Yiyeceklerin soğuk ve sıcak kalmalarını sağlamak amacı ile özel saklama araçları (reşolar vb) kullanılmalıdır. Servis masaları üzerine konan yiyeceklerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3. ADIM İş Sözleşmesi Düzenle. Genel kurallar İşverenin iş sözleşmesi yapma yükümlülüğü bulunmaktadır. İş sözleşmesinin süresi bir yıl ve daha fazla ise.
Advertisements

 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
PLASTİK ŞEKİL VERME YÖNTEMİ
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
 5. Hafta: İç ve Dış Borç  Kamu harcamaları, kamu gelirleri tarafından finanse edilemediğinde; 1.Para basılabilir (emisyon), 2.İç borçlanma yapılabilir,
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
1. Fast food ürünlerindeki yağın çoğu hayvansal kaynaklı olup, çoğunlukla doymuş yağ asidi içerir. Yağdan gelen enerjinin artması, başta koroner kalp.
5651 Sayılı Kanun Hazırlayan: Adı - Soyadı: Mehmet Ali ULUCAN Numara:
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
KİŞİSEL HİJYEN.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
GENİŞ ÇAPTA SERVİS YÖNTEMLERİ
Örtü Altı Yapıları Malç Örtüler
BAR GÖREVLİSİ HİJYEN EĞİTİMİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
MUTFAKTA ARANAN FİZİKSEL ÖZELLİKLER
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
Isıtma Çalışma alanlarında çalışanların terlememesi
Niçin Yaratıldık?
TEOG.
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
İLK YARDIM.
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Menü Planlama. Menü Planlama Menüyü tanımlayınız, önemi ve işlevlerini açıklayınız Menü, en basit tanımı ile bir yiyecek-içecek işletmesinin sunmuş.
Geleneksel Servis Türleri
Ziyafet ve İkram Dersi Soruları 1. ve 2. Hafta
Alakart kuverde bulunması gereken servis takımları nelerdir?
KUVER AÇMA Diğer takımlar kuver tabağının çevresinde yer alır. Bazı restoranlarda kuver tabağı kullanılmayabilir. Bu durumda peçete kuver tabağından.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Menü Planlama.
Tranş, kesilip parçalanmadan bütün halde pişirilen et yemekleri, balıklar, tavuk ve diğer kümes hayvanları ile av etlerinin temizlenip dilimlenmesi ve.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
GIDA VE PERSONEL HİJENİ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
GIDA VE PERSONEL HİJENİ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SOĞUK ALKOLLÜ İÇECEKLER VE SERVİSİ
KANSER.
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Sunucu Çeşitleri Mehmet Ali Uluekmekçi.
Kırınım, Girişim ve Müzik
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
Armada Teras Yaz Düğünleri Teklifi.
Armada Salon Kıs Dügünleri Teklifi
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre teknikeri kimdir?
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
Beslenmenin Tarihi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre teknikeri kimdir?
DÜNYADA ÇALIŞILABİLECEK EN İYİ ŞİRKET SEÇİLDİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Yiyeceklerin soğuk ve sıcak kalmalarını sağlamak amacı ile özel saklama araçları (reşolar vb) kullanılmalıdır. Servis masaları üzerine konan yiyeceklerin en az beklemeyi ön gören ve hızlı servis imkanı sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.

Büfe Servisi Günümüzde büfe servisi yapmak oldukça yaygın bir yemek sunuş şeklidir. Özellikle konaklama işletmelerinde her şey dâhil sistem adı altında verilen yiyecek ve içecek hizmetleri, genellikle açık büfe servisi şeklinde sunulmaktadır. Yiyecek içecek işletmelerine geniş çalışma zamanı tanıyan ve büyük oranda servis personeli açısından az personelle daha fazla iş yapma imkânı sağlayan bir yöntemdir. Konuklara ise geniş seçme imkânı rahat hareket edebilme imkânı sağlamaktadır.

Sunulan Yiyeceklere Göre: 1. Soğuk Büfe 2. Sıcak Büfe 3. Tatlı ve Meyve Büfesi 4. İçki Büfesi

Öğünlere Göre: 1. Kahvaltı büfesi 2. Brunch Büfesi 3. Öğle Yemeği Büfesi 4. Beş çayı büfesi 5. Akşam Yemeği Büfesi

Fiyatlandırmaya Göre: 1. Açık/Smörgasboard büfe: İsveç büfesi olarak da bilinen bu büfe çeşidi İsveç’ten dünyaya yayılmıştır. Bu büfede konuklar ne yerlerse yesinler ya da hangi yiyecekten ne kadar alırlarsa alsınlar sabit bir ücret ödemektedirler. 2. Gala Büfe: Bu büfenin en önemli özelliği, büfe ücretini ev sahibi konumunda ki kişi ya da şirketler ödemektedir. Konuklardan ücret alınmaz.

3. Konsomasyon Büfe: Konsomasyon büfede yiyecekler küçük parçalar ve porsiyonlar halindedir. Her konuk dilediği yiyecekten dilediği kadar alır ve aldığı yiyeceğin fiyatını büfe sonunda bulunan kasadaki görevliye öder. Alakart servis yapılan restoranlarda düzenlenen ve belli saatlerde herkese açık olan bir büfedir. Bu büfenin diğer büfelerden farkı konuk ücreti yiyeceğin cins ve miktarına göre ödenmesidir.

FAST-FOOD SERVİS (SELF-SERVİS)   Self servis de denilmekle birlikte kavramsal açıdan yeterli olmamaktadır. Kafe ve kafeterya türü işletmelerde kullanılır. Özellikle sınırlı menülerin olduğu işletmelerde uygulanır. Konuk ya da servis elemanı tarafından yiyecekler tepsiye konulur. Konuk buradan masaya ya da diğer istasyona geçer. Bu servis türünün uygulandığı işletmelerin ortak özelliği, konuk devir hızının yüksek olmasıdır. Bu tür servisin uygulandığı restoranlara, fast-food restoran veya quick service restoran denilmektedir. Personelden oldukça tasarruf sağlar.

Oda Servisi: Konukların odalarına yapılan yiyecek ve içecek servisidir. Oda servisi sabah erken saatlerde sipariş edilen kahvaltıların servisiyle başlar ve aralıksız 24 saat devam eder.

Oda Servisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar: Araba veya tepsi hazırlandıktan sonra mutlaka iyice kontrol edilmelidir. Çek (adisyon) tabaklardan birinin altına sıkıştırılmalıdır. Tepsiyi koyarken ve arabayı hareket ettirirken dikkatli davranmalı, herhangi bir şeyin dökülüp devrilmesine meydan verilmemelidir. Servis malzemelerinin tepsi veya araba kenarlarından dışa taşmamasına, pot ve sürahi ağızlarının tepsi içine dönük olmasına dikkat edilmelidir.

Oda kapısında, oda numarası ile çek üzerindeki numara karşılaştırılmalı, doğruluğundan emin olmadan kapı çalınmamalıdır. Kapı çalındığı zaman içeriden ses duyulmadan açılmamalıdır. Ancak üçüncü çalıştan sonrada ses gelmezse kapı açılmalıdır. İçeriye girildiği zaman ilk iş olarak misafir selamlanmalıdır. Yiyecek ve içeceğin nereye bırakılmasının istendiği sorulmalı ve ona göre hareket edilmelidir.

Çek imzalatılmadan odadan çıkılmamalıdır Çek imzalatılmadan odadan çıkılmamalıdır. Çek ile birlikte kalem mutlaka misafire verilmelidir Odada çalışıldığı zaman içinde güler yüzlü olunmalı ve sadece servisle meşgul olunmalıdır. Gereksiz konuşmalardan, kontrol eder gözlerle etrafa bakmaktan kaçınılmalıdır. Kral dairesi, suit gibi yerlerde masa hazırlandığı zaman misafirin yatak odası kapısı çalınıp masanın hazır olduğu bildirilmelidir. (Kahvaltı servisinde). Servis dönüşü, koridorlarda bulunan boşlar aşağıya götürülmelidir.

Misafirler yatakta iseler, kahvaltıyı yatakta isteyip istemedikleri sorulmalıdır. (Tepsi ile serviste) kahvaltıyı yatakta almak isterlerse şöyle hareket edilmelidir: a. Varsa bu iş için kullanılan araba yatağa yanaştırılmalıdır, b. Yoksa yatağın yan tarafından çalışılmalıdır, c. Bayan personel bayan misafir, erkek personel de erkek misafirin yattığı taraftan servis yapmalıdır. d. Karşı cinslerin (bayan personel erkek misafir veya tersi) bulunması halinde personel ayak ucundan servis yapmalıdır.