Öğretim Programı Tasarım Soruları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAİ VE SİYAH.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
GİRİŞİMCİLİK VE ÖZ YÖNELİM
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Telif Hakkı  2008 Intel Firması. T ü m hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
Eğitimde Program Geliştirme
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Ortaokul Akademik Bölümler Başkanı
SANAT EĞİTİMİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme. BÖLÜM 2 Planlama ve Değerlendirme.
GEMS Nedir ? Heyecan verici etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır. GEMS etkinliklerinin amacı,
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Başşliyoouu... Başlıyor....
Sunum transkripti:

Öğretim Programı Tasarım Soruları

Soru Sormak Bulaşıcıdır Öğrencileri daha fazla soru sormaya yönlendiren otantik öğrenmeyi destekler Öğrenciler cevaplarla ilgilendikleri için daha fazla öz-yönelimli öğrenen olmaya eğilimlidirler Öğrenciler işlenen konunun sınıf dışındaki yaşamla ilişkisini görürler. Bu durum eğitime ilişkin görüşlerini değiştirebilir.

Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel, Ünite ve İçerik Sorularını İçerir Neden Kullanmalıyız? Üst düzey düşünmeyi hedefleme Karşılaştırma, sentez yapma, yorumlama, değerlendirme gerektiren beceriler Öğrenci projelerinin zorlayıcı ve ilginç olmasını sağlama Gerçeklerin tek, basit bir ifadesinden çok daha fazlası gerektiğinde Önemli konulara odaklanma Öğrenmeyi diğer disiplinlerle ve çalışma konularıyla ilişkilendirme Bütün insanlık tarihi boyunca sorulmuş soruları sorma Öğrencilerin sorduğu zorlayıcı soruları kapsama

Temel Sorular Geniş, açık uçlu sorulardır: Yaratıcı fikirlere ve önemli kavramlara odaklanır Anlamlı ve katılımcıdır Merak uyandırır Anlamlı bir sorun ortaya koya Üst düzey düşünmeyi gerektirir Cevapları kitaplara bakılarak bulunamaz Genelde birden fazla ders ya da aynı dersin farklı üniteleriyle ilişkilidir Örnek Temel Soru: Neden başkalarına ihtiyaç duyarız?

Temel Sorular Öğretmenlere Nasıl Yardımcı Olur? Öğretmenlerin öğretim programlarında yer alan önemli konulara odaklanmalarına Farklı derslerle ilgili önemli soruların ortaya konmasına Başka ünitelerde de ele alınabilecek sorunlar, kaygılar ya da konulara odaklanmaya Öğretmenlerin sorgulamayı, keşfetmeyi özendirmelerine

Temel Sorular Öğrencilere Nasıl Yardımcı Olur? Bir proje ya da ders boyunca ele alınan ve ilk başta anlamsız ya da ilişkisiz görünebilen konulara, gerçekleştirilen etkinliklere anlam kazandırır. Öğrencilerin hayal gücünü harekete geçirir, konuyu kendi deneyimleri ve fikirleriyle ilişkilendirmelerini sağlar. Tek ‘doğru’ cevapları yoktur; bu yüzden öğrencileri değişik olasılıkları araştırmaya yönlendirir. Derinlemesine tartışma ve araştırmayı cesaretlendirir; daha fazla soru sorulmasını teşvik eder. Öğrencilerin karşılaştırma yapmasına imkan verir.

Ünite Soruları Doğrudan bir proje ya da ders konusuyla ilişkili açık uçlu sorulardır. Anlamlı bir sorun ortaya koyar. Üst düzey düşünme becerilerini gerektirir. Öğrencilerin topladıkları bilgiden kendi cevaplarını ve kendi anlamlarını yapılandırmalarına yardımcı olur. Temel Sorunun cevaplanmasına yardımcı olur. Örnekler: Temel Soru: Neden başkalarına ihtiyaç duyarız? Ünite Soruları: En önemli sivil toplum kuruluşları hangileridir? Hangi sivil toplum kuruluşunda yer almak isterdiniz?

Ünite Soruları Temel Soruları Nasıl Desteklemektedir? Matematik etrafımdaki dünyayı anlamama nasıl yardım edebilir? Kesirler ne işe yarar? Hikayelere tarih boyunca neden önem verilmiştir? Hala neden Ahmet Haşim okuyoruz? Ahmet Haşim’in eserleri benim hayatımla ilgili nedir? Sanat toplumu nasıl yansıtır ya da değiştirir? Empresyonist sanat 1800’lerdeki hayatı nasıl yansıtır? Kendi sanatınız yaşantınızı ve kültürünüzü nasıl yansıtmaktadır? Dünyayı nasıl değiştirebiliriz? Atatürk İlke ve Inkılapları 1920’lerin Türkiye’sini nasıl etkiledi? Atatürk İlke ve Inkılapları bugünkü hayatınızı nasıl etkilemektedir?

Çatışma değişimin oluşmasına Farklı branşlardaki öğretmenler kendi ünite soruları ile tek temel soruyu cevaplamaya çalışabilir Sosyal Bilgiler Ünite Sorusu: Savaş ekonomiyi nasıl değiştirir? Edebiyat Ünite Soruları: İnsanlar uzlaşmazlığa karşı tepkilerini genellikle neden şiddetle gösterir? Dokuzuncu Hariciye Koğuşu romanı insan doğasının karmaşık yapısını anlamamıza nasıl yardım eder? Fen Bilgisi Ünite Sorusu: Hayvanlar değişen çevreye nasıl uyum sağlar? Çatışma değişimin oluşmasına nasıl yardımcı olur?

İçerik Soruları Daha dar kapsamlı cevapları vardır. Genellikle tamınlar ve açıklamalar gibi aktarılan bilginin hatırlanmasını gerektirirler. Ünite sorularını cevaplamaya yardımcı olur. Örnekler: Temel Soru: Neden başkalarına ihtiyaç duyarız? Ünite Soruları: En önemli sivil toplum kuruluşları hangileridir? Hangi sivil toplum kuruluşunda yer almak isterdiniz? İçerik Soruları: Sivil toplum kuruluşu nedir? Sivil toplum kuruluşlarının temel işlevi nedir?

Temel Soru ve İçerik Soruları Arasında Nasıl Bir Fark Vardır? Temel Sorular İçerik Soruları Sanat kültürü ve değişimi nasıl yansıtır? Rönesans sanatı nedir? Bir organizma nasıl hayatta kalır? Bir kurbağanın hayat döngüsü nedir? Uzlaşmazlık değişimi nasıl olanaklı kılar? Hikayedeki uzlaşmazlık nedir? Yasalar neden değişir? Yasalar nasıl yapılır?

Temel, Ünite ve İçerik Soruları Öğrenmeyi Nasıl Destekler? Öğrenme Amacı (Kazanım) Öğrenciler bir ekosistemi belirleyebilecek ve ekosistem içindeki organizmaların nasıl birbiriyle ilişkili ve karşılıklı bağımlı olduklarını açıklayabileceklerdir. İçerik Soruları Nasıl bilgi toplarım ve grafik biçiminde sunarım? Yerleşim yerlerinde hangi hayvanlar yaşar ve bunlar hayatta kalabilmek için neler yapmaları gerekir? Ünite Soruları İnsanlar ve hayvanlar yerleşim yerlerinde nasıl birlikte yaşayabilirler? Temel Soru Başkalarıyla nasıl iyi geçinebiliriz? Proje Öğrenciler yerel veteriner ve hayvan barınaklarında hangi hayvanların ne tür yararlanmalara maruz kaldıklarını, yaralanmaların nedenlerini ve başıboş gezen hayvanların kontrol altına alınmasının etkilerini araştırırlar. Öğrenciler hayvanların insanlar tarafından yaralanmalarını önlemeye yönelik öneriler geliştirerek, topladıkları verileri ve önerilerini yerel yöneticilere (muhtar, belediye başkanı, vb.) sunarlar. Bu konuda genel halkın ne düşündüğü konusunda veri toplayarak halkı bilgilendirmeye yönelik bir broşür hazırlarlar.

Teşekkürler