Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Advertisements

YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
PERSONEL GELİŞTİRME 1.HİZMET İÇİ EĞİTİM KAVRAMI VE GELİŞİMİ 2.HİZMET İÇİ EĞİTİMİN AMACI 3.HİZMET İÇİ EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ 4. HİZMET İÇİ EĞİTİMin YARARLARI.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: F.W. TAYLOR.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
NEDEN BANKA VAR? İlk çağlarda Din adamları Bankacı
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Bölüm 6 Örgütleme.
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: F.W. TAYLOR
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ORGANİZASYON YAPISI.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Belediye Bütçesi Süreç , 5393 sayılı kanun temelinde
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Pazarlama Planlaması.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ORGANİZASYON.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tedarik Zinciri Yönetimi:
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan Örgütleme Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)? Çalışan sayısı arttıkça bölümleme ihtiyacı ortaya çıkar. Bölümleme: işlerin belirli bir mantığa göre gruplanması. Neden İşbölümünden yararlanma Sahip yöneticinin yetişmesinin imkansızlığı

Bölümleme türleri Fonksiyonlara (departmanlara) göre Birbirine benzeyen işlerin aynı grupta yer alması Örn: genel müdüre bağlı üretim, muh-fin, İKY, Pazarlama Md yrd. Faydaları, Uzmanların yetişmesi, uzmanlık bilgisi Bölüm içi eşgüdüm kolaylaşır Merkezi denetim kolaylaşır Sakıncaları Karar verme zorlaşır, bürokrasi artar İşletmenin geneli hakkında fazla düşünülmez Bölümler arası rekabet Bölüm çıkarları işletme çıkarlarının önüne geçer

Ürün temelli Müşteri Temelli Birkaç çeşit ve birbirinden farklı ürünler varsa Büyük işletmelerde Holdingler gibi Faydaları Bir ürüne ilişkin tüm faaliyetlerin koordinasyonu kolaylaşır Hızlı ve etkili karar mümkün Her bir ürün ya da ürün grubunu değerlendirmek mümkün Sakıncaları Pahalı Yöneticilerin kendi ürünlerine aşırı odaklanmaları Müşteri Temelli Belirli müşteriler ile etkili ilişkiler kurabilmek için Örn genel müd altında kamu sek md yrd, özel sek md yrd, bireysel mdr yrd Faydası Müşterilere özel muamele (bilgi ve beceri açısından donanımlı uzmanlarca) Sakıncası Farklı departmanların eşgüdümü için çok sayıda görevliye ihtiyaç duyulması

Coğrafi (Bölgesel) Bölümleme Yerinde ve zamanında hizmet için; uzun süre korumanın mümkün olmadığı durumlarda Örn ilaç sektörü Faydası Bölgeye has özellik ve beklentilere daha hızlı cevap Sakıncası Farklı yerlerdeki işler için çok sayıda yönetici gerekebilir Karma Yapı Fonksiyonel + diğer prensipler (örn ürün, bölge vb)

Proje Organizasyonu Dev projeler hariç, proje işleri genellikle matriks org ile gerçekleştirilir Klasik fonksiyonel yapı küçük projeler; herkes kendi fonksiyonel yöneticisine karşı sorumlu; asıl sorumlu fonksiyonel yöneticinin de bağlı olduğu üst düzey yönetici) Saf proje organizasyonu Çok büyük projelerde Fonksiyonel yöneticilere ek olarak bir proje yöneticisi var. Projede çalışacak olanlar geçici olarak proje yöneticisine bağlanıyorlar Matriks organizasyon İki tür ilişki (dikey ve yatay), üç ilişki Proje çok çeşitli alanlardan bilgi ve tecrübe gerektiriyorsa Proje yöneticisi: proje yetkisi, ikna temelli, asıl yetki onda Fonksiyonel yönetici: kendi birimine düşen görevlerin yerine getirilmesi SORUNLARI KARMAŞIKLIK VE DÜZENSİZLİĞE AÇIKLIK İŞ İLİŞKİLERİNDE AÇIKLI KVE SORUN ÇÖZME YAKLAŞIMI GEREKTİRMESİ KİŞİLERİN PERFORMANSINI DEĞERLEME SORUNU BEŞERİ İLİŞKİLERDE YUMUŞAKLIK TAM BİR HABERLEŞME ZORUNLULUĞ ÇATIŞMALARA AÇIK OLMASI ÖNDERLİK GEREKLİLİĞİ, BELİRSİZLİKLERLE BAŞA ÇIKABİLME