Teknolojİ ve tasarIm dersİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
Teknoloji ve tasarım dersi
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEST GELİŞTİRME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Teknolojİ ve tasarIm dersİ NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. Öğretim Programı Tanıtım Sunusu

Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı 8.Öğretim Programı’nın sağlıklı ve verimli bir şekilde yürütülmesi için öğretmen ön hazırlık yaparak öğrencilerin teknoloji ve tasarım okuryazarı bireyler olarak yetişmelerini sağlayacak etkinlikler planlamalıdır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları Bilgileri görselleştirme becerisi kazandırmak Özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırmak Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları Doğal ve beşerî bilimlere merak uyandırarak ve tutum geliştirerek elde edilecek bilgilerin, fikir ve tasarım yoluyla ürünleştirilebileceği konusunda bilinç kazandırmak Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programda Rehberlik Okula ve Çevreye Uyum Eğitsel Başarıyı Arttırma Kendini Kabul Kişiler Arası İlişkiler Mesleki Gelecek İçin Altyapı Güvenli ve Sağlıklı Yaşam Toplum ve Aile Teknoloji ve Tasarım Dersi kapsamında aşağıda yer alan konular rehberlik kapsamında değerlendirilir; Okula ve Çevreye Uyum: Teknoloji destekli öğrenme ortamlarını kurallara uygun biçimde kullanmaları ve bu ortamları kullanırken sorumluluklarının farkına varmaları sağlanabilir. Kendini Kabul: Programlama yapma sürecinde öğrenciler bu alan ile ilgili bireysel niteliklerinin farkına varırlar. Özellikle programlama sürecinde yaptıkları hataların sonuçlarını yordayarak değerlendirme ve düzeltme becerilerini geliştirebilirler. Kişiler Arası İlişkiler: Özellikle internet ortamında paylaştıkları kişisel bilgilerini korumanın ve diğer bireylerin özel hayatına saygı göstermenin önemini bilmeleri ve etik değerler çerçevesinde davranmaları beklenir. Eğitsel Başarı: Öğrenciler ders kapsamında geliştirdikleri bireysel ve kurumsal projeler için özgün uygulanabilir ve gerçekçi amaçlar belirleyebilirler. Güvenli ve Sağlıklı Yaşam: bilgisayar ve oyun bağımlılığı, bedensel ve ruhsal sağlık Toplum ve Aile: sosyal medya araçlarını amaca uygun biçimde kullanabilmeyi… ailesine ve sosyal çevresine daha çok vakit ayırması gerektiğinin bilincine varabilir. Mesleki Gelecek İçin Altyapı: Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Tanıma, İzleme ve Sonuç Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı E-Portfolyo (Sunum) Öz, akran ve grup değerlendirme Dereceli Puanlama AnahtarlarıDereceli Puanlama Proje (ürün) Gözlem Formları Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ÜRÜN DEĞERLENDİRME FORMU Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Çalışmalara Gönüllü Katılır Aldığı görevi zamanında yerine getirir Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar Değerlendirme her ünite sonunda mı olmalı? Değerlendirme her ünite sonunda olabileceği gibi, bilgi düzeyinde ölçme ve değerlendirme tüm ünitelerin tamamlanmasının ardından da yapılabilir. Ancak ürün ve proje değerlendirmesi, süreç ve ürünün kendisi değerlendirilerek yapılabilir. Ürün değerlendirilirken öz ve akran değerlendirme formlarından da yararlanılabilir. Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar Değerlendirme her ünite sonunda mı olmalı? Ayrıca ürün değerlendirilirken öğretmen tarafından ölçek de hazırlanabilir. Bu ölçekte ürünün zamanında tamamlanması, özgünlüğü, işlevselliği, estetik yönü, uygulanabilir olması, ekonomik olması vb. gibi kriterler dikkate alınabilir. Bilgi düzeyini ölçmek için test, açık uçlu soru vb. ölçme araçlarından yararlanılabilir. Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar Not giriş işlemleri, 8. sınıflarda eski modüle göre, 7. sınıflarda ise güncellenen modüle göre yapılmalıdır. Bu ayrımın gerekçesi şudur: Program 7. sınıftan başlayarak uygulanacaktır. Dolayısı ile 7. sınıf programı bu yıl yürürlüğe girerken 8. sınıf eski programa göre devam edecektir. 8. sınıf ise bir sonraki yıl yürürlüğe girecektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı