Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler Yeni Vizyon ve Teknikler Malatya - 2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İşletmelerde Beceri Eğititimi (İBE) Koordinasyonu Geliştirilmiş Model
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
REHBERLİK DERS II.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
2016 Kayseri Ticaret Odası.
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
PROJE KOORDİNATÖRLERİ: MELEK KAYA MÜLAYİM ÖZLEM URAL
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
REHBERLİK DERS II.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eurocert European Academy
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler Yeni Vizyon ve Teknikler Malatya - 2016

Sunum Haritası: ERASMUS PLUS (+) PROGRAMI NEDİR ? ULUSAL AJANS PROJEMİZİN ÖZET BİLGİLERİ VE AKIŞ YAPISI PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ’DE KULLANILAN YENİ YÖNTEMLER Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ? Erasmus + Programı, Organizasyon ve içeriği Avrupa Birliği'ne üye ülkelerin sorumluluğunda olan ve AB'ne üye ve aday ülkelerin eğitim, gençlik ve spor alanındaki politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ? Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında 2007-2013 yılları arasında uygulanmış olan Hayat boyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının yerine uygulanmaya başlayan yeni programdır. Ağırlıklı olarak proje faaliyetlerine dayanmakla birlikte bireysel faaliyetleri de içermektedir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ? Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttırılması amaçlanmaktadır. Erasmus+ Programının faaliyet alanlarından biri olan Okul Eğitimi Personel Hareketliliği ise okullardaki öğretmenler için belirli bir süre ile bir AB devletinde mesleki eğitim faaliyetlerinde bulunmaları için mali kaynak sağlayan bir programdır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ? Erasmus+ Programı KA1 mali desteği, yurtdışında planlanmış bir eğitim faaliyetine katılacak olan kişilerin bulundukları ülkeden gidecekleri ülkeye yapacakları seyahat, konaklama ve yeme-içme giderlerine katkı sağlamaktadır. Kısacası bu destek, hareketlilik faaliyetine katılan bir kişinin, kişisel harcamaları haricindeki giderlerini büyük ölçüde karşılamaktadır. Tüm Erasmus+ programlarını hakkında; https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/node_en web adresinden ulaşabilirsiniz. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ULUSAL AJANS Katılımcı ülkelerin AB Eğitim ve Gençlik Programlarından yararlanmasını sağlamak amacıyla her ülke kendi içinde ilgili taraflar ile işbirliği içinde programlardan yararlanma faaliyetlerini organize ve koordine etmek için bir uygulama birimi (Ulusal Ajans) oluşturmuştur. 1 Nisan 2004 tarihinde programlara katılmaya hak kazanan ülkemiz Ulusal Ajans’ı ise ilk önce Devlet Planlama Teşkilatına Bağlı olarak “Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı” kısaca “Ulusal Ajans” ismi ile 2003 yılının Ağustos ayı içerisinde kurulmuş, 2011 yılından itibaren ise Avrupa Birliği Bakanlığı’na bağlanmıştır. Mali özerkliği bulunan kurumda 150’den fazlası uzman ve uzman yardımcısı olmak üzere toplam 200 kadar çalışan bulunmaktadır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ULUSAL AJANS Ulusal Ajans; temel olarak Avrupa Birliği’nin eğitim ve gençlik programlarını ülke içinde duyurma, bu programlara katılım çalışmalarını koordine etme, yürütme ve izleme, Avrupa Komisyonuna rapor halinde sunma, program uygulamaları hakkında Avrupa Komisyonu ile gerekli görüşmeleri yapma ve uygulama sözleşmelerini imzalama görevlerini üstlenmektedir. İletişim Bilgileri Adres: Mevlana Bulvarı No:181 06520 Balgat-Çankaya/ANKARA Tel: +90 312 409 60 00 Web: www.ua.gov.tr E-Posta: bilgi@ua.gov.tr Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

ULUSAL AJANS Ulusal Ajans’ın tüm çalışmalarına www.ua.gov.tr adersinden ulaşabilirsiniz. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PROJEMİZİN ÖZET BİLGİLERİ VE AKIŞ YAPISI Projenin Türü : Erasmus + KA1 – Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projenin Adı Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler Proje Sahibi Kurum Malatya Yeşilyurt Orgeneral Eşref Bitlis Anadolu Lisesi Proje Numarası 2015-1-TR01-KA101-017554 Toplam Katılımcı Sayısı 10 Katılımcı Profili Okul Yöneticisi, Öğretmen Eğitim Veren Kurslar Associação Educativa Nacional de Inclusão e Inovação nas Escolas- AENIE Vidigueira / Portekiz Eğitim Tarihi 17-26 Temmuz 2016 Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PROJEMİZİN ÖZET BİLGİLERİ VE AKIŞ YAPISI Projenin Süresi : 01.01.2016 - 30.12.2016 Proje Uygulama Alanları Okul Yönetimi, Fizik, Kimya, Biyoloji, Almanca, Matematik, İngilizce Proje Bilişim Ortamları Okul Web Sayfası, Proje Blog sayfası, Proje tanıtım cd, Sosyal Medya Araçları, Proje Basılı Materyaller Ders içi uygulama materyalleri, Okul Panosu, Tanıtım Broşürleri, Okul Dergisi, Afişler, Not Defterleri Projenin uygulanacağı düzey Ortaöğretim düzeyi tüm sınıf düzeyleri, Okul Öğretmenleri, Okul velileri, İl ve ilçe bazında ortaöğretim okulları Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Bir ülkenin geleceği adına en önemli noktalardan birini teşkil eden çocuklar, bir ülkenin gelecekte kalkınabilmesi ve gelişebilmesi adına oldukça önemlidir. Ülke ve toplum geleceği adına bu denli bir öneme sahip olan çocukların, toplum içerisinde ruhsal, fiziksel ve de duygusal durumları incelenmektedir. Pedagoji bilimi de bu durumdan doğmuş olan bir bilim dalıdır. Pedagoji bilimi, çocukların duygusal, zihinsel ve de sosyal gelişimlerini inceleyerek ruh sağlığı hakkında bilgiler edinmeye çalışan bir bilimdir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Pedagoji bilim dalında uzmanlaşmış yani bu bilim dalıyla ilgilenen kişilere ise “pedagog” adı verilmektedir. Bakıldığında pedagojinin gelecek adına oldukça önemli etkileri bulunmaktadır. Bunun nedeni ise, bu bilim dalının çocukları ruhsal yönden inceleyerek onların tolum geleceği adına ruhsal açıdan sağlıklı bireyler yetiştirilmesine olanak sağlamasıdır. Doğumdan itibaren öncelikle ailede başlayan çocuk eğitimi, ülke devletleri açısından da büyük önem taşır. Bu nedenle ailenin yanında devletler de çocukların yetiştirilmesine katkılar sağlamaktadır. Ruhsal açıdan kaliteli bireylerin yetişmesi, ülke ve toplum geleceği açısından pedagoji bilimine oldukça sık başvurulması anlamına da gelmektedir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI ANDROGOJİ Androgoji sözcük olarak Yunan Andros, “Yetişkin Adam”, “önce ben” teriminden türetilmiştir. Şu anda tam gelişim sürecinde insan bilimleri içinde yeni bir alandır. Günümüzde insanlığın genel hedefi; süreç içinde özgürleşme yeteneklerini geliştirme, insan potansiyelini tam olarak gerçekleştirme, formal eğitimi katı ilkelerden uzakta ve kendi öğrenimindeki süreçte bireyselliğin özgürleşmesi doğrultusunda yayılıyor. Bu süreçte bireyler pasif duruma değil aktif konuma gelmektedir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI ANDROGOJİ Androgojik fikirlerin ve kavramların kökenlerini fazlasıyla etkileyen “ön androgoji dönemi” araştırmacı psikolog, filozof ve eğitimci Jhon Dewey‟ dir. Deneysel ve pragmatik öğrenim kavramları uzun zaman boyunca ABD ve diğer ülkelerde eğitim gelişmelerini etkiledi ve yetişkin öğreniminde temel androgojik varsayımları öngördü (Ada, Baysal, 2013, s.33). Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Androgojik Açıdan Yetişkin Öğreniminin Temel ilkeleri Bu temel ilkeler, öğrenen yetişkinin kişiliği, öğrenilen konunun durumu, öğrenilen durumun kişiye gelecekte sağlayacağı yarar ve benzeri durumlardan kaynaklanmaktadır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Kendi kendini yöneterek öğrenme hakimiyeti: Yetişkin öğrenenler için öğrenmenin ana şartı budur; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Kooperatif aktiviteler: Planlamada, gerçekleştirmede, öğrenme sürecinde değerlendirmede ve düzeltmede öğretmenle ve diğer öğrenenlerle yetişkin öğrenenlerin ortak çalışması; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Ampirik öğrenme: Öğrenenin hayat tecrübesi (sosyal, mesleki, ailevi) kendi öğreniminde ve diğerlerinin öğreniminde bir kaynak olarak kullanılır; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Öğrenmenin bireyselleşmesi; Her öğrenen, öğretmen ve bazen de diğer öğrenenlerle işbirliğinde, somut hedeflerin başarılmasını amaçlayan ve belirli eğitimsel ihtiyaçların tatminine yönelik, önceki eğitim ve her öğrenenin psikolojik ve bilişsel özelliklerini dikkate alarak bireysel bir öğrenme programı yaratır; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Sistematik öğrenme; Hedeflerin, içeriklerin, metotların ve öğrenme yöntemlerinin uygunluğu ve öğrenme sonuçları değerlendirmesi; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Bağlamsal öğrenme Bir yetişkinin öğrenimi kendisinin antroposferi bağlamında organize edilmelidir. Örneğin; birey için hayati önemdeki somut hedefler amaçlanmak zorundadır ve 13 mesleki, sosyal ve ailevi aktivitelerle zaman, mekan ve yetişkin hayatının günlük faktörleriyle uyumlu olmak zorundadır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Öğrenme sonuçlarının gerçekleştirilmesi; Öğrenme yoluyla kazanılan bilgi, yetenek ve meziyetlerin doğrudan gerçek hayata uygulanması; Seçici öğrenim: Öğrenen hedeflerde, içeriklerde, formlarda, metotlarda, kaynaklarda, yöntemlerde, şartlarda, zamanda, mekânda, değerlendirme prosedüründe ve öğretmende seçme özgürlüğüne sahiptir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Eğitim ihtiyaçlarının gelişmesi; Öğrenim sonuçlarının değerlendirilmesi öğrenilen konuları gerçek uzmanlık seviyesinin ortaya çıkmasında ve yetersiz öğrenilen konuların belirlenmesiyle oluşur. Fakat öğrenme amaçlarının kazanılması için gereklidir. Öğrenme süreci yani eğitim ihtiyaçlarının oluşmasında katkı sağlar ve öğreneni hayat boyu öğrenmeyi sürdürmeye cesaretlendirir; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI Öğrenme bilinci; Bu hem öğrenenin hem de öğretmenin öğrenme sürecindeki tüm elementlere ve prosedürlere karşı bilinçli yaklaşımı ve tüm aktivitelerine karşı farkındalık demektir (Zmeyov,1998, akt. Ada, Baysal, 2013, s.37-38). Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Yetişkinlerde Öğrenme İlkeleri Yetişkinler günlük yaşamda karşılaştıkları problemlere çözüm olacak özel alanlarda eğitim almak isterler. Bu yüzden onlar için eğitim materyallerinin bu problem durumuna yönelik olması önemlidir. Yetişkin eğitimine uygun bir eğitim ortamı yaratmak için beş aşamalı bir model vardır. Knowles‟in beş aşamalı olarak geliştirdiği model; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Yetişkinlerde Öğrenme İlkeleri Yetişkin eğiticinin öğreneni anlaması Öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi Uygun öğrenme stratejilerinin seçimi ve uygulaması Öğrenme için gerekli kaynakların tanımlanması ve betimlenmesi Öğrenme sonuçlarının değerlendirilmesidir (Yetişkin eğitimi kılavuzu, 2008,s.27). Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Yetişkin Nasıl Öğrenir? İhtiyaçları doğrultusunda ve öğrenmeye hazır olduğunda öğrenir, Hemen ya da kısa sürede uygulayabileceği bilgi ve becerileri öğrenmek ister, Grup etkileşiminden hoşlanır, Öğrenme sürecine etkin bir şekilde katılmak, deneyimlerini paylaşmak, görüşlerini açıklamak ve tartışmak ister, Eğitim içeriğinin belirlenmesinde yer almak ister, Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Yetişkin Nasıl Öğrenir? Problemini kendi başına çözebilecek birikimi sağlayacak yöntemleri öğrenmek ister, Eğitimde rahat bir çevre ve dinamik bir atmosferden hoşlanır, Ödül aldığı veya öğrendiklerini kullandığı sürece öğrenme cesareti artar, Zamanın çok değerli olduğunu düşünür. ( Yetişkin eğitimi kılavuzu, 2008,s.27) Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Öğrenme Açısından Yetişkin Tipleri Amaç yönelimli yetişkin: Eğitimi oldukça açık amaçları gerçekleştirmek için kullanır. Bu bireyler genellikle yirmili yaşların ortalarına 16 ve sonrasına kadar bazen daha da genç sürekli eğitimlerine herhangi bir gerçek başlangıç yapmamışlardır. Öğrenme bu tür insanların yaşamlarının hep yenilenen bir özelliği olduğu halde hiçbir kararlı bir öğrenme eğilimi taşımazlar. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Öğrenme Açısından Yetişkin Tipleri Etkinlik yönelimli olanlar: Öğrenme koşullarından etkinliği içeriği ya da doyurulmuş amaçları ile gerekli bir bağlantısı ve çoğu kez de hiçbir bağlantısı olmayan bir anlam buldukları için etkinlikte yer alanlardır. Bu yönelimli kişilerin tümü kurs alanlar ve gruba katılanlardır. Onlar tek bir kurum içerisinde kalabilir ya da çok sayıda farklı yere gidebilirler. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Öğrenme Açısından Yetişkin Tipleri Öğrenme yönelimli olanlar: Yalnızca öğrenme aşkıyla bilginin peşinde olan kişilerdir. En önemlisi onlar doymaz okuyuculardır ve çocukluktan beri böyle olmuşlardır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler

Hazırlayan Yusuf Altunhan Bilişim Tek. Öğretmeni Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler