DEYİMLERİ YAŞAMA ZAMANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Advertisements

SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fatma KONUK Burcu AY Şeyma KÖKOGLU Ebru MAKAS
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
AKVARYUM TEKNİĞİ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
3D MODELLER MALİYET ANALİZİ SUNUMU
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Nazlı ÖZTÜRK.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
5.İstasyon 6.İstasyon 4.İstasyon 7.İstasyon 2.İstasyon 1.İstasyon
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
SINIF KURALLARIMIZ.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BİLGİSAYAR (4) Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Program geliştirme.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Sunum transkripti:

DEYİMLERİ YAŞAMA ZAMANI Deyimler, öğrenciler için hem eğlenceli hem de çoğu soyut olduğu için zor bir konudur.Bu çalışmada amaç, öğrencileri hem aktif olarak derse katmak hem de söz dağarcıklarını geliştirmektir.

Beden dilini kullanarak deyimi anlatmaya çalışmak bir yandan iletişim becerilerinde bedenlerini kullanma becerisinin önemini fark etmelerini sağlarken bir yandan da yaşayarak öğrendikleri için deyimlerin akılda kalmasını kolaylaştırıyor.Deyimleri görselleştirme ise işin öğrenciler için en zevkli tarafı.

ETKİNLİK AŞAMALARI SESSİZ FİLM TEKNİĞİYLE DEYİM ANLATMA DEYİMLERİ KULLANIP ÖYKÜ OLUŞTURMA DEYİMLERİ GÖRSELLEŞTİRME

ETKİNLİK AÇIKLAMASI 1) Sınıf en az 3 kişilik gruplara ayrılır. 2) Her gruba anlatması için 2 deyim verilir. Grup üyeleri sırayla torbadan bir deyim seçip grup arkadaşlarına deyimi 1,5 dakikalık süre içinde hiç konuşmadan beden diliyle anlatmaya çalışır.

3) Gruplar kendilerine çıkan deyimleri kullanarak ve en az iki deyim de kendileri eklemek şartıyla işbirliği halinde bir öykü oluştururlar.

4) İşbirlikli çalışmaların rubrikle değerlendirilmesi yapılır.

5) Gruplar öykülerinin sunumu yapar.

6) Öykülerin sunumu sırasında dinleyici olan diğer gruplar arkadaşlarının öykülerinde geçen deyimleri bulup not eder, sunum sonunda öyküde kullanılan deyimler açıklanır.

7) Gruplar kendi içlerinde karar verip çalışma sırasında geçen deyimlerden birini açıklamasıyla birlikte görselleştirir.

Deyimleri Yaşama Zamanı Çalışma Yaprağı 1.Grubun bulduğu deyimler: 2.Grubun eklediği deyimler: 3.Grup öyküsü: