Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Tacettin İnandı Halk sağlığı 1. Kapsam Epidemiyolojide araştırmaların sınıflandırılması Araştırmaların benzerlik ve farklılıkları Temel kaynak, S. Tezcan.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Nitel araştırma teknikleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Istatistik I Fırat Emir.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Sosyal Psikoloji Konuları I
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Din Psikolojisinde Yöntem A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 5. Hafta
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 4
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
KARMA YÖNTEM.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
NİTEL ARAŞTIRMA ÖRÜNTÜLERİ
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp tugbakaradavut@kilis.edu.tr ye göndermeniz gerekiyor. İlk göreviniz 20 puan Şablonda Görev 1 ’de belirtilen bölümleri bilgisayar ortamında yazıp, şablon dosyasını eposta ile göndereceksiniz.

Görev 1 Araştırma probleminin belirlenmesi (Şablonda bölüm 1.3 ün yazılması) Araştırma alt problemlerinin belirlenmesi (Şablonda bölüm 1.4 ün yazılması) Araştırmanızın amacının belirlenmesi (Şablonda bölüm 1.1 in yazılması) Araştırma yönteminin ve deseninin belirlenmesi (Şablonda bölüm 2.1 in yazılması)

Araştırma probleminin belirlenmesi Araştırma fikri: Araştırma fikirleri günlük yaşam, kişisel deneyimler, geçmiş araştırmalar, kuramlar, yöntemler ve tekniklerdeki gelişmeler gibi kaynaklar yoluyla belirlenebilir. Araştırma konusu: Araştırma fikrinin ilgili olduğu konudur. Araştırma yapılması düşünülen alanla ilgili bir konudur. Araştırma konusu oldukça kapsamlıdır. Araştırma konusunun kapsamı daraltılarak araştırma problemine dönüştürülür. Araştırma problemi: Çözüm bulunması için üzerinde çalışılan sorundur. Araştırma konusuna göre kapsamı sınırlıdır. Araştırma alt problemleri: Araştırma probleminin çözülmesi için cevaplanması gereken sorulardır.

Araştırma probleminin belirlenmesi Araştırılabilir iyi bir problem: Akla yatkın olmalıdır. Anlamlı olmalıdır. Açık ve anlaşılır olmalıdır. Sınanabilir, test edilebilir, ölçülebilir olmalıdır. Çok geniş veya çok dar kapsamlı olmamalıdır. Özgün olmalıdır. İfadeleri olasılık veya emir kipi şeklinde olmamalı. Yasal ve etik olmalıdır.

Örnek Google akademide arama kelimeleri: fen bilgisi problem alt problem Aramada çıkan ilk makalenin linki: http://www.tojet.net/volumes/v4i1.pdf#page=93 Araştırma konusu: Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri (Çalışmanın başlığı) Araştırma problemi: Fen bilgisi öğretmenlerinin araç-gereç kullanma sıklıklarına ve eğitim teknolojisine ilişkin öğrenci görüşleri nelerdir? Araştırma alt problemleri: Fen bilgisi öğretmenlerinin araç-gereç kullanma sıklıklarına ilişkin öğrenci görüşleri okul türüne göre anlamlı bir fark farklılık göstermekte midir? Öğrencilerin fen bilgisi derslerinde eğitim teknolojisi kullanılmasının öğrenmeye destek olmasına yönelik görüşleri arasında okul türüne göre anlamlı farklılıklar var mıdır? ( biz de akıllı tahta kullanımının öğrenmeye desteğini araştırabiliriz) 3) 4) Öğrencilerin fen bilgisi derslerinde, eğitim teknolojisi kullanılmasının derse ilgiyi arttırmaya etkisine yönelik görüşleri arasında okul türüne göre anlamlı farklılıklar var mıdır? (biz de öğrenci motivasyonu artırmaya etkisini araştırabiliriz.)

Örnek Araştırmanın amacı:

Araştırmanın Yöntem ve Deseni 1. Nitel Yöntem 2.Nicel Yöntem 3. Karma Yöntem -Kültür Analizi (Etnografik) -Tarama Araştırması -Açıklayıcı-Doğrulayıcı -Olgubilim (Fenomoloji) -Korelasyonel Araştırma (Nicel->Nitel) -Durum Çalışması-Örnek olay -Nedensel Karşılaştırma Araştırması - Keşfedici İncelemesi -Deneysel Araştırma (Nitel->Nicel) -Kuram Oluşturma (Gömülü teori) -Meta-Analiz -Çeşitleme -Tarihsel Araştırma -Tek Deneyli Araştırma (Nitel+Nicel) -Kavram Analizi -Anlatı (Biyografi) -Yorumlama (Tefsir) Not: Tarama Araştırma deseni nitel ya da nicel veri toplayabilir. O yüzden nitel ya da nicel bir yöntem olarak kabul edilebilir.

Veri Toplama Yöntemleri -Görüşme -Gözlem -Doküman inceleme -Anket -Ölçekler (Örnek: Likert ölçeği)