Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri"— Sunum transkripti:

1 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri
LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV

2 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri Nelerdir ?

3 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklamda fotoğraf çoğunlukla yalın olarak kullanılmaz. Reklam fotoğrafı kullanıldığı medya araçlarının türüne bağlı olarak diğer görsel bileşenlerle birlikte bütünün bir parçası olarak hedef kitleye mesaj taşır. Çoğunlukla kısa bir metin, slogan, logo, fon, renk, çizgi ve grafik düzenleme gibi elemanların bir kaçıyla birlikte bir bütün oluşturarak mesajı hedef kitleye taşır.

4 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

5 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

6 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafın diğer görsel elemanlarla birlikte sunumu mesajın açık bir biçimde algılanmasına, dikkat çekmesine ve görsel anlatımın desteklenmesini sağlamak için kullanılmaktadır. Bu haliyle fotoğraf, reklamda bir bütünün parçası konumundadır.

7 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

8 REKLAM FOTOĞAFÇILIĞI Bir reklamın bir çok bileşeni, görselliğin önemli bir parçası olarak işler görür. Reklamın genel görünüşü de görüntü kavramına girer ki buna yazıların düzeni, başlığın, sloganın, metnin yerleştirilişi, boşlukların, lekelerin ayarlanması gibi şeyler de dahildir.

9 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

10 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam mesajlarını iletmede fotoğrafla birlikte kullanılan ve anlam oluşumunu destekleyen diğer bileşenler: Grafik Metin (Ana Başlık, Alt Başlık, Gövde Metin) Slogan Tipografi Simge ve Semboller

11 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

12 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Grafik : Reklamda grafik çalışmaları yazılı ya da görsel öğelerden hangisinin kullanılacağını ve sınırlı bir alanda onların anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde nasıl düzenleneceğine karar vermeyi içerir.

13 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

14 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Grafik : En iyi etkiyi verecek ve anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde görsellerin, metinlerin, sembollerin ve renklerin sınırlı bir alan içine yerleştirilmesini ifade eder.

15 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

16 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

17 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Reklam ürününün bütünü içerisindeki öğeler arasında yer alan metinler, reklam mesajlarının açık bir biçimde algılanabilmesi için önemli işlevler yüklenmektedir. Reklam ajansı içerisinde yer alan yaratıcı grubun önemli üyelerinden metin yazarları tarafından oluştururlar.

18 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

19 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Reklamda kullanılacak metinlerin içeriğini ve üslubunu belirleyen faktörler : Reklamı yapılan ürün, marka ya da hizmetin özellikleri Hedef kitleye sunduğu yararlar Hedef kitlenin ekonomik düzeyleri,yaşam biçimleri,eğilimleri Reklamın hedefi ve belirlenen ikna yöntemlerine uygunluğu Rakip firma ve ürünler ile benzerlik ve farklılıkları Ürünün pazar içerisindeki konumu

20 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

21 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Bir reklam metni oluşturulurken göz önünde bulundurulması gereken özellikler: 1.Ürünü yararları açısından tanımlamak 2. Bütün, özgün bilgiler vermek 3. Basit bir dil kullanmak 4. Okuyucuya şimdi satın almasını söylemek

22 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

23 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Metin : Reklam metninden beklenen amaçlar: 1. Reklama konu olan nesnenin imajını geliştirmek 2. Ürünün rakip ürünler karşısındaki fiyat ve kalite üstünlüklerini artırmak 3. Ürünün temel satış vaadini anlatmak 4. Ürünün nasıl kullanılacağını anlatmak 5. Temel satış vaadini destekleyen yan vaadleri açıklamak 6. Ürünün temel satış vaadi ve yan vaadlerin kanıtlarını açıklamak

24 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

25 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

26 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Slogan : Slogan bir reklam kampanyasının en dikkat çeken ve akılda kalmasını sağlayan, tüketicileri harekete geçirmeye teşvik edici özelliğe sahip öğesidir. Reklamın amaç ve hedeflerine ulaşabilmesi için slogan, kısa, öz ve kesin ifadelerden oluşturulmalıdır. Tüketicinin zihninin karışmaması için tek bir şey söyler ve tek bir noktaya vurgu yapmalıdır

27 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

28 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

29 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

30 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Tipografi : Tipografi, reklamda yer alan metinlerin biçimsel özelliklerini ele alan bir disiplindir. Metinlerin hedef kitle üzerinde etkili olabilmesine tipografinin de katkısı bulunmaktadır. Metinde yer alan rakam, harf, noktalama işaretleri ve diğer sembollerin vurgusunu, önemini ve birliğini sağlama işlevlerini yerine getirmektedir.

31 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

32 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

33 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

34 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Reklam tasarımlarında hedef kitleye mesaj ve bilgi iletmede metin ve görsellere ek olarak simge ve semboller de kullanılmaktadır. Bunlar amblem, logo, piktogram ve diğer sembollerdir.

35 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

36 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Amblem, kurumsal kimlik çalışmaları içerisinde kuruma ait değerlerden yola çıkarak soyut ya da somut simgelerden yararlanılarak tasarlanan görsellerdir

37 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

38 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

39 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Logo, amblemden farklı olarak sadece simgelerin değil, farklı tipografik özelliklere sahip harfler ya da rakamların da kullanıldığı görsellerdir.

40 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

41 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

42 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Simge ve Semboller : Piktogramlar, kitlelerin buluştuğu metro,hastane, okul, havaalanı gibi yerlerde yön bildirme amaçlı olarak kullanılan sembollerdir. Simgesel işaretler, nesnelerin yalınlaştırılmış siluetlerine benzerler ve yazısız resim işlevi görerek, doğrudan iletişim gerçekleştirirler.

43 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

44 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

45 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

46 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Fotoğrafın birçok reklam mecrasında uygulanabilir olması, çok hızlı bir biçimde mesaj iletme ve hedef kitleyi etkileyerek harekete geçirme potansiyeli nedeniyle reklam verenler ve reklam tasarımcıları tarafından oldukça sık kullanılmaktadır

47 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

48 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafları, ne olması gerektiği, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, fotoğrafçıya yerleştirme, aydınlatma gibi uzmanlık işlemleri dışında fazla yorum şansı bırakmayan bir fotoğraf türüdür. Reklam fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi, bir düşünceyi doğru algılayıp, bir mesajı, estetik değerleri de kullanarak kendi teknik olanakları ve yeteneği ile görsel kılmasıdır

49 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

50 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklamcı,kullandığı fotoğraflar aracılığıyla tüketicinin beyninde görülenlerin de ötesinde bazı çağrışımlar yaratmayı amaçlar. Bu nedenle reklam fotoğrafının, bireylerin yaşamla ilgili beklentilerini yansıtması ve reklamı yapılan ürün kullanıldığı taktirde tüketicinin hayal ettiğince nasıl daha yakışıklı, nasıl daha güzel, nasıl daha seçkin olacağını ona vaat etmesi gereklidir

51 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

52 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafları tüketiciyi reklamı yapılan ürün ya da hizmeti satın aldığı takdirde başka yararlar da elde edeceği kimi zaman açık, kimi zamansa kapalı bir biçimde fotoğraflarda sergilenir. Reklam fotoğrafları, ürünlerin yanı sıra aynı zamanda yaşam tarzı ve statü de sunarlar.

53 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

54 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklam fotoğrafında iletilmek istenen düşünce anında, net ve doğru olarak tüketiciye ulaşacak şekilde olmalıdır. Ürünün fotoğrafı tüketicide satın alma isteği uyandıracak şekilde tasarlanmalıdır

55 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

56 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

57 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Reklamda Fotoğrafın Önemi Fotoğraf ürünün kalitesi hakkında bilgi verir Başarılı fotoğraf, başarılı reklam demektir “güzel fotoğraf her zaman iyi reklam fotoğrafı değildir” Reklamı daha kolay anlaşılır hale getirir Ürüne yüklenen imajı en rahat veren öge fotoğraftır. “Bir resim bin kelimeye bedeldir”

58 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

59 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

60 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

61 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

62 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

63 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

64 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

65 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, Foto Community, Deviantart, Strobox, Photoworld, Mediacollege, 2 Photo, Adamlar Yapıyor, FOTOĞRAFLAR Fotokritik, Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.

66 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi


"REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları