ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
EĞİTİMDE DRAMA.
GÖRSEL TASARIM.
Fatih YAZICI, Şeyda GÜL, Mustafa SÖZBİLİR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OKUL ÖNCESİNDE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ASSURE Modeli.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ

Neden Gereklidir? Öğretme-öğrenme sürecinde araç-gereçler genellikle öğretimi desteklemek amacıyla kullanılır. İyi tasarlanmış öğretim araç-gereçleri öğretim sürecini zenginleştirir, öğrenmeyi artırır. Dahası.....

Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar.

Öğrencilerin bireysel karşılanmasına yardımcı olurlar. İhtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olurlar.

Dikkat Çekerler Motive ederler.

Hatırlamayı kolaylaştırırlar.

olayları somutlaştırırlar. Soyut kavram, olgu ve olayları somutlaştırırlar.

Zamandan tasarruf sağlarlar.

Güvenli gözlem yapma olanağı sağlarlar.

Tekrar tekrar kullanılabilirler.

İçeriği basitleştirerek anlamayı kolaylaştırır.

Kaynaklar Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.