Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
UZAKTAN EĞİTİM.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Bilgilendirme Toplantısı
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Bilişim Güvenliği: Güvenli Hesaplama
Sunum transkripti:

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları

Bilgisayar Nedir? Sayısal ve alfabetik verileri işleyen elektronik aygıttır. Verileri belirli bir program mantığı içinde okuyup, kendi anlayabileceği bir dile çevirir Sonuçları yine kullanıcıya sunar Veri depolar

Bilgisayarlar… Kendilerine verilen verileri alır, komutları izleyerek verileri işler Çok miktarda veriyi kısa sürede işler Aritmetik ve mantık işlemlerini hızlıca yapabilir Yaptıkları işlemler hızlı, güvenilir ve hatasızdır.

Donanım Ve Yazılım Bilgisayarların kendilerine verilen verilerin işleyebilmesi için gereklidir DONANIM: Bilgisayarın tüm fiziksel birimleridir YAZILIM: Bilgisayara verilen tüm bilgiler ve komut listeleridir.

Yazılımlar Uygulama Yazılımları İşletim sistemi yazılımları (bilgisayarın temel işlevlerinin yerine getirmesini sağlar) Uygulama Yazılımları (Belirli işleri tamamlayabilme adına ortaya çıkan çözümlerin programlama dilleri vasıtasıyla kodlanması)

İşletim Sistemi Yazılımları.. Bilgisayarı denetler, işler Bilgisayara yazılımları ile donanımın nasıl çalışacağını düzenler. İşletim sistemi bilgisayarın verimli olarak işletimini sağlar

İşletim sistemi.. Klavye, ekran, yazıcı vb gibi bilgisayar donanımlarını denetler Uygulama yazılımlarının işlemlerini denetler Verilerin disklere kaydedilmesi ve disklerden alınması sürecini denetler Veri kaydetmek için sabit disk ve disketleri düzenler

Bazı İşletim Sistemleri MacOS (Macintosh Operating System) Microsoft DOS(Disc Operating System) Windows 95/98, Windows XP, Windows7,8,10 Unix, Linux

Bilgisayar Destekli Eğitim Nedir? Bilgisayarın Öğrenme-Öğretme ve okul yönetimi ile ilgili bütün etkinliklerde kullanılmasıdır. Eğitimi zenginleştirmek ve kalitesini yükseltmek için öğretmene yardımcı araçtır.

Bilgisayar Destekli Eğitim Nedir? BDE, bilgisayarın öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir

BDE Ne Değildir? Öğretmenlere ve öğrencilere rapor veya ödev hazırlamaya yarayan kelime işlem programları (MS Word gibi). Kayıtları düzenlemek, ve saklamak için bir veritabanı programının kullanılması (Ms Access, MySQL gibi). Hesap tablolarının sayısal bilgileri tutmakta, hesaplama yapmakta veya grafik oluşturmada kullanılması (Ms Excel gibi). Sunum programları yoluyla asetat ya da bilgisayar yoluyla sunum hazırlanması (PowerPoint gibi).

Çağdaş Eğitim Gereksinimleri Öğrenci sayısının hızla artması Öğretmen niteliğinin artması Bilgi miktarının hızla artması Eğitime olan talebin hızla artması Bireysel öğretim gereksinimi

Bilgisayarlar Eğitime Niçin Girsin? Sosyal Gerçeklik Öğrenciler, yeni teknolojilerle donanık bir topluma hazırlanmalılar.. Mesleki Gerçeklik Öğrenciler, teknolojiyi mesleklerinde profesyonelce kullanabilmeliler.. Pedagojik Gerçeklik Bilgisayar, öğrenme öğretme ortamını zenginleştirecektir..

Eğitimde Bilgisayarın Kullanım Alanları Eğitim araştırmalarında Eğitim yönetiminde Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinde Ölçme-değerlendirmede Kütüphanecilik hizmetlerinde

Bilgisayarın Eğitimde Kullanım Şekilleri Bilgisayarın amaç olarak kullanımı Bilgisayar okur-yazarlığı Yazılım eğitimi Donanım eğitimi Bilgisayarın araç olarak kullanımı Bilgisayara dayalı öğretim Bilgisayar destekli öğretim

Bilgisayarların Okullarda Kullanım Yerleri Bilgisayar laboratuarları Medya merkezleri Sınıflar

Eğitimde Bilgisayar Kullanımını Etkileyen Faktörler Öğretmen eğitimi Yönetim desteği Yazılım, donanım Eğitim programı Finansal kaynaklar Bakım-onarım ve teknik destek hizmetleri

Bilgisayarları Okullarda Kullanma Yolları Ders yazılımı kullanımı ile konuların öğretilmesi Eğitsel Yazılımlar ile problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi Bilimsel çalışmalar için yazılım hazırlanmasında Ödev raporu hazırlanmasında Günlük/Yıllık Plan hazırlanmasında Uygulama programı kullanarak öğrencilerin sanatsal yeteneklerinin geliştirilmesinde Bilgisayar okur-yazarlığının öğretilmesinde Ölçme-Değerlendirmede

Bilgisayarları Okullarda Kullanma Yolları Rehberlik etkinlikleri Yönetim ile ilgili yazışmalarda evrak hazırlanması için Öğrenci kayıtlarının hazırlanması ve saklanması Muhasebe işleri (mesela maaşların hazırlanması) Öğrenci/Öğretmen ile ilgili akademik bilgilerin toplanması ve değerlendirilmesi Eğitimle ilgili istatistiki bilgi toplanması ve işlenmesi

Eğitim Araştırmalarında Bilgisayar Literatür taramasında Araştırmanın tasarımının yapılması Verilerin hızlı ve doğru biçimde analiz edilmesi Bulguların grafik ve tablo haline getirilmesi Araştırma raporunun hazırlanması

Eğitim Yönetiminde Bilgisayar Öğrenci kayıtlarının yapılması Ders dağıtım çizelgelerinin hazırlanması Sınavların düzenlenmesi Öğretmenler arasında görev dağılımının yapılması Ders planlarının hazırlanması Personel kayıtlarının tutulması ve düzenlenmesi Derslik ve laboratuarların düzenlenmesi

Rehberlik Ve Danışmanlık Hizmetlerinde Bilgisayar Öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren dosyaların tutulması Kişilik, tutum gibi konulardaki ölçme sonuçlarının değerlendirilmesi Meslek seçimi ve yönlendirmelerde bilgi verilmesi

Ölçme-Değerlendirmede Bilgisayar Testlerin hazırlanması Uygulanması Değerlendirilmesi Sonuçlarla ilgili istatistiki bilgilerin çıkarılması Soru bankaları oluşturulması

Kütüphanecilik Hizmetlerinde Bilgisayar Kütüphaneye gelen kitapların kayıtlarının tutulması Kataloglama ve sınıflandırma işlemlerinin yapılması Öğrenci ve öğretmenlere kütüphane hizmetlerinin (ödünç verme ya da müracaat hizmeti verme gibi) verilmesi

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları ÖĞRETİM ARACI OLARAK BİLGİSAYARLAR (BDE) YÖNETİM UYGULAMALARI ÖĞRETİMİ DESTEKYECİ UYGULAMALAR

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim Alıştırma Uygulama Bire-Bir Öğretim Benzeşim Öğretici Oyunlar Problem Çözme Yönetim Uygulamaları Ofis Otomasyonu Veri Tabanı Tablolaştırma Öğretimi Destekleyici Araç Ofis Uygulamaları Çizim Programları Yazarlık Uygulamaları

Eğitim Uygulamaları Türleri Öğretici Araç Öğrenci Bilgisayarın eğitim alanındaki farklı rolleri

Öğretici Uygulamaları Bilgisayar öğretme rolünü üstlenir ve öğretmen gibi davranır. Öğrenci dersi bilgisayardan öğrenir.

Öğretici Uygulamaları Bilgisayar öğretsel içeriği sunar. Öğrenciden konu ile ilgili bir soruyu yada problemi yanıtlaması istenir. Bilgisayar değerlendirme sonucuna göre bir sonraki adımda ne yapılacağına karar verir. Bilgisayar, belirlenmiş kriterlere göre öğrencinin yanıtını değerlendirir.

Araç Uygulamaları Bilgisayar; kalem, mikroskop veya piyano gibi bir öğretsel araçtır. Öğrenciler hesaplama yapabilir veya bir kelime işlemci kullanarak dokümanlar oluşturabilir.

Araç Uygulamalarına Örnekler Kelime İşlemci(MS Office, LibreOffice, Apache OpenOffice ve Calligra ) Hesap Tablosu(tablolama programı-MS Excel) Veritabanı ( büyük miktardaki bilgileri depolamada geleneksel yöntem olan ‘‘dosya-işlem sistemine’’ alternatif olarak geliştirilmiştir.)-  Microsoft Access, MySQL, IBM DB2, Informix, Interbase, Microsoft SQL Server, PostgreSQL, Oracle ve Sysbase örnek olarak verilwebilir. Masaüstü Yayıncılık(En çok tercih edilen programlar Adobe'nin ürettiği InDesign ve QuarkXPress'tir) Elektronik Ansiklopediler

Öğrenci Uygulamaları Bilgisayar öğrenci konumundadır, öğrenci ise öğretmen konumuna geçmiştir. Bilgisayarın bir işlemi gerçekleştirmesi için öğrencinin ona Ne yapacağını öğretmesi gerekir.

Öğrenci Uygulamalarına Örnekler Programlama Dilleri (Pascal, C, Basic vb.) Yazarlık Dilleri (Adobe Flash, Flash Professional, Adobe Flash Builder, Adobe Flash Catalyst, Adobe AIR..)

Bilgisayar Destekli Eğitimin Amaçları Öğrencinin motivasyonunu artırma Bilimsel düşünme yeteneği geliştirme Grup çalışmalarını destekleme Öğretme yöntemini genişletme Bireysel öğrenmeyi destekleme

Bilgisayar Destekli Eğitimin Amaçları İleri düzeyde düşünme becerisi geliştirilmesini destekleme Mantık yolu ile problemlere çözüm bulunmasını desteklemek Hipotez kurmayı cesaretlendirmek

Bilgisayar Destekli Eğitimin Üstünlükleri Aktif Öğrenme Öğretime canlılık, çeşitlilik nitelik getirir (gelişmiş grafik/ses) Motivasyon Öğrencilerin öğrenme hızı Öğretmen-Öğrenci doğrudan iletişimi yoktur(olası psikolojik uyuşmazlık yaşanmaz) İstendiği kadar tekrar olanağı (özgüven duygusu)

Bilgisayar Destekli Eğitimin Üstünlükleri Grafik, ve tablo kolayca oluşturularak mat tabanlı derslere ilgiyi arttırır Esnek ders saatleri-Bireysel planlama becerisi Hızlı ve doğru geri bildirim ile öğrenci hatalarının hızlıca ortaya çıkarılması ve düzeltilmesi Giriş testleriyle bilinen konular atlanabilir. Öğrenci hakkında bilgi kaydeder, öğretmen öğrencinin başarı durumu hakkında bilgi edinebilir

Bilgisayar Destekli Eğitimin Üstünlükleri Öğretmene, öğrenci sorunları ile ilgilenme ve işlerini daha verimli yapabilme olanağı sağlar Deneylerin bilgisayar üzerinden yapılması daha güvenlidir ve ucuzdur Daima kullanıma hazırdır Ders konularının yanı sıra bilgisayar okur-yazarlığı da öğretir

Bilgisayar Destekli Eğitimin Sınırlılıkları A-sosyal Öğrenci Geri bildirim-olumlu pekiştireçlerin daha az etkili olması Bilgisayar ekranının tek seferde gösterebildiği yazılı materyal kısıtlıdır. Yazılım-Eğitim planı uyumlu olmazsa Belirli bir işletim sistemi veya donanım türü gereksinimi olabilir!

Bilgisayar Destekli Eğitimin Sınırlılıkları Eğitimcilerin BDE konusundaki bilgi yetersizlikleri Teknik eleman-öğretmen koordinasyon eksikliği Nitelikli yazılım bulma zorluğu Paket programlar pahalıdır. Kopyalanarak kullanım, kaliteli ürün girişimlerini engellemektedir

Öğrencinin Değişen Rolü Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme Ulaştığı bilgiyi seçme, örgütleme ve kullanabilme Problem çözebilme Teknolojiyi etkili olarak kullanabilme İletişim kurabilme ve grup çalışması yapabilme

Öğretmenin Değişen Rolü Teknoloji okur-yazarı olma Derslerinde teknoloji kullanabilme Öğrencilerini teknoloji kullanmaya yöneltebilme Öğrencilere, bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma becerilerini kazandırma Mesleki gelişim ve deneyim paylaşımı için meslektaşlarıyla iletişim kurma