SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI KOORDİNATÖR Prof.Dr. Leyla KHORSHİD Doç.Dr. Melek ARDAHAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORUMLUSU Doç.Dr.Şafak DAĞHAN Yard.Doç.Dr. Gülengül MERMER UYGULAMA SEKRETERLERİ Ar.Gör. Dr. Renginar ÖZTÜRK DÖNMEZ Ar.Gör. Sevcan TOPÇU Ar.Gör. Handan ÖZDEMİR Ar.Gör. Gamze GÖKE ARSLAN
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI 279 E.Ü Hemşirelik Fakültesi Öğrencisi + 2 E.Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencisi TOPLAM 281 Öğrenci BAŞARI ORANI: %95.73 11 Öğrenci Devamsız 1 Öğrenci Başarısız Başarı Oranı: %95.73 (Devamsız ve Başarısız 12 öğrenci ile hesaplanmıştır) Başarı Oranı: %99.64 (Sadece başarısız öğrenci ile hesaplanmıştır)
SAĞLIKLI YAŞAM ve HEMŞİRELİK II UYGULAMASI NOT ORTALAMASI Sağlıklı Yaşam ve Hemşirelik II Uygulama Modülü Not Ortalaması: 83.71 Koruyucu Sağlık Uygulaması Not Ortalaması: 91.6 Hastane Ortamı Uygulaması Not Ortalaması: 75.82
KORUYUCU SAĞLIK UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ Öğrencilerin %83’ü (n=236) uygulamanın yeterli olduğu, iletişim becerilerini geliştirdiği ve teorik bilgilerini uygulama alanında pekiştirdikleri konusunda olumlu geri bildirim vermişlerdir. ASM ve TSM’lerdeki hemşirelerin öğrencilere ekibin üyesi gibi davranmaları (45 öğrenci) Risk gruplarını ve farklı kültürleri tanıma ve gözlemleme fırsatı sağlandı (14 öğrenci)
KORUYUCU SAĞLIK UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ Okul Sağlığı, İş Sağlığı gibi hemşirenin çalıştığı uygulama alanlarını tanıma fırsatı sağlandı (10 öğrenci) Ekip anlayışını tanıma ve görme fırsatı sağlandı (6 öğrenci)
KORUYUCU SAĞLIK UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ Hemşireler ve öğretim elemanları ile iletişim sorunları (16 Öğrenci) Uygulamanın işleyişi ile ilgili problemler (Gün sayısı, gözlem yapma, erkek öğrenci olma vb.) (12 Öğrenci) Hemşirelerin öğrencilerden uygulama kapsamı dışında beklentilerinin olması (8 Öğrenci) Uygulama alanının koruyucu sağlık uygulaması için uygun olmayışı:Göçmen Polk. Yaşanan sorunlar, kalabalık olması Bireyler ile iletişim problemi : Göçmen polikliniği için dil problemi yaşanması, kurumlarda hastalar/bireyler ile iletişim kuramama
KORUYUCU SAĞLIK UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ Ulaşım beslenme ve güvenlik ile ilgili yaşanan sorunlar (7 Öğrenci) Bireyler ile iletişim problemi (dil problemi) (2 Öğrenci) Uygulama alanının koruyucu sağlık uygulaması için uygun olmayışı:Göçmen Polk. Yaşanan sorunlar, kalabalık olması Bireyler ile iletişim problemi : Göçmen polikliniği için dil problemi yaşanması, kurumlarda hastalar/bireyler ile iletişim kuramama
HASTANE ORTAMI UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ Klinik hemşirelik uygulamaları açısından oldukça verimliydi (19 öğrenci) Staj hocalarımız bizi olumlu yönde destekledi ve hemşireliği sevmemize katkıda bulundu (5 öğrenci) Hemşireler ve hasta yakınları ile iletişim eksikliği ve çatışma yaşanması (13 öğrenci)
HASTANE ORTAMI UYGULAMASI ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ Hemşirelerin öğrencilerden uygulama kapsamı dışında beklentilerinin olması (3 öğrenci) Uygulamanın işleyişi ile ilgili problemler (Gün sayısı, öğrenci sayısının fazla olması, erkek öğrenci olma vb.) (4 öğrenci) Klinik ile ilgili sıkıntıların yaşanması (hasta sayısının az olması, malzeme sıkıntısı olması, tedavinin yoğun olmaması, öğrencilerin giyinme/dinlenm yer/oda sorunu) (18 öğrenci)
TEŞEKKÜRLER…