Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
VAKIFBANK - DEVLET DENETİM ELEMANLARI DERNEĞİ KREDİ KARTI ÇALIŞMASI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
DÜZENLİ YOLCU VE TURİZM TAŞIMACILIĞI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
“We set the standards” Bill GATES
Tanımlar Madde 43 İthal eşyasının gümrük kıymeti: İthal eşyası üzerinden advalorem sisteme göre gümrük vergisinin hesaplanmasına.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
İşletmeyi neden kurarız ?
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
Pazarlama ve Temel Kavramlar
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Büyüklüğüne Göre İşletmeler
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. Paket tur sözleşmeleri; ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
İşletme Yönetimi.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FAKTÖRLER A-ÜRETİMİ ETKİLEYEN BEŞERİ FATÖRLER 1.SERMAYE 2.İŞ GÜCÜ 3.TARIMSAL FAALİYETLER 4.TEKNOLOJİK GELİŞMELER 5.SANAYİNİN.
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Seyahat Acentalığı Mesleğinin Turizme ve Ekonomiye Katkıları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Paylaşım EkonomisiPaylaşım Ekonomisi Beyzanur BaşBeyzanur Baş.
Sunum transkripti:

Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Turizm endüstrisini oluşturan bileşenler nelerdir Turizm endüstrisini oluşturan bileşenler nelerdir? Bu bileşenlerden biri olan ulaştırma hizmetlerinin turizm hareketleri açısından önemini tartışınız Konaklama Ulaşım Yiyecek içecek Çekicilikler Alışveriş Eğlence ve Yan hizmetler

Turizm sektöründe dağıtım kanallarının temel işlevi nedir Turizm sektöründe dağıtım kanallarının temel işlevi nedir? Başlıca dağıtım kanalları hangileridir? Dağıtım kanallarının temel işlevi turizm ürününün tüketiciye tanıtılması ve pazarlanması, tüketicinin ürüne ulaştırılmasıdır. Tur operatörleri Tur toptancıları Seyahat acenteleri İnternet Özel dağıtım kanalları Otel temsilcilikleri Seyahat işletmeleri

Turizm sektöründe dağıtım kanallarının ters yönde işlemesi ne demektir? Turizm sektöründe ürünün tüketiciye değil tüketicinin ürüne ulaştırılması söz konusudur. Bu nedenle ulaştırma hizmetleri turizm sektörü için son derece önemlidir.

Paket Tur nedir? Temel özellikleri nelerdir? Paket tur tatil amaçlı ulaşım, konaklama, yeme-içme, yöresel geziler ve eğlence gibi değişik turistik mal ve hizmetlerin, bir tur operatörü tarafından bir araya getirilmesi ile oluşturulan ve en az bir gecelemeyi kapsayan sabit bir fiyattan ve tur fiyatının tamamı tatil başlamadan önce peşin ödenen seyahatlere denir.

Özellikleri Seyahat süresince ihtiyaç duyulan bütün hizmetleri kapsamaktadır. Paket tur tüketiciye tek bir sabit fiyattan satılır. Paket tur, bireysel seyahatlere oranla daha ucuzdur. Tüketicilere Paket tur ürünleri arasında seçim yapma imkânı sunar

Tur Operatörü kavramını tanımlayınız turizm işletmeleri ve tüketiciler açısından ve yerine getirdiği fonksiyonları açıklayınız Meydana getirdikleri ulaşım, konaklama, yiyecek içecek, günü birlik geziler, eğlence, animasyon gibi turistik ürünleri (paket tur) sabit bir fiyattan satışa sunan turizm işletmelerine tur operatörleri denir.

Yerine getirdiği fonksiyonlar Tüketiciler açısından: Ekonomik Olması: Hazırlanan paket tur fiyatının cazip ve ucuz olması nedeniyle tüketiciler tarafından tercih edilir. Güven: Tur operatörleri turizm hareketine katılacak kişilere güven verir. Turistler için güvenlik, sigorta işlemleri ve gidecekleri ülkede güven duyabilecekleri bir işletmenin olması önemlidir. Bilgi Verme: Tur operatörü, tüketicilere seyahatleriyle ilgili her türlü bilgiyi sağlar

Rahatlık: Tur operatörleri turistlerin seyahatleri sırasındaki ulaştırma, konaklama ve tatil planlarını onların yerine düzenledikleri ve seyahatleri sırasında karşılaşacakları vize ve gümrük formalitelerini yerine getirdikleri için turistlere rahatlık ve konfor sağlar Zaman: Tatil süresi turistler için önemlidir tatilin ve belirli bir zaman dilimini kapsamasını, turistlerin bu zaman dilimindeki tatil planlarının en iyi şekilde organizasyonunu, tur operatörü hazırlar.

Turizm İşletmeleri Açısından: Tur operatörleri, yaptıkları blok rezervasyonlardan dolayı konaklama işletmelerine ön ödeme yaparak işletmelere finansman açısından büyük yarar sağlar. Tur operatörleri, rezervasyonları ile konaklama işletmelerinin doluluk oranının artmasını sağlar. Konaklama işletmelerinin maliyetlerini ve reklam harcamalarını azaltır. Yeni turizm bölgelerinin meydana gelmesini sağlayacak konaklama işletmelerine yardımcı olur.

Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu’na göre Türkiye’de seyahat acenteleri nasıl sınıflandırılır, her grubun yerine getirebileceği işlemler nelerdir belirtiniz. A Grubu, B Grubu, C Grubu A Grubu Seyahat Acenteleri: Tüm seyahat acenteliği hizmetlerini ifa ederler

B Grubu Seyahat Acenteleri: Uluslararası kara, deniz ve hava ulaştırma araçları ile A grubu seyahat acentelerinin düzenleyecekleri turların biletlerini satarlar. A grubu seyahat acenteleri ile en önemli farkları bağımsız olarak tur düzenleme yetkilerinin olmamasıdır. Seyahat Acentelerinin Yasal Sınıflandırması C Grubu Seyahat Acenteleri: Yalnız Türk vatandaşları için yurt içi turlar düzenlerler.

Seyahat Acentesinin Görevleri nelerdir Tur operatörlerinin hizmetlerini belirli bir ücret karşılığında satmak, Seyahat hizmetleri, konaklama, tarifeler, hizmet koşulları, hakkında bilgi vermek, Turizm ve seyahat işletmelerinin ürünlerini pazarlamak,

Döviz bozma işlemleri yapmak, Seyahat sigortası yapmak, Vize vb. işlemler, Araba kiralama hizmeti sunmak Hatıra eşya satımı, Kültürel ve sanat faaliyetleri biletleri satmak

Seyahat acentelerini fonksiyonlarına göre sınıflandırınız ve kısaca açıklayınız Karşılayıcı (Incoming) acenteler Yabancı tur operatörlerinin kendi ülkelerinden dışarıya gönderdikleri turist gruplarına gittikleri ülkede hizmet vermektedirler.

Gönderici (Outgoing) acenteler Gönderici acenteler yurtdışında organize edecekleri turlar için yabancı bir tur operatörüyle anlaşma yapmakta ve bu turları yurtiçinde yerli müşteriye paket tur olarak satmaktadırlar.

Turistlerin ulaştırma aracı (sistemi) tercihlerini etkileyen faktörler nelerdir? Uzaklık ve zaman, Statü ve konfor, Güvenlik, Ulaştırma hizmetlerinin fiyatı, Coğrafi konum, Sunulan hizmetlerin kalitesi Rekabetin düzeyi.

Karayolu Ulaştırma Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları nelerdir ? Güzergâhın ve mola noktalarının seyahat edenler tarafından belirlenme olanağının bulunması, Kalkış ve varış zamanlarının kontrol edilmesinin kolaylığı, Bagaj taşımanın ve donanımın temin edilme kolaylığı, Seyahate evden başlama

• Hava ve trafik durumundan etkilenme Karayolu Ulaşımının Dezavantajları • Güvenlik • Süre • Hava ve trafik durumundan etkilenme • Tek kişilik seyahatlerde maliyetin yüksek olması (otomobil için) • Aracı kullanma zorunluluğu (otomobil için) • Konfor • Kıtalar arası seyahatin mümkün olmaması

Demiryolu Ulaştırma Sisteminin Avantaj ve Dezavantajları nelerdir ? • Güvenlik, • Fiyat • Tek biletle sınırsız seyahat edebilme (eurailpass, interrail vb.) • Seyahat sırasında güzergâhı rahatça görebilme, • Kişisel konfor (Gece konaklama, restoran, WC) • Terminallerin şehir merkezlerinde bulunması,

Kalabalık olmayan güzergâhlar, • Çevreyle dost olması. • Hız ve süre (hızlı trenler için) • Yolculara farklı özelliklerde seyahat seçeneği sunma (pulman, kuşetli, kompartıman, yataklı) • Trafik ve hava koşullarından etkilenmeme.

Dezavantajları • Hız ve süre (eski tip trenler için) • Her yere ulaşımın mümkün olmaması • Alt yapı ve yenileme maliyetlerinin pahalı olması • Rekabetin az olması