3- Projenin Başlatılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Projenin Yürütülmesi ve KAPANIŞ
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Proje Yönetimi Temel Kavramlar
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
Sistem Yaklaşımı.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
 Projeler üç nedenle sona erdirilirler. 1. Proje amaçlarına ulaşılmış ve başarılı olarak tamamlanmıştır. 2. Projenin durdurulması gerekmektedir. 3. Proje.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Sunum transkripti:

3- Projenin Başlatılması YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL

Proje Başlatma Belgesinin Oluşturulması Proje başlatma belgesinin oluşturulması, projeyi resmi olarak onaylayan bir belge hazırlama ve paydaşların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamaya yönelik başlangıç gereksinimlerini belgeleme sürecidir.

Proje Başlatma Belgesinin Girdileri Proje çalışma bildirimi (iş tanımı) İş gerekçesi Sözleşme Çevresel işletme faktörleri Kurumsal süreç varlıkları

Proje çalışma bildirimi Proje iş tanımı olarak da adlandırılan proje çalışma bildirimi, proje sonunda teslim edilecek çıktının (ürün ya da hizmetin) tanımıdır. Çalışma bildirimi içinde; İş ihtiyacı (projenin fikri nedenleri, örneğin; bir probleme çözüm üretme, yeni bir ihtiyacı karşılama, yeni bir fırsatı yakalama gibi.) Ürün kapsamının tanımı (ürünün ayırtedici özellikleri, ürün ve hizmetin ana hatları gibi) Stratejik plan (kurumun stratejik hedefleriyle uyumu) öğeleri yer alır.

İş gerekçesi Projenin iş açısından yapılacak yatırıma değip değmeyeceğini belirlemek için gerekli olan bilgileri içerir. Aşağıdakilerden biri ya da birkaçının sonucu olarak oluşturulur: Pazardaki talep Kurumun ticari ihtiyacı Müşterinin talebi Teknolojik ilerleme Yasal zorunluluklar Devletin düzenlemeleri Çevresel ve sosyal ihtiyaçlar

Sözleşme Sözleşme, projenin kurum dışı bir müşteri için yürütüldüğü durumda proje başlatma belgesinin bir girdisidir. Proje talebinde bulunan müşteri ile projeyi gerçekleştirecek kurum arasında düzenlenen karşılıklı bağlayıcılığı olan anlaşma belgesidir. (hukuki,idari ve mali hükümler, fikri ve sinai haklar vs..)

Çevresel işletme faktörleri İşletme yapısı ve kurum kültürü Devlet ya da sektör standartları (ürün, kalite standartları vs...) Kurumun altyapısı (mevcut fiziki olanaklar, sermaye ihtiyacı, vs..) Mevcut insan kaynakları durumu vs..

Kurumsal süreç varlıkları Kurumsal süreç varlıkları kurumun önceki projelerden öğrendiklerini ve bilgi birikimini yansıtır. Standartlar (kalite, hizmet gibi) Politikalar (iş/işçi güvenliği ve sağlığı gibi) Prosedürler (risk kontrolü gibi) Kılavuzlar Talimatlar Raporlar Veritabanları vs..

Proje Başlatma Belgesinin Oluşturulmasınında Yararlanılan Araçlar ve Teknikler Uzman Görüşü Kolaylaştırma Teknikleri

Uzman Görüşü Kurum içindeki başka birimler Danışmanlar Paydaşlar (örneğin müşteri ya da sponsorlar) Mesleki ve teknik birlikler Sektör kuruluşları Konunun uzmanları Proje yönetim ofisi

Kolaylaştırma Teknikleri Proje başlatma belgesinin oluşturulmasına rehberlik eden araçlar: Beyin fırtınası Uyuşmazlık çözümü (hızlı ve etkin çözüm bulma teknikleri) Problem çözümü Toplantı yönetimi

Proje Başlatma Belgesi Proje başlatma belgesinde genellikle aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler yer alır: Projenin amacı ya da gerekçesi Ölçülebilir proje hedefleri ve bağlantılı başarı ölçütleri İlk gereksinimler İlk proje tanımı İlk risk belirlemeleri İlk tasarlanan kilometre taşları İlk bütçe özeti Atanan proje yöneticisi, yetki ve sorumlulukları

Paydaşların Belirlenmesi

Paydaşların Belirlenmesi Paydaşların belirlenmesi Başlangıç/Tanımlama süreç grubunun ikinci alt sürecidir. Bir projenin paydaşlarını ve onların proje üzerindeki göreceli etki derecelerini anlamak, proje yönetimi açısından önemlidir. Paydaşlar; müşteriler, sponsorlar, projeyi yürüten kurum ya da kamuoyu gibi projeye etkin olarak katılan ya da projenin yürütülmesinden ve tamamlanmasından olumlu ya da olumsuz yönde etkilenen kişi ya da kuruluşlardır.

Paydaşların Belirlenmesi Müşteri/Kullanıcı: Proje yoluyla üretilen ürünü, hizmeti ya da sonucu kullanacak kişi ya da kurumlardır. Sponsor: Projeye nakdi ya da ayni olarak finansal kaynak sağlayan kişi ya da gruptur. Portföy ve program yöneticileri: Portföy ve programlardan sorumlu yöneticiler. Proje yönetim ofisi (PYO): Projelerin merkezi olarak ve koordinasyon içinde yönetimiyle bağlantılı sorumluluklar üstlenen birim.

Paydaşların Belirlenmesi Proje yöneticileri: Projeyi yöneten kurumun, proje hedeflerine ulaşma görevini verdikleri kişilerdir. Proje ekibi: Proje yöneticisi, proje yönetim ekibi ve işleri yürüten ama projenin yönetimine her zaman katılmayan diğer ekip üyelerinden oluşur. Fonksiyonel yöneticiler: İşin idari ya da işletmenin fonksiyonel bir alanında (pazarlama, üretim, finans, vs..) yönetim rolünü üstlenmiş kişiler.

Paydaşların Belirlenmesi Operasyon yöneticileri: Araştırma ve geliştirme, tasarım, imalat, tedarik, test, bakım gibi temel iş ilanlarında yönetimi üstlenmiş olan kişiler. Satıcılar/ İş ortakları: Satıcılar (tedarikçiler, sağlayıcılar, yükleniciler olarak da ifade edilebilir) bir sözleşme çerçevesinde, projeye gerekli bileşen ya da hizmetleri sağlayan harici firmalardır.

Paydaşların Belirlenmesinde Kullanılan Girdiler Proje Başlatma Belgesi Tedarik belgeleri Çevresel işletme faktörleri Kurumsal süreç varlıkları

Paydaşların Belirlenmesinde Yararlanılan Araçlar ve Teknikler Uzman Görüşü Paydaş Analizi Toplantılar

Uzman görüşü Konuyla ilgili özel eğitimi ya da bilgisi olan grup ya da kişiler: Üst düzey yönetim Kurumun diğer birimleri Aynı alanda başka projelerde çalışmış proje yöneticileri İş ya da proje alanında konunun uzmanları Sektörel gruplar ve danışmanlar Mesleki ve teknik dernekler

Paydaş Analizi Paydaş analizi, proje boyunca kimlerin çıkarlarının dikkate alınması gerektiğinin belirlenmesini amaçlar. Paydaşlara ilişkin niceliksel ve niteliksel bilgilerin sistemli bir şekilde toplanması ve analiz edilmesi tekniğidir. Paydaş analizi ile paydaşların ilgi alanları, projeye katılım dereceleri, birbirleri arasındaki bağımlılıkları, etkinlik dereceleri ve projenin başarısı/başarısızlığı üzerine potansiyel etkileri ile ilgili bilgiler yazılı belge haline getirilir.

Paydaş Analizi Paydaşlar projeden etkilenme biçimlerine göre pozitif-negatif paydaş ve birincil-ikincil paydaş biçiminde sınıflandırılabilir. Pozitif paydaşlar: Projenin yürütülmesinden ve/veya sonuçlarından olumlu yönde etkilenen paydaşlardır. Negatif paydaşlar: Projenin yürütülmesinden ve/veya sonuçlarından olumsuz yönde etkilenen paydaşlardır.

Paydaş Analizi Birincil paydaşlar: Proje sürecinden ve/veya proje sonunda elde edilecek çıktıdan doğrudan etkilenecek olan paydaşlardır. Bunlar projenin hedef kitlesi olan müşteriler ve kullanıcılardır. İkincil paydaşlar: Proje sürecinden ve/veya proje sonunda elde edilecek çıktıdan dolaylı olarak etkilenecek olan paydaşlardır. Projeden uzun vadede yarar sağlayacak kişi ya da kuruluşlar, projeye destek veren kişi ya da kurumlar, projeye fon sağlayan kuruluşlar, projeyle ilgili resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşları bu sınıftadır.

Paydaşların Projeye Katılım Seviyeleri Paydaşların projeye katılım seviyeleri en alt basamaktan yukarı doğru çıkıldığında bilgilendirme, danışma, iş birliği, ortak faaliyet yapma (ortaklık) olarak genişlemektedir.

Paydaşların Belirlenmesi Sürecinin Çıktıları Paydaş Listesi: Paydaşların belirlenmesi sürecinin temel çıktısıdır. Paydaşların kimlik ve değerlendirme bilgileri, paydaş sınıflandırması gibi bilgiler yer alır. Paydaş Yönetim Stratejisi: Paydaşların projeden beklentileri/çıkarları, projeye etkileri, projeye katılım seviyeleri, ve paydaşların desteğini arttıracak ve olumsuz etkilerini en aza indirecek yaklaşımları tanımlayan belge.

Proje Başlatma Toplantısı Proje sponsoru, proje yöneticisi, proje ekibi, müşteri ve diğer paydaşların katılımıyla gerçekleştirilen proje başlatma (açılış) toplantısı, projenin resmen başladığını ilan etmek için gerçekleştirilir.

Projenin Planlanması

« Planlama başarılamazsa aslında başarısızlık planlanmış demektir. » PMI

Giriş Proje planlamasının dört temel nedeni: 1. Projede oluşabilecek belirsizliklerin önlenmesi veya azaltılması 2. Projenin verimliliğinin arttırılması 3. Proje ile ulaşılmak istenen hedeflerle ilgili daha iyi bir anlayışın geliştirilmesi 4. Projenin izlenmesi ve kontrolü için güçlü bir temelin oluşturulması

Proje Yönetim Planının Oluşturulması Proje entegrasyon yönetimi bilgi alanının planlama sürecinde proje yönetim planı bulunur. Proje yönetim planının oluşturulması birbiri ile ilişkili tüm planların tanımlanması, hazırlanması ve koordine edilerek kapsamlı bir plana çevrilmesidir. Proje başlatma belgesi ve diğer bilgi alanlarından gelen çıktılar (kapsam yönetimi, kalite yönetimi, maliyet yönetimi gibi) proje yönetim planının girdileridir.

Proje Yönetim Planının Oluşturulması Proje yönetim planı bileşenleri: Değişim yönetim planı İletişim yönetim planı Maliyet yönetim planı İnsan kaynakları yönetim planı Süreç geliştirme planı Tedarik yönetim planı Kapsam yönetim planı Kalite yönetim planı Risk yönetim planı Zaman yönetim planı Paydaş yönetim planı