TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Fiyat ve Fiyatlandırma
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
SATILIK EMLAK MODÜLÜ SINAV ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI BAŞARILAR DİLERİM.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TALEP (İstem).
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
TURİZM PAZARLAMASININ FONKSİYONLARI
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. DERS: Event Management (Örnek Olay Yönetimi) Kavramı
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

PAZARLAMA KARMASI – 7P Pazarlama karması, pazarlama yönetiminin almak zorunda olduğu temel karar alanlarını gösterir ve temelde 4P olarak bilinir.

4P : Ürün ( Product) Fiyat (Price) Tutundurma (Promotion) Satış yeri – Dağıtım kanalları (Place) Hizmet sektörü için sonradan eklenen 3P ise: İnsan – Hedef kitle (People) Süreç – Hizmet süreci (Process) Fiziksel Koşullar ( Physical evidence)dır.

TANIMI ÖĞELERİ ÖZELLİKLERİ ÜRÜN YAŞAM EĞRİSİ ÜRÜN (PRODUCT) TANIMI ÖĞELERİ ÖZELLİKLERİ ÜRÜN YAŞAM EĞRİSİ

TANIM İnsan ihtiyacını ve talebini karşılamak amacıyla pazara sunulan tüm girdiler ve çıktılar ürün olarak ifade edilebilir. Yeni bir ürün üretmek için kullanılan girdiler de başka bir faaliyetin sonucu elde edilen ürünü oluşturmaktadır. Bu sebeple ürün karması oldukça geniş boyutta değerlendirilmelidir.

TANIM Ürün, insanların ihtiyacını karşılayan/tatmin eden her şey olabilir. Elle tutabildiğimiz – somut ürünler olabildiği gibi, elle tutamadığımız – soyut kavramlar olan hizmetler, düşünceler, fikirler, kişiler ve yerler de ürüne örnek olarak verilebilir.

TURİSTİK ÜRÜN Turistik ürün tüketicilere sunulan tüm mal ve hizmetlerin toplamıdır. Bu çerçevede «Turistik ürün, ulaşım, konaklama, yeme- içme, eğlence hizmetleri ve çekiciliği olan yer ve olayların bir araya getirilmesiyle oluşturulan bileşik bir ürün olarak tanımlanabilmektedir.»

TURİSTİK ÜRÜNÜ OLUŞTURAN ÖĞELER Çekicilik (Doğal, sosyo-kültürel, ekonomik unsurlar) Ulaşılabilirlik (Altyapı olanakları, mesafe) Turizm İşletmeleri (Konaklama, Yeme-içme vs.) Etkinlikler (Festival, kongre, spor organizasyonları vs.) İmaj (Turistteki algı)

TURİSTİK ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ Hizmet ağırlıklıdır. Tüketici amaç ve yararı farklıdır. Arzı esnek değildir. Talebi aşırı esnektir. Üretildiği yerde tüketilir. Stoklanamaz. Önce satılır sonra üretilir.

Zaman ve mekan açısından yoğunlaşma mevcuttur. Çok boyutludur. Sunuma hazırdır. Taklit edilmesi zordur. Temeli ulaştırmaya bağlıdır. Tüketici amaç ve yararı farklıdır. Garanti ve satış sonrası destek yoktur.