MERAKLI AHTAPOTLAR SINIFI NOTLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
KÖK  Kök bitkinin toprağın altında kalan kısmıdır.Aynı zamanda bitkinin toprağa bağlanmasını ve toprakta ki su ve mineralleri alarak bitkinin yaşamasını.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ŞUBAT 2017 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Sunularımız ALFABET98 fontu ile hazırlanmaktadır.
NİSAN 2017 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
ŞUBAT 2017 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
4 / I SINIFI OCAK AYI HABER BÜLTENİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÜNİTE: CANLILAR DÜNYASI – KIŞ MEVSİMİ
SEVİMLİ PENGUENLER SINIFI NOTLAR
DÜZEY: AY TARİH: ÜNİTE: YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE CANLILAR-İLETİŞİM ARAÇLARI GÜNLER MERAKLI YENGEÇLER SINIFI NOTLAR ÇEMBER ZAMANI:
DENİZ YILDIZLARI SINIFI NOTLAR
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Kırınım, Girişim ve Müzik
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
AİLE EĞİTİMİ.
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÜŞÜNME.
KAVRAM HARİTALARI.
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HAYVANLARIN SINIFLANDIRILMASI.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
UZUN HECE –KISA HECE.
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
BRANŞ BÜLTENİ.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

MERAKLI AHTAPOTLAR SINIFI NOTLAR ÜNİTE: YAŞADIĞIMIZ ÇEVRE VE CANLILAR İLETİŞİM ARAÇLARI DÜZEY:48-60 AY TARİH: 18.12.17 -24.12.17 GÜNLER-- MERAKLI AHTAPOTLAR SINIFI NOTLAR ÇEMBER ZAMANI: Canlıların farklı yaşam alanları vardır. Her canlı yaşadığı ortama uyum sağlar ve kendisi de çevresini etkiler. Karada yaşayanlar(kedi köpek,…) bacakları ile hareket ederler, suda yaşayanlar(balıklarvb.) yüzerek hareket ederler. Canlılar kendi içlerinde dörde ayrılır: hayvanlar, bitkiler, mantarlar ve mikroskobik canlılar. Canlıların özellikleri öğrenilir. EĞLENCELİ MATEMATİK: Tuzda, kumda, unda 5 rakamı yazma ve modelleme çalışmaları yapılır. Öğrenilen rakamlar yazı tahtasında pekiştirilir. İNGİLİZCE: * Playing games with shapes flashcards. Talking about four seasons. Listening to ‘’ months of the year’’ song. ZEKA VE AKIL OYUNLARI: Dikkat ve konsantrasyon çalışmaları yapılır. Seçilen kartın üzerindeki toplar kaşık ile yumurta kolilerine taşınır, uygun yere yerleştirilir. DRAMA: Üşengeç masalı drama yöntemiyle anlatılır, çalışkan olmanın önemi vurgulanır. HAFTANIN MERAKLI AHTAPOTU‘’YAĞIZ TURAN’’ ARKADAŞIMIZ OYUNCAK GÜNÜ Okuluma oyuncak götürüyorum ve arkadaşlarım ile paylaşıyorum. İletişim araçları köşemizi oluşturuyoruz. Evimizden örnek iletişim araçları okuluma götürüyorum. SALI DİKKAT ÇALIŞMASI: Öğrenilen şekillerin özellikleri tekrarlanır. Şekil pastasında ki şekiller yerlerine yerleştirilir. ART CRAFT: Artık materyaller, kesme, katlama, kağıt çalışmaları ile uçabilen hayvanlar proje çalışması yapılır. SATRANÇ: Rok kuralı tekrar edilir. oyunlar ile taş kazanımları öğrenilir. BAK-ÇİZ: Görsellerden takip edilerek mantar çizme çalışması yapılır. GÖSTER-ANLAT GÜNÜMÜZ YAĞIZ TURAN arkadaşımız getirdiği materyali/eşyayı arkadaşlarına tanıtır. ÇARŞAMBA SÖZCÜK AVI: Siren kelimesi öğrenilir ve cümle içerisinde kullanılarak pekiştirilir. KAVRAM ÇALIŞMASI: Ters – düz kavramı öğrenilir. Materyaller ile desteklenerek pekiştirilir. GEMS: Dünya üzerinde yerden havalanamayan birkaç kuş türü bulunmaktadır. Her kuş uçamayabilir. Uçamayan hayvanlar yaşam alanlarına uyum sağlayarak, kendilerini korumayı ve hayatlarını devam ettirmeyi öğrenerek yaşamlarını sürdürmektedir. Uçan ve uçamayan hayvanları tanıyoruz yeni bilgiler öğreniyoruz. BEDEN EĞİTİMİ: Isınma koşusu ve hayvan yürüyüşleri ile derse hazırlanır. Reaksiyon ve kondisyon çalışması yapılır. Reaksiyon ve kondisyon çalışmaları yapılır.eğitsel oyun ve açma germe hareketleri ile ders tamamlanır. BALE: Genel tekrar ve güçlendirme çalışmaları yapılır. KİTAP GÜNÜMÜZ İletişim araçları nelerdir? Günlük hayatta hangilerini nasıl kullanırız sohbet edip inceliyoruz. Kitap etkinliğimizi iletişim araçları köşemizde uyguluyoruz. YAĞIZ TURAN arkadaşımız Okula kitap götürüyor ve arkadaşlarına Tanıtıyor. PERŞEMBE SCAMPER: Evimizin çatısı olmasa ne olurdu? Sohbet ve beyin fırtınası yapılır. TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ: Suda yaşayan hayvanlar balıklar ve böcek türleridir. Bazı balıklar tatlı suda bazı balıklar tuzlu suda yaşamlarını devam ettirebilmektedir. Bunun yanı sıra bazı yengeç türleri ve kaplumbağa türleri de suda yaşamlarını sürdürmektedir. Suda yaşayan hayvanlar içerisinde avlanmak için suyu kullanan kuşlarda vardır. Suyun büyük kısmını balıklar kullanır. Hayvanlar parmak oyunları öğrenilir. Bilmece havuzundan seçilen bilmeceler cevaplanır. Kırmızı Kanatlı Baykuş adlı hikaye okunur sohbet edilir. CİMNASTİK: Isınma koşusu ve sıçrama hareketleri ile derse hazırlanır. Çizgi üzerinde öğretmen desteği ile tam çember çalışır. esneme hareketleri ile ders tamamlanır. ART CRAFT: Artık materyaller ve boyama çalışmaları ile karada ve suda yaşayan hayvanlar proje çalışması yapılır. OYUN ATÖLYESİ: Hayvan taklitleri yapılarak ısındırıcı oyun oynanır. Köprü Altından Top Geçirme adlı hareketli oyun oynanır. Kangurunun karnını doyur adlı dinlendirici oyun ile etkinlik tamamlanır. PRATİK YAŞAM VE DEĞERLER EĞİTİMİ ‘’SEVGİ’’ Bazen tüm sorunlarımızı sevgimizle çözebiliriz, birbirimizi severek problemlere daha kolay çözümler bulabiliriz. İnsanları, hayvanları, doğayı sevmek bizi daha çok mutlu eder ve sevgimizi en doğru şekilde davranışlarımızla, sözlerimizle gösterebiliriz. Sevgi konusu üzerine sohbet edilir. Sevgi göstergesi adlı oyun oynanır. CUMA EĞLENCELİ ÇİZGİLER: Yaşadığımız çevre temalı çizgi çalışmaları, şekiller tamamlanır. ART CRAFT: Kesme, katlama, yapıştırma tekniği kullanılarak İtfaiyeci çalışması yapılır ve İtfaiyeci draması yapılır. HAFTANIN MESLEĞİ: Yangınlar, deprem, sel gibi doğal afetlerde, her türlü patlama, çökme gibi olağan üstü durumlarda, mahsur kalma olaylarında, arama kurtarma çalışmalarında İTFAİYECİLER görev yapar. İtfaiyeci mesleğini tanıyoruz ve eğitici videolar izlenir. DANS: Müzikle beraber eşli ritim hareketler yapılır ve geçiş çalışmalarıyla tamamlanır. MÜZİK-ORFF: Piyano – forte – sus işaretlerini tanıma ve uygulama yapılır. Aşık Veysel, michael jackson, mozartı tanıyoruz. Sağ el içeri adlı şarkı öğrenilir. PUZZLE GÜNÜ YAĞIZ TURAN arkadaşımız ve diğer tüm arkadaşlarımızın getirdiği puzzle tamamlama çalışması yapılır. ÖĞRETMEN ADI SOYADI BERNA BAYRAK TİLKİ ONAYLAYAN: SELMA ÖZER PAZARTESİ