FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Felsefe-Bilim İlişkisi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Etkili Öğretim Modeli.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Program.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
FEN VE TEKNOLOJİ ÖgRETİMİ
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Teknoloji ve tasarım dersi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
7th International Congress of Research in Education
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Prof. Dr. Mehmet GÜLTEKİN

TANIM VE KAPSAM TOPLUMSAL OLGULAR VE EĞİTİM Fen eğitimi, çocuğun çevresindeki çekici ve şaşırtıcı zenginliğin eğitimidir. Çocuğun yediği besinin, içtiği suyun, soluduğu havanın, vücudunun, beslediği hayvanın, bindiği arabanın, kullandığı elektriğin, ışığın, güneşin eğitimidir. Bu anlamda fen bilgisi eğitimi; çocuğun ilgi ve ihtiyaçları, gelişim düzeyi, istekleri, çevre imkanları göz önüne alınarak, uygun metot ve tekniklerle yapılması gereken, kolay, somut bir eğitimdir.

2005 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMI 2005 Fen programında “Bütün vatandaşların fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetişmesi” anlayışı benimsenmiştir.

2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI 4+4+4 sisteminin getirilmesinin ardından dersin ilkokul 3. ve 4. sınıflarda üçer saat olarak işlenmeye başladığını görmekteyiz. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının vizyonu; “Tüm öğrencileri fen okuryazarı bireyler olarak yetiştirmek” olarak tanımlanmıştır.

2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI Fen okuryazarı bireyler, fen bilimlerine ilişkin temel bilgilere (Biyoloji, Fizik, Kimya, Yer, Gök ve Çevre Bilimleri, Sağlık ve Doğal Afetler) ve doğal çevrenin keşfedilmesine yönelik bilimsel süreç becerilerine sahiptir. Bu bireyler, kendilerini toplumsal sorunlarla ilgili problemlerin çözümü konusunda sorumlu hisseder, yaratıcı ve analitik düşünme becerileri yardımıyla bireysel veya işbirliğine dayalı alternatif çözüm önerileri üretebilirler.

2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı temel alınmıştır. Yapı

2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI Konular Öğrenme Alanları Canlılar ve Hayat Madde ve Değişim Fiziksel Olaylar Dünya ve Evren Bilgi Beceri Duyuş Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) Yapı

2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI Öğretim programı, bu alanları temel alarak hazırlanmasına karşın bilimsel süreç becerileri, yaşam becerileri, duyuş ve FTTÇ öğrenme alanları ile ilişkilendirilmiştir. Kazanımlar, bilimsel bilginin; beceri, duyuş ve günlük yaşamla olan ilişkisi dikkate alınarak tasarlanmıştır. Sonuç olarak Fen Bilimleri konu alanları, sadece temel fen kavram ve ilkelerini değil, aynı zamanda bu ders kapsamında öğrencilere kazandırılması gereken beceri, duyuş ve FTTÇ Fen-(Teknoloji-Toplum-Çevre) ilişkilerini de içermektedir. Yapı

ÖNERİLER Bütün bir ders boyunca öğrencileri sıralarında oturtarak fen eğitimi yapmak öğrencilerin gelişim özellikleri ile uyuşmamaktadır. Fen kavramlarının günlük yaşam deneyimleri ile ilişkilendirilmesi teşvik edilmelidir. Diğer disiplinlerle ilişkilendirilmelere önem verilmelidir. Özellikle müzik, görsel sanatlar ve oyun ve fiziki etkinlikler dersleri gibi öğrencilerin kendilerini daha rahat hissettikleri derslerle bütünleştirmeler yapmak öğrencileri fen öğrenmeye karşı motive edecektir.

ÖNERİLER Fen Bilimleri dersi öğretim programından ibaret bir ders olmakla kalmamalı, okul kültürünün ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Öğretmenler fen ile ilgili kısa süreli projeler ortaya koyma konusunda teşvik edilme ve yönlendirilmelidir. Tabiatın bir laboratuvar olduğu akıldan çıkarılmadan, öğrenciler önce iyi bir gözlemci, sonra iyi bir deneyci ve araştırmacı olarak yetiştirilmelidir.