SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI BİLGİ TOPLUMU VE TÜRKİYE DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM
1960’lı yıllardan itibaren bazı toplumbilimciler ileri düzeyde endüstrileşmiş ülkelerde toplumların temel karakteristiklerinde köklü değişim eğilimlerine dikkat çekmişlerdir. Onlara göre bu yeni bir toplum biçimidir ve endüstri toplumundan farklılıklar gösterir (Bozkurt ve Baştürk, 2017).
Bilgi Toplumun Temel Karakteristikleri Bilgi etrafında örgütlenme söz konusudur. Bilgi, stratejik kaynak haline gelmiştir Başarı ya da başarısızlık büyük ölçüde bilginin üretimi ve kullanımı ile ilişkilidir Mevcut küresel rekabet düzeni içinde firmalar ayakta kalabilmek için sürekli yenilik yapmak zorundadır ve bireylerin sürekli eğitimi zorunludur. Sermayeden farklı olarak yeni toplumda bilgi, dünyanın bir yerinden başka bir yerine saniyelerle aktarılır. Bu nedenle bu bilgiyi değerlendirebilecek uygun çevrenin oluşturulması önemlidir (Bozkurt ve Baştürk, 2017).
Bilgi Teknolojilerinin Sağladığı Toplumsal Fırsatlar İnsan kaynağı probleminin çözülmesinde Gelişmekte olan ülkelerin sağlık programlarının yönetilmesinde ve özellikle bulaşıcı hastalıklarda kullanılacak etkin çözümlerin yaygınlaştırılmasında Eğitimin yaygınlaştırılmasında Yoksullukla mücadele programlarının etkin bir biçimde yürütülmesinde Demokratik fikirlerin yaygınlaştırılmasında ve toplumsal kabulünde (Madon, 200’den aktaran Bozkurt ve Baştürk, 2017).
Bilgi Toplumu Çağında Yeni Eşitsizlikler – Dijital Bölünme BİLGİ ÇAĞINDA TÜRKİYE Türkiye’de Ekonominin Sektörel Yapısı: Bilgi Çağı Trendlerinin Türkiye’ye Etkileri Eğitime Ayrılan Paydada Yaşanan Dönüşümler Türkiye’de ARGE, Bilgi Teknolojilerine Erişim ve E-Okuryazarlık (Madon, 200’den aktaran Bozkurt ve Baştürk, 2017).
Yararlanılan Kaynak Bozkurt, V. ve Baştürk, Ş. (2017). Bilgi Toplumu ve Türkiye. İçinde Memet Zencirkıran (Edt.), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (s. 389-404). Bursa: Dora