Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 4. Hafta*

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖRNEKLEME.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Pazarlama Planlaması.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
Tezin Olası Bölümleri.
Satış Eğitimi Veren Kişi [Ad].
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Tüketici Davranışları
Nitel Araştırmalar.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 4. Hafta* Öğr. Gör. Sait SÖYLER *Bu dersin notları çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Atıf verilemez.

İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ 1- Bilgi toplama 2- Planlama 3-Planlama tipleri 4-Uygulama 5-Değerlendirme

Bilgi Toplama 1- Bilgi toplama yolları; a- Mevcut kaynakların incelenmesi b- Kuruluş kaynakları c- Bilimsel yöntemler kullanılarak elde edilen bilgiler -Örnekleme yöntemleri

Planlama 1- Durum değerlendirmesi ve problem alanlarının tespiti 2- Amaçların tanımı 3- Hedef kitlenin belirlenmesi 4- İletişim aracı ve tekniklerinin seçilmesi 5- Bütçeleme 6- Sonuçları değerlendirme

Uygulama ve Değerlendirme

Bilgi toplama yolları Mevcut kaynakların incelenmesi: Her araştırmanın faydalanabileceği, genellikle ulaşması kolay olan ve el altında bulunan bilgilerdir. Bunlar; faaliyet raporları, toplantı tutanakları, benzer konular ile ilgili yapılmış çalışmalar, uzmanlardan elde edilen bilgiler, basında yer alan haberler.

Bilgi toplama yolları Kuruluş kaynakları: Her kuruluş kendisi ile ilgili bilgilere sahiptir. Bu bilgiler uygun yöntemeler ile saklanmakta ve gerektiğinde kullanılmaktadır. Bunlar; çeşitli konularda gelen mektuplar, şikayetler, öneriler gibi kaynaklardır.

Bilgi toplama yolları Bilimsel yöntemler kullanılarak elde edilen bilgiler: Halkla ilişkiler çalışmalarında önemli olan toplanan bilgilerin tarafsız ve güvenilir olmasıdır. Bu yöntem zaman alsa ve masraflı olsa da en sağlıklı şekilde bilgi edinilebilecek yöntemdir. En sağlıklısı yüz yüze görüşmeler. Ama zaman ve maliyet? Bu nedenle örneklem alınır.

Bilgi toplama yolları Bilimsel yöntemler kullanılarak elde edilen bilgiler: Örneklem? SWOT Analizi

ÖRNEKLEM

Bilgi toplama yolları ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Rastgele Sistematik Küme Tabakalı

Bilgi toplama yolları Ölçekler uygulanabilir. Bu ölçekler yüz yüze veya elektronik ortamlarda ilgililere ulaştırılabilir.

BİLGİ TOPLAMA SONUÇ Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitlenin belirlenmesinin ardından bu kitlenin özelliklerinin belirlenmesi önemli bir unsurdur. Hedef kitlenin eğilimleri, görüş ve düşünceleri belirlenemedikçe uygulanan halkla ilişkiler programı adeta bir terzinin giyecek insanı görmeden diktiği elbiseye benzeyecektir (Tengilimoğlu ve Öztürk, 2011).

Planlama Planlama ileride yapılacak çalışmaların düzgün ve hedefler doğrultusunda yürütülebilmesi için önceden kararlar alınmasıdır. Ne yapılacak? Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak? Kim yapacak? Ne kadar para harcanacak? Bu sorulara verilen cevaplar planlamayı oluşturmaktadır ve bunlara cevap vermeden girişilen uygulamalar rotasız bir gemiye benzeyecektir.

Planlama Uzun vadeli planlar -- nihai amaç Kısa vadeli planlar – ulaşılacak somut hedefler Bazı kaynaklara göre orta vadeli planlar.

Planlama Halkla ilişkilerin planlama aşamasında cevaplanmayan soruların kalmaması gerekir. Önceki sunularda bahsedilen soruların tamamına cevap verilmesi gereklidir. Tüm sorulara cevap verilse dahi örneğin bütçeleme ile ilgili sorular cevaplanmadığı takdirde uygulamaların maliyet etkinliği incelenemeyecektir.

Planlama Bir halkla ilişkiler planlamasında izlenmesi gereken süreç: 1- Durum değerlendirmesi ve problem alanlarının tespiti 2- Amaçların tanımlanması 3- Hedef kitlenin tanımlanması 4- İletişim araçları ve tekniklerinin seçimi 5- Bütçeleme 6- Planın değerlendirilmesi

Durum Değerlendirmesi Ve Problem Alanlarının Tespiti Kuruluşun kamuoyu gözündeki izlenimi, kurum imajı, işletme hakkında ne düşünüldüğü bilinmeden başarıya götürecek bir plan yapmak mümkün değildir. Araştırmalar ile beraber mevcut problemler ortaya konulur ve planlama yapılır.

Amaçların Tanımlanması Problem ortaya konulduktan sonra ulaşılmak istenen hedefler belirlenerek çalışanların gözünde somut hale getirilir.

Halka İlişkilerin Genel Amaçları Halka bilgi verme ve kuruluşu benimsetme İşletmeye karşı olumlu tutum oluşturma İşletme ile olan işlerinde hedef kitlenin işini kolaylaştırmak Aksaklıkların giderilmesinde öneri ve şikayetleri dikkate almak Bu genel amaçların yanı sıra yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilere göre bazı özel amaçlar da plana dahil edilebilir.

Hedef Kitlenin Belirlenmesi Kurumun hedef kitlesi? Halkla ilişkiler çalışması hangi hedef kitleye yönelik yapılacak?

Hedef Kitlenin Belirlenmesi İç ve dış Birincil, ikincil ve marjinal --- sıralama Mevcut ve potansiyel Destekleyen, karşı tavır takınan ve kararsız

Hedef Kitlenin Belirlenmesi Hedef kitlenin belirlenmesinin işletmeye sağlayacağı avantajlar: Kampanya ile ilgili tüm grupların önceden saptanması Bütçe ve kaynak kullanımında önceliğin belirlenmesi İletişim araç ve tekniklerinin seçilmesi Mesajların etkin bir şekilde hazırlanması

Hedef Kitlenin Belirlenmesi Her kurumun kendisine özgü hedef kitlesi vardır. Genel olarak hedef kitleler; Müşteriler, potansiyel müşteriler, işletme personeli, hissedarlar, meslek kuruluşları, tedarikçi kişi ve firmalar, sigorta şirketleri, potansiyel işgücü, kamuoyu önderleri, medya vb.

İletişim Araç ve Tekniklerinin Seçilmesi İleriki derslerde ayrıntılı olarak işlenecektir. Halkla ilişkilerde kullanılan çok sayıda araç vardır. Bu araçlardan hangisinin kullanılacağının belirlenmesinde önemli olan amaçlara ve hedef kitlenin yapısına uygun olanın seçilmesidir. Mesajlar da iletişim aracına uygun şekilde hazırlanmalıdır.

İletişim Araç ve Tekniklerinin Seçilmesi Mesajlar hedef kitlenin tamamına sunulmadan önce daha küçük gruplara ön denemeler yapılmalıdır. Alınan sonuçlar ve uygulanan süreçte yaşananlara göre gerekli önlemler alınabilir.

Bütçeleme İşletmelerde faaliyetler ile ilgili her ne kadar ayrıntılı bütçeler bulunsa da halkla ilişkiler çalışmalarının özelliklerine göre bütçelendirme yapılması halkla ilişkiler bütçesini oluşturur. Bütçe hazırlanmasında minimum maliyet ile max fayda sağlanmaya çalışılmalıdır.

Bütçeleme Halkla ilişkiler çalışmaları para olmadan yapılamaz. Bu nedenle işletmenin bütçesi, rekabet ortamı, hedef kitlenin ihtiyacı ve halkla ilişkilerin gerekliliği sorgulanarak bir bütçe hazırlanmalıdır.

Sonuçları Değerlendirme Düzenli toplantılar ile yapılan planların amaçlara ve hedef kitleye uyumu ve bütçe ile ilişkisi değerlendirilmelidir. Burada önemli olan iletişimin sürekliliğinin sağlanmasıdır.

Uygulama Planlama aşamasında hedef kitlesi, amacı, süresi ve bütçesi iyi belirlenmiş bir halkla ilişkiler planının uygulanması oldukça kolaydır. Uygulanan plan ile ilgili olarak düzenli periyotlarda gözlem ve toplantılar yapıldığı takdirde planda alınan kararlara uyum sağlanması daha kolay olacaktır.

Değerlendirme Hazırlanan planın uygulama aşaması ile beraber, değerlendirme çalışmaları da başlamalıdır. Bu değerlendirme sonuçları, hazırlanacak bir sonraki çalışma planları için en değerli malzemeyi oluşturacaktır. Halkla ilişkiler programı düzenli aralıklar ile değerlendirilmelidir. Önceki amaç ve hedefler ile uyum sağlanıyor ise planın başarılı olduğu söylenebilir. Bütçe uyumu vs değerlendirmeye alınmaktadır.