık sağlanmalıdır. Görsel unsurlar bir bütünlük içerisinde olmalıdır. Vurgulamalarda değişik yöntemler denenmelidir.

36


"İLAN NEDİR?." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları