OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINDA PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MERHABA.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIK EĞİTİMİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
SINIF YÖNETİMİ.
OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
BRANŞ BÜLTENİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

ÖĞRENME MERKEZLERİ Öğrenme merkezleri günlük eğitim planında yer alan kazanımlar ve göstergeler doğrultusunda seçilmiş farklı materyalleri barındıran, birbirlerinden dolap, pano, farklı renkte halılar, yer döşemeleri ya da yere yapıştırılan bantlar gibi malzemelerle ayrılmış olan oyun alanlarıdır.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Merkezler sınıf içinde özelliklerine göre yerleştirilmelidir. Örneğin daha hareketli/gürültülü olabilecek blok merkezinin kitap merkezinden mümkün olduğunca daha uzak bir yerde düzenlenmelidir.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Öğretmen, öğrenme merkezlerinde sınıfın fiziksel özelliklerini ve çocuk sayısını dikkate alarak bireysel gereksinimlerine ve ilgilerine yönelik düzenlemeler yapar. Merkezlerin değiştirilmesi sürecinde materyallerin de değiştirilmesi gereklidir.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Bunun yanı sıra var olan öğrenme merkezleri; amaç ve kazanımlara (kazanım ve göstergelere) uygun olarak yeni materyaller eklenmesi, bazı materyallerin kaldırılması, bazılarının da tekrar yerine konması şeklinde güncellenmelidir. Bir sınıfta kaç merkez olacağını sınıftaki çocuk sayısı ve sınıfın fiziksel koşulları belirler. Mümkün olduğunca tüm merkezlere yer vermek gerekmektedir.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Blok merkezi, Kitap merkezi, Müzik merkezi, Sanat merkezi, Fen merkezi, Masa başı oyunları merkezi(bellek kartları, kavram oyuncakları gibi masa başında oynanabilecek materyaller bulunduran) Dramatik / sembolik oyun merkezi(kuklalar, kostümler, şapkalar, evcilik oyuncakları gibi malzemeler bulunduran) Geçici öğrenme merkezleri

Öğretmenin öğrenme merkezlerindeki rolü Öğrenme merkezlerini çocuklar sınıfa gelmeden önce hazırlar. Güne merhaba zamanı sonunda tercih ettikleri merkezlerde oynamaları için çocuklara rehberlik eder. Öğrenme merkezini seçen çocuk ilgi ve isteği doğrultusunda etkinliğini sürdürür, çalışmasını bitirdiğinde bir merkezden diğerine geçebilir.

Öğretmenin öğrenme merkezlerindeki rolü Öğretmen, çocuklar merkezdeyken kendisi de sürece katılarak gözlem (katılımlı gözlem) yapar ve çocukları ve eğitim planını değerlendirebilmek için çocukların çoğunlukla hangi merkezleri tercih ettiğini bireysel olarak not defterine kayıt eder. Çocukların çeşitli deneyimler yaşayıp farklı kazanımlara ulaşabilmesi için onları diğer günlerde değişik merkezlere yönlendirmeye dikkat eder. Öğrenme merkezlerindeki oyun zamanı tamamlandığında, çocuklar oynadıkları merkezi toplarken öğretmen, çocukların oyunları ile ilgili gözlemlerini (ilgilerini, arkadaş ve materyal tercihlerini vb.) kaydeder.