DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
Lider Drama etkinliklerinin beklene yönde yarar sağlayabilmesi için önemli oranda liderin yaklaşımına bağlıdır. Lider drama çalışmalarında katılımcılara rehberlik eden kişidir. Drama lideri drama sürecinin temellerinden ve önemli öğelerinden biridir. Çünkü grup içinde bireylerin bir yaşantıyı ya da bir olayı kendi deneyimlerini de işin içine katarak oynayarak canlandırması ve anlamlandırması liderin hedefleri ve yöntemleriyle belirlenir. Lider, dramayı planlamakta, uygulamakta ve değerlendirmektedir
Lider Drama lideri, iletişim becerilerine sahip olmalı, olaylara anında çözüm getirebilmeli, karar verme becerileri gelişmiş olmalıdır
Lider Ayrıca çocukları tanımalıdır. Uygulamalarda aktif olmalı, sabırlı, tutarlı, hoşgörülü, güler yüzlü, anlayışlı olmalı, grubun güvenini kazanmalıdır
Liderde bulunması gereken özellikler şunlardır Liderin kendi değerleri olmalı Atölyede yaşananlar orada kalmalı Lider demokratik, insana saygılı olmalı ve insana değer vermeli Sürekli araştırarak kendini geliştirmeli İyi bir dinleyici olmalı Sempatik ve doğal olmalı
Dramaya katılanlarla bir etik oluşturmaya çalışmalı Grubu olumlu yönde geliştirmeye birleştirmeye çalışmalı Dramanın sınırlarını bilmeli İş birliği içinde olmalı Dramaya katılanların kendi yorumlarını, yargılarını,değer ve bakış açılarını oluşturmalarına fırsat sağlamalıdır
Katılımcı Katılımcının gönüllü olarak ve isteyerek dramaya katılması esastır. Büyük grup etkinliği olarak planlanmış drama etkinliklerinde olduğu gibi bazı durumlarda çocukların hepsinin gönüllü olmasından bahsetmek söz konusu olmayabilir
Katılımcı Ancak liderin hazırlayacağı iyi planlanmış drama etkinlikleri ile katılımcının süreçten yararlanması ve isteyerek katılmasını sağlayabilir
Katılımcı Katılımcının ilk kez drama etkinliğine katılması durumunda lider, katılımcıları dramaya yavaş yavaş ısındırmalıdır. Aynı zamanda basitten karmaşığa doğru ilerlemesi de önemlidir
DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi dramada lider ve katılımcılar ile ilgili uygulama yaptırır.
Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul Ya-Pa Köksal Akyol, A. (2011). Dramada Lider ve Katılımcılar. İlköğretimde Drama. Ed:Aysel Köksal Akyol. S: 5966İstanbul: Kriter