Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
F İ NLAND İ YA EG İ T İ M S İ STEM İ Dünyanın en iyi eğitim sistemlerinden birine sahip Finlandiya’da özel okul yok, öğrenciler günde 4 saat ders yapıyor,
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
EĞİTİMDE DRAMA.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
Bu sorunlar neden çözülmeli?
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Drama etkinlikleri planlanırken;
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
İcat, Buluş, Keşif, Endüstri ve Endüstri 4.0 Kavramlarını tanıyalım
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik ve acılarla yoğrulmuş" zor koşulların ve sosyal yapının kurbanı olduğu apaçık ortadadır. 

PROJENİN UYGULANDIĞI OKULUN ÖĞRENCİLERİ

‘sevgi köprüsü’ olacaktır. Dünya’da en zayıf halka olan ‘savunmasız çocuklar’ ve ‘çaresiz hayvanlar’ arasında oluşacak ‘MERHAMET, KORUMA VE PAYLAŞMA’ duyguları, insanlığın en büyük derdi olan ‘şiddetin’ üstünden geçecek bir ‘sevgi köprüsü’ olacaktır.

Sevgi duygusunun tohumlarının çocukların yüreklerine ekilmesiyle, o tohumlar çocuklarla birlikte büyüyüp serpilip gelişerek “tüm dünyayı ve evreni" kucaklayacaktır.   Şiddet karşısında SEVGİ zafer kazanmalı, minik yüreklerdeki ŞİDDET sökülüp atılmalıdır.

Bu konuda toplumun tüm katmanlarından destek ve ilgi bekliyoruz. Bu nedenle, karşılıksız katıksız bir sevgi pınarı olan can dostlarımız hayvanlarla, her biri birer kanatsız melek olan çocuklarımız arasında “sevgi köprüsü" oluşturulmalıdır. Bu konuda toplumun tüm katmanlarından destek ve ilgi bekliyoruz.

ÖĞRENCİLER HAZIRLANIYOR...

Projenin ana amacı Çocuklardaki "şiddet" duygusu, kendinden küçükleri, yaşıtlarını ve zaman zaman da büyüklerini de hedef alacak boyutlara ulaşmıştır.   Fakat bu çocuk şiddetinden en büyük payı, maalesef zincirin en zayıf halkası olan en savunmasız "hayvanlar“ almaktadır. Bu bağlamda çocuklardaki "şiddet" duygusunun "sevgi" duygusuna dönüşmesini, çocuklar ile can dostlarımız olan hayvanlar arasında "dostluk ve korumaya" yönelik bir iletişim sağlamak projenin ana amacıdır.   Bu dostluk duygusunun çocuğun toplum ve dünya ile olan ilişkisini de olumlu yönde geliştireceği ve "şiddeti" azaltacağı eğitimciler tarafından da kabul edilen bir gerçektir.

Hedef Kitle Özellikle yaşamın zor koşullarda geçtiği, buna paralel olarak aile içi şiddetin ve bunun yansıması olarak ÇOCUK ŞİDDETİNİN yoğun olduğu varoşlarda, beldelerde ve köylerde bulunan okullardaki çocuklar ana hedef kitledir. Yöntem Öncelikle ana hedef kitle olan şiddete yatkın çocukların bulunduğu okullarda, hayvan sevgisi ve yaşam hakkının bizzat çocuklar tarafından "oluşturulup sunularak" animasyon ve çeşitli gösterilerle anlatılması yönteminin kullanılması uygundur.

Daha önce Adana Doğankent beldesinde uygulanan Projenin aşamaları örnek olmak üzere paylaşılmıştır Anlatan-dinleyen yönteminde ciddi bir geri dönüş olmaması nedeniyle, hayvan haklarının ve sevgisinin çocuklar tarafından hazırlanıp sunulduğu KATILIMCI bir yöntemin tercih edildi. Önce çalışma yapılacak ilçenin belediye başkanı ile görüşüldü ve etkinlikte kullanılacak broşür ve afişlerin bastırılması istendi. 50.000 adet broşür bastırıldı. Sosyo - ekonomik açıdan alt gelir grubunun bulunduğu semtlerdeki okullar ziyaret edildi ve proje okul yöneticilerine anlatıldı. Kabul eden okullarla müşterek çalışma başlatıldı.

4. Okulda hayvanların korunmasına ve yaşam haklarına ilişkin, bizzat çocuklar tarafından hazırlanacak "mini tiyatrolar, şarkılı oyunlar, şiirler, danslar, duvar gazeteleri, kompozisyonlar, resim sergileri" ve başka etkinlikleri kapsayan etkinlik çalışmaları başlatıldı. 5. Başta Valilik olmak üzere, Milli Eğitim Md, İI Çevre Md, Veteriner Hekim Odası, çocuk tiyatroları, ana okulları, basın kuruluşları, özel kuruluşlar ile temaslar sağlandı, bilgi ve malzeme desteği istendi. 6. Okulda yaklaşık 15 gün süren hazırlık çalışmaları ve provalar yapıldı. Bu süreçte de hayvanların yaşam haklarına ilişkin öğrencilerin katkısı ile yeni söylemler oluşturuldu. 7. Bu çalışmalar yöneticilerin ve basının da katıldığı bir etkinlik ile başarı ile sunuldu.

YÖNETİCİLERİMİZ ETKİNLİKTE

ŞİDDETE KARŞI SEVGİ PROJESİ İLE büyük zaman ve enerji gerektirmeyen, çocuklarda gerçekten olumlu değişim ve gelişim sağlayan UYGULANABİLİR ve SÜRDÜRÜLEBİLİR kolay bir çalışma ortaya çıktı. Gönüllülerin esas olarak mekanizmaları harekete geçirme işlevi olan bu proje, imkanların en kısıtlı olduğu okullarda bile uygulanabilir.   Sponsor bulunması halinde proje detaylandırılıp geliştirilebilir.

HAYVAN SEVGİSİ KONULU MÜZİKLİ SUNU

HAYVAN SEVGİSİ KONULU MİNİ TİYATRO

HAYVAN SEVGİSİ KONULU MİNİ TİYATRO

HAYVAN SEVGİSİ KONULU MİNİ TİYATRO

HAYVAN SEVGİSİ KONULU BİREYSEL SUNU

RESİM SERGİSİ

YÖNETİCİLERİMİZİN ÖĞRENCİLERİ TEBRİKİ