PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Advertisements

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Pazarlama Çevresi.
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Makro İktisat.
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Günümüz de Pazarlamanın Değişen Yüzü:
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küreselleşme tartışmaları
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ  • PAZARLAMANIN KONUSU VE KAPSAMI  • PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİNGELİŞİMİ  • PAZARLAMA KARMASI (PAZAR SUNUMU) YÖNETİMİ  • DEĞER KAVRAMI Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Değer Kavramı PAZARLAMA YÖNETİMİ

PAZARLAMACI, SATICI VE DİLENCİ GİREMEZ    Pazarlama tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir değişim sağlamaya çalışmaktadır.     Ne yazık ki pazarlamanın gerçek anlamıyla ne olduğu tam olarak bilinmemektedir.  Pazarlamanın, insanları aldatmaya yönelik ve basit düzeyde bir faaliyet olduğu düşünülmektedir. PAZARLAMACI, SATICI VE DİLENCİ GİREMEZ  _YÖNETİM_

PAZARLAMANIN KONUSU VE KAPSAMI       Pazarlamaya konu olan istek ve ihtiyaçların değişimi, insanlığın tarihinden beri yaşanmaktadır. Pazarlamaya konu olan değişimlerin yaşandığı yere pazar denmektedir. Pazarlar içerisinde, insanların istek ve ihtiyaçları neticesinde değişim gerçekleştirilmektedir. İnsanların istek ve ihtiyaçları fiziksel ve sosyal ihtiyaçlar şeklinde iki sınıfta toplanabilmektedir. Fiziksel İhtiyaçları; açlık, susuzluk, örtünmek ve uyku gibi ihtiyaçlarıdır. İstekler ise bu ihtiyaçların kültürel, bireysel ve psikolojik etkiler ile şekillendirilmiş halidir.

     Pazarlama alanında yaşanan çoğu değişim, bir maddi unsura dayansa da, bu değişimin altında yatan esas sebepler; deneyimler, duygular, psikolojik ve sosyolojik etkenlerdir. Değişimin boyutunu araştıranlar, değişimi farklı bakışları ile faydacı, sembolik ve karma değişim olmak üzere üç başlık altında toplamışlardır: Faydacı Değişim Sembolik Değişim Karma Değişim

Pazarlamada Fayda Kavramı      Pazarlama; tüketicilere, istediği yerde, istediği zamanda, istediği şekilde mal, hizmet veya fikre ulaşma imkanı sağlamaktadır.    

  Şekil Faydası : Üretim bölümünün, gerekli girdileri bir araya getirerek çıktı elde etme aşaması şekil faydasını oluşturmaktadır.   Zaman Faydası : Tüketicilerin istediği bir anda bir mal ve/veya hizmeti satın almasının sağlanması zaman faydasını oluşturmaktadır.   Yer Faydası : Tüketiciler bir mal ve/veya hizmeti satın almak için, o mal ve/ya hizmetin üretildiği yere gitmek zorunda kalmamakta ve bu açıdan kendileri için bir yer faydası sağlanmış olmaktadır.   Mülkiyet Faydası : Tüketiciler, kendilerine sunulan bu mal ve/veya hizmeti satın alabildikleri için, mülkiyet faydasından söz edilmektedir.

PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ Pazarlama düşüncesindeki değişim, dünyada yaşanan bazı önemli gelişmelere bağlı olarak oluşmuştur. 1930’lu yıllarda değişmeye başlayan ve sarsılan dünya ekonomisine bağlı olarak büyük oranda üretim yapan işletmeler, devamlılıklarını sağlamak için daha saldırgan satış yapmaya başlamışlardır. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ekonomik büyümenin doğrultusunda ve ülkelerde sağlanan huzur ve refaha bağlı olarak oluşan yükseliş ile birlikte, doğum oranında büyük artışlar görülmeye başlanmıştır.

    Pazarlama düşüncesi savaş ve savaş sonrası refah gibi önemli olaylar neticesinde değişime uğramıştır. Pazarlama düşüncesindeki bu değişimler;  Geleneksel Pazarlama Anlayışı   Modern Pazarlama Anlayışı  

YAKLAŞIM ODAK AMAÇ      Üretim  (1880-1950) Üretim - Üretimin arttırılması - Maliyetlerin düşürülmesi&  Kâr Max. Geleneksel Pazarlama Anlayışı        Ürün  (1930-1950) Ürünler       Satış  (1950-1980) Satışlar - Promosyon ve satış arttırıcı çabalar yoluyla satışların arttırılması& Kâr Max. Pazarlama Yönetimi (1970Günümüze İstek ve İhtiyaç - Tüketici yönlülük  - Bütünleşik pazarlama çabaları  - Uzun dönemde kârlılığı sağlayacak değişim ilişkileri Modern  Pazarlama  Anlayışı Sosyal Pazarlama (1970_Günümüze) Toplum - Pazarlama anlayışı+ Toplumsal refah ilişkisel Pazarlama (1990_Günümüze) Paydaşlar - Pazarlama anlayışı + Toplumsal refah + Karşılıklı değer yaratacak uzun vadeli değişim ilişkileri ağlarının tesisi - Ürün kalitesinin arttırılması & Kâr Max.

PAZARLAMA KARMASI (PAZAR SUNUMU) YÖNETİMİ Ürün Fiyat Dağıtım Pazarlama İletişimi

İşletmeler Açısından Müşteri Değeri                DEĞER KAVRAMI  Müşteri Tarafından Algılanan Değer DEĞER İşletmeler Açısından Müşteri Değeri

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM _ GÜLCAN DENİZ _ _160456053_