REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Advertisements

KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ. MODÜL 7 Sunular ve Etkili Sunum Hazırlama Kütüphan-e Türkiye Eğitim Çalışma Grubu, Göknur Kaplan Akıllı.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DONANIM VE YAZILIM.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
EĞİTİMDE DRAMA.
Betül GÜLER
Mekanda Strüktür Çalışmaları
Metinlerin Sınıflandırması
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
Klavye Kullanımı.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Temel Bilgisayar Bilgileri
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Akdeniz Üniversitesi Gerçek Panoramik Fotoğraflarla Kampüs Gezintisi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi ve Marka
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV leventduranli@gmail.com

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamın Görsel ve Sözel Bileşenleri Nelerdir ?

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamda fotoğraf çoğunlukla yalın olarak kullanılmaz. Reklam fotoğrafı kullanıldığı medya araçlarının türüne bağlı olarak diğer görsel bileşenlerle birlikte bütünün bir parçası olarak hedef kitleye mesaj taşır. Çoğunlukla kısa bir metin, slogan, logo, fon, renk, çizgi ve grafik düzenleme gibi elemanların bir kaçıyla birlikte bir bütün oluşturarak mesajı hedef kitleye taşır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğrafın diğer görsel elemanlarla birlikte sunumu mesajın açık bir biçimde algılanmasına, dikkat çekmesine ve görsel anlatımın desteklenmesini sağlamak için kullanılmaktadır. Bu haliyle fotoğraf, reklamda bir bütünün parçası konumundadır.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞAFÇILIĞI Bir reklamın bir çok bileşeni, görselliğin önemli bir parçası olarak işler görür. Reklamın genel görünüşü de görüntü kavramına girer ki buna yazıların düzeni, başlığın, sloganın, metnin yerleştirilişi, boşlukların, lekelerin ayarlanması gibi şeyler de dahildir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam mesajlarını iletmede fotoğrafla birlikte kullanılan ve anlam oluşumunu destekleyen diğer bileşenler: Grafik Metin (Ana Başlık, Alt Başlık, Gövde Metin) Slogan Tipografi Simge ve Semboller

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Grafik : Reklamda grafik çalışmaları yazılı ya da görsel öğelerden hangisinin kullanılacağını ve sınırlı bir alanda onların anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde nasıl düzenleneceğine karar vermeyi içerir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Grafik : En iyi etkiyi verecek ve anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde görsellerin, metinlerin, sembollerin ve renklerin sınırlı bir alan içine yerleştirilmesini ifade eder.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Metin : Reklam ürününün bütünü içerisindeki öğeler arasında yer alan metinler, reklam mesajlarının açık bir biçimde algılanabilmesi için önemli işlevler yüklenmektedir. Reklam ajansı içerisinde yer alan yaratıcı grubun önemli üyelerinden metin yazarları tarafından oluştururlar.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Metin : Reklamda kullanılacak metinlerin içeriğini ve üslubunu belirleyen faktörler : Reklamı yapılan ürün, marka ya da hizmetin özellikleri Hedef kitleye sunduğu yararlar Hedef kitlenin ekonomik düzeyleri,yaşam biçimleri,eğilimleri Reklamın hedefi ve belirlenen ikna yöntemlerine uygunluğu Rakip firma ve ürünler ile benzerlik ve farklılıkları Ürünün pazar içerisindeki konumu

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Metin : Bir reklam metni oluşturulurken göz önünde bulundurulması gereken özellikler: 1.Ürünü yararları açısından tanımlamak 2. Bütün, özgün bilgiler vermek 3. Basit bir dil kullanmak 4. Okuyucuya şimdi satın almasını söylemek

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Metin : Reklam metninden beklenen amaçlar: 1. Reklama konu olan nesnenin imajını geliştirmek 2. Ürünün rakip ürünler karşısındaki fiyat ve kalite üstünlüklerini artırmak 3. Ürünün temel satış vaadini anlatmak 4. Ürünün nasıl kullanılacağını anlatmak 5. Temel satış vaadini destekleyen yan vaadleri açıklamak 6. Ürünün temel satış vaadi ve yan vaadlerin kanıtlarını açıklamak

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Slogan : Slogan bir reklam kampanyasının en dikkat çeken ve akılda kalmasını sağlayan, tüketicileri harekete geçirmeye teşvik edici özelliğe sahip öğesidir. Reklamın amaç ve hedeflerine ulaşabilmesi için slogan, kısa, öz ve kesin ifadelerden oluşturulmalıdır. Tüketicinin zihninin karışmaması için tek bir şey söyler ve tek bir noktaya vurgu yapmalıdır

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Tipografi : Tipografi, reklamda yer alan metinlerin biçimsel özelliklerini ele alan bir disiplindir. Metinlerin hedef kitle üzerinde etkili olabilmesine tipografinin de katkısı bulunmaktadır. Metinde yer alan rakam, harf, noktalama işaretleri ve diğer sembollerin vurgusunu, önemini ve birliğini sağlama işlevlerini yerine getirmektedir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Simge ve Semboller : Reklam tasarımlarında hedef kitleye mesaj ve bilgi iletmede metin ve görsellere ek olarak simge ve semboller de kullanılmaktadır. Bunlar amblem, logo, piktogram ve diğer sembollerdir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Simge ve Semboller : Amblem, kurumsal kimlik çalışmaları içerisinde kuruma ait değerlerden yola çıkarak soyut ya da somut simgelerden yararlanılarak tasarlanan görsellerdir

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Simge ve Semboller : Logo, amblemden farklı olarak sadece simgelerin değil, farklı tipografik özelliklere sahip harfler ya da rakamların da kullanıldığı görsellerdir.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Simge ve Semboller : Piktogramlar, kitlelerin buluştuğu metro,hastane, okul, havaalanı gibi yerlerde yön bildirme amaçlı olarak kullanılan sembollerdir. Simgesel işaretler, nesnelerin yalınlaştırılmış siluetlerine benzerler ve yazısız resim işlevi görerek, doğrudan iletişim gerçekleştirirler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Fotoğrafın birçok reklam mecrasında uygulanabilir olması, çok hızlı bir biçimde mesaj iletme ve hedef kitleyi etkileyerek harekete geçirme potansiyeli nedeniyle reklam verenler ve reklam tasarımcıları tarafından oldukça sık kullanılmaktadır

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam fotoğrafları, ne olması gerektiği, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, fotoğrafçıya yerleştirme, aydınlatma gibi uzmanlık işlemleri dışında fazla yorum şansı bırakmayan bir fotoğraf türüdür. Reklam fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi, bir düşünceyi doğru algılayıp, bir mesajı, estetik değerleri de kullanarak kendi teknik olanakları ve yeteneği ile görsel kılmasıdır

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamcı,kullandığı fotoğraflar aracılığıyla tüketicinin beyninde görülenlerin de ötesinde bazı çağrışımlar yaratmayı amaçlar. Bu nedenle reklam fotoğrafının, bireylerin yaşamla ilgili beklentilerini yansıtması ve reklamı yapılan ürün kullanıldığı taktirde tüketicinin hayal ettiğince nasıl daha yakışıklı, nasıl daha güzel, nasıl daha seçkin olacağını ona vaat etmesi gereklidir

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam fotoğrafları tüketiciyi reklamı yapılan ürün ya da hizmeti satın aldığı takdirde başka yararlar da elde edeceği kimi zaman açık, kimi zamansa kapalı bir biçimde fotoğraflarda sergilenir. Reklam fotoğrafları, ürünlerin yanı sıra aynı zamanda yaşam tarzı ve statü de sunarlar.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklam fotoğrafında iletilmek istenen düşünce anında, net ve doğru olarak tüketiciye ulaşacak şekilde olmalıdır. Ürünün fotoğrafı tüketicide satın alma isteği uyandıracak şekilde tasarlanmalıdır

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Reklamda Fotoğrafın Önemi Fotoğraf ürünün kalitesi hakkında bilgi verir Başarılı fotoğraf, başarılı reklam demektir “güzel fotoğraf her zaman iyi reklam fotoğrafı değildir” Reklamı daha kolay anlaşılır hale getirir Ürüne yüklenen imajı en rahat veren öge fotoğraftır. “Bir resim bin kelimeye bedeldir”

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI KAYNAKÇA KİTAP Ürper O. (2012) Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları WEB MDG Blog, http://www.mdgadvertising.com/ Foto Community, www.fotocommunity.de Deviantart, http://www.deviantart.com Strobox, http://www.strobox.com Photoworld, http://www.photoworld.com Mediacollege, http://www.mediacollege.com/photography/types/ 2 Photo, http://www.2photo.ru/2009/02/27/raboty_fotografa_troyt_coburn.html Adamlar Yapıyor, http://www.adamlaryapiyor.com/ FOTOĞRAFLAR Fotokritik, Deviantart, Bascek.com, Senel Foto, Strobox, Fotocommunity, Photoworld ve yukarıda adı geçen kitap ve internet sitelerinde fotoğrafı yayınlanan kişiler.

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Dinlediğiniz için teşekkürler Levent Duranlı Kıdemli Öğretim Görevlisi