İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
IŞBiRLiĞiNE DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMI. İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME Öğrenenlerin ortak öğrenme hedeflerini gerçekleştirmek için küçük gruplar halinde birlikte.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Fatma KONUK Burcu AY Şeyma KÖKOGLU Ebru MAKAS
Program Tasarım Modelleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI Prof. Dr. Fitnat KAPTAN - Dr. Kaan BATI

Her Grup Çalışması işbirlikli öğrenme değildir. İşbirlikli öğrenmenin en belirgin özelliği öğrencilerin ortak bir amaç doğrultusunda küçük gruplar halinde birbirinin öğrenmesine yardım ederek çalışmalarıdır. Gruptakilerin hem kendilerinin hem de diğerlerinin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmaya çalışmaları beklenir

İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin küçük gruplar oluşturarak bir problemi çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrenme yöntemi olarak tanımlanmaktadır (Demirel, 2002). Başka bir değişle: Ortak öğrenme amaçlarını gerçekleştirmek üzere öğrencilerin küçük gruplar halinde (2-6 kişilik) işbirliği içerisinde birlikte çalışması esasına dayalı interaktif bir öğrenme-öğretme metodudur.

Sıradan bir grup çalışması değildir. Her öğrenci eşit katkı sağlamalıdır. Başkalarının başarısına ortak olamaz. Yarışmacı öğrenmede olduğu gibi, grup içi yarışma söz konusu değildir. Aksine her öğrenci, diğer öğrenciler başarmadan kendisinin de başaramayacağını bilir. Ve diğer arkadaşlarının öğrenmesine yardımcı olur.

İşbirlikli Öğrenme için Gerekli Koşullar Eşit Başarı Fırsatı Ödül Yüz yüze etkileşim Grup Ruhu Ferdi sorumluluk Olumlu bağımlılık

Olumlu bağımlılık Öğrencilerin gruba aidiyet hissedebilmelerini sağlayan ortak bir amaç ve ortak bir ödül için çabalarını birleştirdikleri bir sürecin yaratılması ile sağlanabilir. Olumlu bağımlılığın sağlanabilmesi için; Araç gereç bağımlılığı Üye rolleri

Ferdi sorumluluk İşbirlikli öğrenme yönteminde başarı bireysel değildir. Bireysel olarak aldıkları puanlar başarılarının sadece bir kısmını oluşturur. Başarı puanının grubunun elde ettiği puanlarla ve grup etkinliklerinden elde edilir. hiçbir çaba sarf etmeden grup arkadaşlarının çalışmalarından faydalanan öğrenciler için peki ne yapılmalıdır?

Grup Ruhu Grup ruhu kazandırmak amacıyla grup üyelerinin, etkinlikler başlamadan önce, bir süre bir arada olmaları sağlanır. Üyelerin gruplarına; bir isim bulmaları, grup amblemlerini oluşturmaları, grup renklerini ve grup sloganlarını belirlemeleri için fırsat verilmiş olur.

Yüz Yüze Etkileşim Yüz yüze etkileşim sayesinde grup üyelerinin birbirlerini cesaretlendirmesi, birbirlerini desteklemesi ve yardım etmesi sağlanır , Akademik başarısı düşük öğrenciler grup arkadaşlarından düzeltici ve tamamlayıcı yardımlar alırlar. Yüz yüze etkileşim sınıf ortamındaki tartışmalarına katılmaktan rahatsızlık duyan veya çekinen öğrencilerin küçük gruplarda tartışma faaliyetlerine daha rahat bir şekilde katılmalarını ve aktif olmalarını sağlar

Ödül Verilen ödüller; öğrencilerin ilgi alanları, yaşları, istekleri ve mevcut imkânlar göz önüne alınarak öğretmenler ve öğrenciler tarafından belirlenir. Ödüler, grup elemanlarının konuyu kavramaları veya ortak amacı başarmaları için onları teşvik eder ve her bir bireyin kendisinin ve diğer grup arkadaşlarının çalışma konularını daha iyi öğrenmeleri ve araştırmaları için birbirlerine yardım etmelerini sağlar Böylelikle kişiler ve gruplar arası uyumun oluşması sağlanır ve başkalarının başarıları öğrenciler tarafından kendi başarıları olarak da görülmeye başlanır

Eşit Başarı Fırsatı Öğrencilerin başarı durumuna bakılmaksızın eşit derecede gayret etmeleri ve her Öğrencinin katkısının değerlendirilmesi demektir.

İşbirlikli Öğrenmenin Özellikleri Grup üyeleri, öğrenilecek materyali anlama ve daha fazla çalışma konusunda birbirlerinin teşvik eder, konuları aralarında tartışarak bilgi paylaşımını sağlarlar.

İşbirlikli Öğrenmenin Özellikleri Hiçbir üyenin çaba sarf etmeksizin grup başarısından yararlanmasına izin verilmez. Öğrenciler, tek başlarına oturup kendi üzerlerine düşeni yapmazlar. Tam tersine herkes birbirine karşı sorumluluk duyar. Bütün üyelerin öğrenmesi ve diğerlerinin öğrenmesine katkı sağlanması esas olduğu için bireysel performans düzenli bir şekilde kontrol edilir.

İşbirlikli Öğrenmenin Özellikleri Performans puanı ortaktır. Sonuçta elde edilen verim, grup üyelerinin bireysel performansının toplamından büyüktür. (bütün üyeler bireysel çalışmaları halinde elde edebilecekleri verimin daha fazlasını böyle bir grup çalışmasında elde edebilirler.)

İşbirlikçi Öğrenmenin Planlanması ve Uygulanması İşbirlikçi öğrenmeye dayalı dersin işlenmesi Amaçların ve ön hazırlayıcıların sunulması Sözel bilginin metinde sunulması Çalışma gruplarının oluşturulması Grup çalışmasının desteklenmesi ve yönlendirme

İşbirlikli Öğrenme Teknikleri Küçük Grupla Öğrenme Tekniği 2-6 kişilik gruplar, öğretmenin belirlediği ana konunun alt konularından birini seçerek araştırırlar. Grubun her üyesi alt konunun bir bölümünü alır. Kendi grup arkadaşlarıyla tartışırlar. Sınıfa sunu yaparlar. Öğrenciler bu sunuyu değerlendirir

İşbirlikli Öğrenme Teknikleri Ayrılıp Birleşme Tekniği (Jigsaw) Konular, üye sayısı kadar küçük parçalara ayrılır Her gruptan bir üye ayrılır ve yeni bir grup oluşur Yeni grup üyeleri çalışma yapar Öğrendiklerini eski grup üyelerine aktarır Gruplara sınav verilir, sonuçlar bireysel olarak değerlendirilir.

İşbirlikli Öğrenme Teknikleri Grup Araştırma Yöntemi Bir konu alt konulara ayrılarak gruplara dağıtılır Grup üyeleri bu alt konuyu bölümlere ayrılır ve iş bölümü yapılır. Her bir grup üyesi diğer grup üyelerinin çalışmasına bağımlıdır. Öğrenciler arası iletişim sağlanır İletişim ve sosyal becerilerinin gelişmesi için etkinlikler yapılabilir Öğretmen rehberdir.

İşbirlikli Öğrenme Teknikleri Takım Oyun Turnuvaları Tekniği 4-5 kişilik öğrenci takımları oluşturulur. Her hafta turnuva yapılır ve her takımın görevi turnuvaya katılacak arkadaşını hazırlamaktır. Öğretmen ön bilgi verdikten sonra konu ile ilgili materyali dağıtır. Her grup kendisini temsil edecek olanı hazırlar. Turnuva masaları hazırlanır Her takımdan bir veya iki öğrenci yarışır ve aldıkları puan takımın puan hesabına yazılır. Her hafta turnuva masasındaki öğrenci değişir

İşbirlikli Öğrenme Teknikleri Grup Araştırma Yöntemi Burada Öğrenciler; Bir plan geliştirerek bu planı uygularlar Bilgi toplayarak, bir probleme çözüm getirirler Araştırmalarından elde ettikleri bilgileri paylaşırlar.

Avantajları ve Dezavantajları ?