Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
Advertisements

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
ERK İSG&İK –
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
REHBERLİK DERS II.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
İŞ PİYASASI VE ÇALIŞMA ALANLARI
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
ERK İSG&İK –
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
Insert picture in this frame Grid Halkla İlişkiler ve Organizasyon Faaliyetleri Elif Duygu Koca 02 Aralık 2014 İletişim Müdürlüğü Halkla ilişkiler ve Organizasyon.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
eğİtİm öğretim yIlI yaz dönemİ meslekİ eğİtİm çalIşmasI
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Bilişim sistemlerinin türleri
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Pazarlama İletişimi Araçları
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
Dünya Çocuk Bilim Derneği
Girişimcilik.
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama İlkeleri.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
HALKLA İLİŞKİLER.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI

GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tanıtım Çalışma Grubu
İnsan Kaynakları Yönetimi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK DERS II.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta* Öğr. Gör. Sait SÖYLER *Bu dersin notları çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Atıf verilemez.

HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE A- ÖRGÜT İÇİ HALKLA İLİŞKİLER VE VERİMLİLİK B- TOPLUMLA İLİŞKİLER C- MEDYA İLE İLİŞKİLER 1- Kuruluş İçi a- Personelle ilişkiler b- Ortaklarla ilişkiler 2- Kuruluş Dışı a-Tüketiciler b- Bayiler c- Satıcı ve tüccarlarla d- Çevreyle e- Kamu kuruluşları f- Eğitim kuruluşları g- Meslek örgütleri ile ilişkiler h- Sendikalarla i- Finansal kurumlar

Kuruluş İçi Hedef Kitle Halkla ilişkiler denildiğinde genellikle kurum dışı kişi ve kurumlar ile ilişkiler düşünülmektedir. Ancak iç müşterinin işletme başarısı üzerindeki etkileri göz ardı edilmemelidir. Çevre ile iyi bir iletişim kurulabilmesi için önce kurum içi iletişimin etkili olması gerekmektedir. Bu kapsamda sadece çalışanlar değil, ortaklar da yer almaktadır.

Kuruluş İçi Hedef Kitle Personel ile İlişkiler En tepeden en alt kademeye kadar bütün çalışanlar ve aileleri. Çalışanlar işletme verimliliğini etkilerken aynı zamanda kurum dışında da işletmeleri temsil etmektedirler. Kuruluştan memnun olan bir çalışan bunu dışarı da yansıtacaktır.

Kuruluş İçi Hedef Kitle Ortaklar ile İlişkiler Günümüz şartlarında işletmelerin büyük bir çoğunluğu çok ortaklı olarak kurulmaktadır. Genel kurulların dışında da ortaklara bilgi verilmesi halkla ilişkiler uygulamalarındandır.

ÖRGÜT İÇİ HALKLA İLİŞKİLER VE VERİMLİLİK Örgüt iç ve dış paydaşları ile bir bütündür ve birbirlerini etkiler. ***Bazı işletmelerde çalışanlar, çalışma şartları iyi olsa bile ve yüksek ücretler alsalar bile yüksek verimlilikte çalışamazlar! Eski iş?

ÖRGÜT İÇİ HALKLA İLİŞKİLER VE VERİMLİLİK Örgüt İçi İnsan Kaynaklarının Verimliliğinin Artırılmasında H.İ. Rolü: Çalışanlar ile ilgili bir problemin çözümü veya bir karar alınması süreçlerinde bilgi akışının gerçekleştirilmesi ve doğru kararların alınması. Mutlu çalışan = Yüksek Performans (Diğer unsurlar?) Çalışan ailelerinin olumlu fikirleri çalışan performansını artırır. Çalışanların desteklenmesi kriz dönemlerini en az hasar ile atlatmayı sağlar.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Personelin İşletme Yönetimine Katılması: Personelin yönetim süreçlerine katılması, kendileri ve örgüt ile ilgili kararlarda söz sahibi olması çalışanları mutlu edecektir.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Personel ile ilişki büroları: İşletmeye yeni gelen personellerin, meslekleri ne olursa olsun, işletmeye ilişkin bilgileri kısıtlıdır. İşletmenin çalışanlara tanıtılması bu bürolar ile yapılabilir. Yeni çalışan tecrübe ve yüksek motivasyon?? Çalışanlar arası ilişkileri geliştirir ve informal gruplaşmaların önüne geçebilir.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Üst Yöneticilerin Bölüm Ziyaretleri: Zaman zaman üst yöneticilerin bölümleri ziyaret etmeleri ve çalışanlar ile birinci ağızdan iletişim kurmaları çok önemlidir. Yöneticiler işleyiş, problem ve önerileri birinci ağızdan dinleme fırsatı yakalar ve çalışanlar bu iletişimden genelde olumlu etkilenmektedirler.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Personelin Yönetim ile İletişimleri: Yöneticilerin, çalışanların işletmeyi nasıl gördükleri ile ilgili fikirlerini öğrenmesinin yollarından biridir. Aynı zamanda işletme giriş kapılarına yerleştirilecek olan dilek, öneri ve şikayet kutuları da yararlı bilgiler sağlayabilecektir.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Personel ile Toplantı: Düzenli olarak yapılacak toplantılarda işgörene işletmenin son durumu ile ilgili bilgi aktarılır. Aynı zamanda yine birinci ağızdan çalışan katkıları dinlenebilir.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Personel İçin Düzenlenen Geziler: Personel arasındaki iletişimi, çalışanların bilgi ve becerilerini ve motivasyonlarını artırmak amacı ile gerek yurt içi gerek yurt dışı geziler düzenlenebilir.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Organizasyon etkinlikleri: Bu anlamda çok sayıda etkinlik düzenlenebilir. Örneğin işletmeye uzun yıllar hizmet veren ve emekli olan çalışanların uğurlanması, plaket ve ödül törenleri, düğün ve yaş günü gibi etkinlikler.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Yazılı ve basılı araçlar: İşletme gazetesi, dergi, broşür, el kitapçığı, bültenler, yıllık raporlar vb. araçlardır.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR Duyuru tahtaları: Az masraflı ve etkili bir araçtır. Ancak çoğu işletmede ihmal edilmektedir. Bu tür araçları çalışanların görebileceği yerlere asmak önem kazanmaktadır.

KURUM İÇİ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR İşgörenlerin ailelerine yönelmek: İşletme çalışanları kadar aileleri de iletişim süreçlerinde yer almalı, dolayısı ile bu gruplara yönelik bilgilendirici çalışmalar düzenlenmelidir.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE İşletmeler birer açık sistemdir ve bu nedenle çevresinden izole bir şekilde yaşamını idame ettirmesi mümkün değildir. Bu nedenle halkı dikkate almak zorundadır. İlişkileri yönetmek mi? Akışına bırakmak mı? Kamuoyunda olumlu bir imaj yaratan işletmeler uzun dönemde avantajlıdırlar.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Tüketicilerle İlişkiler: İşletmeler varlıklarını tüketicilere borçludurlar ve sürdürülebilirlik açısından bu kitlede iyi bir imaj yaratmak gereklidir.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Bayilerle İlişkiler: Bayiler adeta bir kurumun cephedeki askerleridir. Bu askerlerin kurumu iyi temsil etmesi gerekmektedir.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Satıcı ve Tüccarlarla İlişkiler: Tedarikçiler ile ilişkiler alınan mal ve hizmetlerin sürekliliği, güvenirliği ve kalitesi açısından önemlidir. Bir işletme temel yeteneği dışındaki üretimleri verimli olmayacağı sebebi ile dışarıdan alabilir ve bu konuda tedarikçiler ile iyi bir iletişim kurmalıdır.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Kamu Kuruluşlarıyla İlişkiler: İşletmelerin kamu kuruluşları ile hem yasal zorunluluklardan dolayı hem de halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında ilişkileri vardır. Ağır bir büroktratik yapıya sahip işlemlerin hızlandırılabilmesi için kamu kurumları ile etkin bir iletişim sağlamak gereklidir.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Eğitim Kuruluşları ile İlişkiler: İşletmenin eğitim kurumları ile iletişimde olması, buralarda konferans, seminer vb. düzenlemesi hem kurumun tanınırlığını artıracak hem de nitelikli işgörenler çekmesine yardımcı olacaktır.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Meslek Örgütleri ile İlişkiler: Meslek örgütlerine üye olunması çeşitli problemlerde işletmenin sesini duyurması adına önem kazanmaktadır. Ör: Ticaret ve Sanayi Odası Sağlık politikaları?

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Sendikalar ile İlişkiler: Sendikalar çalışanların ekonomik ve sosyal haklarını koruyan ve savunan kuruluşlardır. Günümüzde belirli sayıda işçi çalıştıran her işletme sendikalar ile karşılaşmaktadır. İş dünyasının doğası gereği zaman zaman işletmeler ile sendikalar karşı karşıya gelebilmektedir. Bu süreçlerin sıkıntısız atlatılması için sendikalar ile iyi iletişim kurulması gerekmektedir.

KURULUŞ DIŞI HEDEF KİTLE Finansal Kuruluşlar ile İlişkiler: İşletmeler bazı dönemlerde öz kaynaklarının yetmediği durumlarda finansal olarak destek arayışına girebilirler. Finansal destek için akla ilk gelen kurumlar bankalar, yatırımcılar ve sigorta şirketleridir. Böyle durumlarda finansal desteğin sağlanabilmesi için kurumun bu kurumlar ile iyi bir iletişiminin ve kurumların gözünde iyi bir itibarının olması gerekmektedir.

MEDYA İLE İLİŞKİLER Medyanın en önemli görevi bilgilendirmektir. Bilgilendirme aynı zamanda halkı eğitmeyi de içine almaktadır. Medya ilişkileri, işletmelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin en görünür ve en geleneksel ilişkilerindendir.

Medyanın gücü ile ilgili olarak «Yurttaş Kane» isimli film izlenecek! Sınavda soru var  

Medya Yerel gazeteler Ulusal gazete ve dergiler Medya acenteleri ve serbest çalışan yazarlar Radyo ve televizyon Diğer medya araçları

SOSYAL MEDYADA YOKSAN YOKSUNDUR