DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
PARMAK OYUNLARI.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YANSITICI DÜŞÜNME.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Aile Atölyeleri Projesi
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
ÖT ve MG’de Öğretmen Nitelikleri Bölüm 4 Bu Bölümün Konuları: 1.Materyal geliştirmede öğretmen nitelikleri 2.Teknoloji temelli öğrenmenin başarısı için.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
İNSAN VE SORUMLULUK YAPAN= HATİCE SEYYAR
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
AKRAN MENTÖRLÜĞÜ … Eğitim Fakültesi Doç. Dr. Gülşen VARLIKLI
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik Sorumluluklar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Nitel Araştırmalar I.
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR

Lider Drama etkinliklerinin beklene yönde yarar sağlayabilmesi için önemli oranda liderin yaklaşımına bağlıdır. Lider drama çalışmalarında katılımcılara rehberlik eden kişidir. Drama lideri drama sürecinin temellerinden ve önemli öğelerinden biridir. Çünkü grup içinde bireylerin bir yaşantıyı ya da bir olayı kendi deneyimlerini de işin içine katarak oynayarak canlandırması ve anlamlandırması liderin hedefleri ve yöntemleriyle belirlenir. Lider, dramayı planlamakta, uygulamakta ve değerlendirmektedir

Lider Drama lideri, iletişim becerilerine sahip olmalı, olaylara anında çözüm getirebilmeli, karar verme becerileri gelişmiş olmalıdır

Lider Ayrıca çocukları tanımalıdır. Uygulamalarda aktif olmalı, sabırlı, tutarlı, hoşgörülü, güler yüzlü, anlayışlı olmalı, grubun güvenini kazanmalıdır

Liderde bulunması gereken özellikler şunlardır Liderin kendi değerleri olmalı Atölyede yaşananlar orada kalmalı Lider demokratik, insana saygılı olmalı ve insana değer vermeli Sürekli araştırarak kendini geliştirmeli İyi bir dinleyici olmalı Sempatik ve doğal olmalı

Dramaya katılanlarla bir etik oluşturmaya çalışmalı Grubu olumlu yönde geliştirmeye birleştirmeye çalışmalı Dramanın sınırlarını bilmeli İş birliği içinde olmalı Dramaya katılanların kendi yorumlarını, yargılarını,değer ve bakış açılarını oluşturmalarına fırsat sağlamalıdır

Katılımcı Katılımcının gönüllü olarak ve isteyerek dramaya katılması esastır. Büyük grup etkinliği olarak planlanmış drama etkinliklerinde olduğu gibi bazı durumlarda çocukların hepsinin gönüllü olmasından bahsetmek söz konusu olmayabilir

Katılımcı Ancak liderin hazırlayacağı iyi planlanmış drama etkinlikleri ile katılımcının süreçten yararlanması ve isteyerek katılmasını sağlayabilir

Katılımcı Katılımcının ilk kez drama etkinliğine katılması durumunda lider, katılımcıları dramaya yavaş yavaş ısındırmalıdır. Aynı zamanda basitten karmaşığa doğru ilerlemesi de önemlidir

DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi dramada lider ve katılımcılar ile ilgili uygulama yaptırır.

Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul Ya-Pa Köksal Akyol, A.  (2011). Dramada Lider ve Katılımcılar. İlköğretimde Drama. Ed:Aysel Köksal Akyol. S: 5966İstanbul: Kriter