ANKET HAKAN KALYONCU 2004140004 ESRA ŞEN 2004140020 BERKAY ÇAMLICA 2004140038
RADYO VE TELEVİZYONUN AİLE DÜZENİNE ETKİSİ KONU RADYO VE TELEVİZYONUN AİLE DÜZENİNE ETKİSİ
HEDEF KİTLE KAMU PERSONELLERİ (MEMURLAR) *Beyaz Yaka *En Az 5 Yıl Deneyimli *Evli *Çocuklu *Sağlıklı *Çekirdek Aile
Yaş Cinsiyet Eğitim Durumu Aylık Gelir Çocuk Sayısı Çocukların Yaşları ANKET Yaş Cinsiyet Eğitim Durumu Aylık Gelir Çocuk Sayısı Çocukların Yaşları AMAÇ: Demografik sorular sorarak hedef kitleyi tanımak. Değerlendirme sırasında gerekli olacak Aile Yapısı ve Özellikleri hakkında bilgi toplamak.
Günde kaç saat televizyon izliyorsunuz Günde kaç saat televizyon izliyorsunuz? Televizyonda hangi tür programları izliyorsunuz? Hangi amaçla televizyon izliyorsunuz? AMAÇ: Seçilen hedef kitlenin izlediği program türlerini belirlemek. Bu programları hangi aralıklarla, neden izlediklerini tespit etmek.
Sizce televizyonun insanlara olumlu etkileri nelerdir Sizce televizyonun insanlara olumlu etkileri nelerdir? Sizce televizyonun insanlara olumsuz etkileri nelerdir? AMAÇ: Televizyonun kişiye kazandırdıkları ve kaybettirdiklerinin farkındalığını ölçmek.
AMAÇ: Popüler kültürün hedef kitle üzerindeki etkisini belirlemek. Reyting sizin için belirleyici bir unsur mu? Yerli yapımlar mı yabancı yapımlar mı ilginizi çekiyor? AMAÇ: Popüler kültürün hedef kitle üzerindeki etkisini belirlemek.
AMAÇ: Aile – Çocuk – Televizyon ilişkisini yorumlamak. Çocuğunuzun televizyon izleme saatlerine dikkat ediyor musunuz? Çocuğunuzun televizyonda ne izlediğini kontrol ediyor musunuz? AMAÇ: Aile – Çocuk – Televizyon ilişkisini yorumlamak.
AMAÇ: Aile içinde televizyon konusundaki genel yaklaşımı saptamak. Bireysel mi yoksa ailece birlikte mi televizyon izlemeyi tercih edersiniz? Ailece birlikte televizyon izlediğinizde kanal seçimini kim yapar? AMAÇ: Aile içinde televizyon konusundaki genel yaklaşımı saptamak.
KAYNAK - Grandra Muzzafar, Ali Şeriati, Glyn Ford…. – İnsan ve Teknoloji (Derleme) - Prof. Dr. Feyzullah Eroğlu – Davranış Bilimleri - Douglas Keliner – Medya Gösterisi - Alfred Adler – Çocuk Eğitimi - Aile ve Toplum – Eğitim Kültür ve Araştırma Dergisi (Yıl: 2004, 2006, 2007, 2008, 2009) (11 Cilt) - Bir Kitle İletişim Aracı Olarak Televizyonun Popüler Kültür Ürünlerini Benimsetme ve Yayma İşlevi Üzerine Bir Değerlendirme (Yrd. Doç. Dr. Özlem GÜLLÜOĞLU) (Makale) - Öğrencilerin Televizyon İzlemeleri ve Bilgisayar Kullanmalarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi (Ayşe Gül Aksaçlıoğlu ve Bülent Yılmaz) (Makale) - medyaokuryazarligi.org.tr (Aile, Çocuk ve Televizyon) - Secularism – Human & Society