İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Advertisements

İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu HİZMET İHRACAT DESTEKLERİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
IP Licensing – Concept, Do’s and Don’ts
10.OLİGOPOL PİYASASI.
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Hedef Pazar Çin Vodafone Yarına Hazır İhracatçı
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN AMAÇLARI İŞLETMELERİN GELİR VE GİDERLERİ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama Planlaması.
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Sözleşme Sözleşme Türleri
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Düsseldorf - Köln.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
Uluslararası İşletme Yönetimi
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MADDENİN DEĞİŞİMİ FEN VE TEKNOLOJİ.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Sıcaklık Meyve ağaçlarının gelişmesi ve verimliliği sıcaklık ile yakından ilgilidir. Sıcaklığın yüksekliği veya düşüklüğü metabolik olayları farklı şekillerde.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
TEMEL İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI - GELİRLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ

İŞLETMELERİN BÜYÜME NEDENLERİ (1) Piyasalardaki etkinliğini arttırarak kar elde etme olanaklarını arttırma, Optimum büyüklüğe ulaşma, Yeni teknoloji ve bilgileri elde etme, Değişen pazar koşullarına daha iyi uyum sağlama,

İŞLETMELERİN BÜYÜME NEDENLERİ (2) Büyüklüğün sağlayacağı ekonomik olanaklardan yararlanma, Rekabet gücünü arttırma ve üstün duruma geçme, Aranan, tercih edilen ve güvenilen bir işletme olma, Bölgesel plandan ulusal, ulusal plandan uluslararası plana faaliyetlerini yayma.

İŞLETMELERİN BÜYÜME ŞEKİLLERİ İşletmelerin büyümeleri iki şekilde olmaktadır: İç Büyüme Dış Büyüme Yatay Dikey Karma

İŞLETMELER ARASI ORTAK HAREKET ETME VE STRATEJİK İŞBİRLİKLERİ Centilmenlik Anlaşmaları Kartel Anlaşmaları Miktar Karteli Bölge Karteli Fiyat Karteli Satın Alma Karteli Konsorsiyum Anlaşmaları Stratejik İşbirlikleri Lisans Anlaşmaları Franchising Anlaşmaları Yönetim Sözleşmeleri Üretim Sözleşmeleri Ortak Girişim

İŞLETMELERİN BİRLEŞEREK BÜYÜMELERİ Tröstler Tam Birleşmeler Kaynaşma (Merge) Türü Birleşmeler Katılma Türü Birleşmeler Satın Alma Türü Birleşmeler Holdingler

Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Demet Varoğlu , Genel İşletmecilik Bilgileri Siyasal Kitabevi Dilaver Tengilimoğlu, Atilla, Bektaş, İşletme Yönetimi, Seçkin Kitabevi Halil Can, Semra Güney Genel İşletme Siyasal Kitabevi