ULUSLARARASI BAKALORYA (IB) DİPLOMA PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YGS ne demektir? YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir. YGS 1,2 : Sayısal puanla öğrenci alan bölümler içindir. YGS 3,4 : Sözel puanla öğrenci alan.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
ANADOLU SPOR KULÜBÜ (2013).
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Açı Lisesi.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
2017 ÖSYS YGS-LYS TANITIMI.
Yaratıcı Proje Fikirleri
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Öğretimin Uyarlanması
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
İl Temsilcisi Başvuru ve Değerlendirme Sistemi
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI BAKALORYA (IB) DİPLOMA PROGRAMI Ankara Türk Telekom Sosyal Bilimler Lisesi İpek Çetingül, IB Koordinatörü

ULUSLARARASI BAKALORYA (IB) DİPLOMA PROGRAMI NEDİR? Okulların uluslararası ortak bir müfredat oluşturması ve bunu tüm dünyada üniversiteye girişte ortak bir kriter olarak kullanma düşüncesinin bir sonucu olarak 1968’den beri merkezi Cenevrede bulunan Uluslararası Bakalorya Organizasyonu (IBO) tarafından yürütülen iki yıllık bir programdır. Program 10. ve 11. sınıf ya da 11. ve 12. sınıftaki 16-19 yaş arası öğrenciler için geliştirilmiştir. İki yıl sonunda öğrencilere merkezi bir sınav uygulanmakta ve IB diploma notunun yaklaşık 75%’i bu sınavla belirlenmektedir.

IB İSTATİSTİKLERİ IB Diploma Programı yaklaşık 150 ülkede 4500 okulda uygulanmaktadır. 150 ülkede 3000 üniversite IB diplomasını tanımaktadır. Ülkemizde 44 okul IB diploması vermektedir. Bunlardan sadece 3 tanesi devlet okuludur. Okulumuz IB diploması veren Ankara’daki tek devlet okuludur. Program okulumuzda 10 sınıfta başlamaktadır.

IB DİPLOMA PROGRAMI UYGULAYAN OKULLARDAN ÖRNEKLER Koç Özel Lisesi (1994) Eyüboğlu Eğitim Kurumları (1995) MEF Okulları (1998) Ankara Ted Koleji (1999) Ankara Alman Okulu (2002) Tarsus Amerikan Koleji (2004) Enka Okulları (2005) Özel İzmir Amerikan Koleji (2006) Bursa Ted Koleji (2006) Yüce Okulları (2006) Marmara Eğitim Kurumları (2008) Özel Bilkent Lisesi (2008) Bilkent Erzurum Laboratuar Lisesi (2010) Adapazarı Enka Okulları (2012) Terakki Vakfı Okulları (2013) Üsküdar Amerikan Lisesi (2014) FMV Erenköy Işık Lisesi (2014) Nesibe Aydın Okulları (2014) İstanbul Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi (2007) Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi (2016)

IB DİPLOMA PROGRAMININ AMACI Araştırmacı Bilgili Eleştirel Düşünen İletişim Kurabilen Risk Alabilen İlkeli Duyarlı Açık Fikirli Dengeli Kendisinin farkında olan bireyler yetiştirmektir.

IB DERSLERİ Öğrencilerin alması gereken 6 ders vardır. Bu dersler dışında, “Bitirme Tezi”, “Bilgi Kuramı” dersi, Yaratıcılık–Etkinlik-Sosyal Hizmet (CAS) etkinlikleri‘nin tamamlanması gereklidir. Öğrenciler 2 yıllık IB programı boyunca günde 9 saat, haftada 45 saat ders alır.

IB DERS GRUPLARI

DERS DÜZEYLERİ Yüksek Seviye (HL) 240 saat / 2 yıl (Edebiyat, İngilizce, Biyoloji) Standart Seviye (SL) 150 saat / 2 yıl (Matematik, Almanca, 20. y.y Türkiye)

GRUP 1 ANA DİL DERSİ Haftalık 6 ders saati Türkçe dersi verilmektedir. Türk ve Dünya edebiyatından eserler derinlemesine incelenmektedir.

GRUP 2 İNGİLİZCE Haftalık 5 ders saati İngilizce dersi verilmektedir Dersin amacı öğrencilerin İngilizce dinleme, anlama, konuşma ve yazma becerilerini ileri derece geliştirmektir Dünya edebiyatından eserler derinlemesine incelenmektedir.

GRUP 3 20. YÜZYILDA TÜRKİYE Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji derslerinin sentezinden oluşan disiplinler arası bir derstir. Ders Türkçe işlenmektedir. Tarihi olaylar coğrafi ve sosyolojik etkileriyle birlikte incelenmektedir.

GRUP 4 BİYOLOJİ Haftalık 5 ders saati verilmektedir. Ders İngilizce işlenmektedir. 2 yıl boyunca öğrenciler en az 7 biyoloji deneyi yapmakta ve rapor hazırlamaktadır. Öğrencilerin bireysel ve grup projesi yapması gerekmektedir.

GRUP 5 MATEMATİK Haftalık 6 ders saati verilmektedir. Ders İngilizce işlenmektedir. Dersin amacı uygulayarak ve keşfederek öğrencilerin matematiği anlamlı bir şekilde öğrenmelerini sağlamaktır.

GRUP 6 ALMANCA Haftalık 4 ders saati verilmektedir. Öğrencilerin Almanca dinleme, anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmektir.

BİTİRME TEZİ BİLGİ KURAMI Öğrencinin istediği bir dersden ilgi duyduğu bir konu üzerine danışman bir öğretmen gözetiminde hazırladığı 4000 kelimelik bir araştırma yazısıdır. BİLGİ KURAMI Kavramların eleştirel düşünce ile irdelendiği, değişik fikirlere saygı duymayı ve küresel bağlamda düşünmeyi öğreten bir dersdir. Diploma alabilmek için öğrencilerin bu dersden 1500 kelimelik bir makale hazırlaması gerekmektedir.

YARATICILIK–ETKİNLİK-SOSYAL HİZMET (CAS) ETKİNLİKLERİ CAS Çalışmaları IB öğrencilerinin diploma alabilmeleri için tamamlamaları gereken 150 saatlik ders dışı etkinlikler bütünüdür. Bu çalışmalar, öğrencilerin sosyal yönlerini güçlendirmelerini, farklı yönlerini ortaya çıkartmalarını ve içinde bulundukları toplumu daha yakından tanımalarını sağlamaktadır.

CAS ETKİNLİK ÖRNEKLERİ Creativity (Yaratıcılık) : Yaratıcı düşünmeyi içeren sanatsal ve diğer deneyimler. Dans, tiyatro, fotoğrafçılık, takı tasarımı, resim gibi sanatsal aktivitelerle ilgili beceri geliştirme. Activity (Aktivite) : Sağlıklı bir yaşam sürdürmeye ve özel bir amaca katkı sağlayan fiziksel aktiviteler . Takım sporları, bireysel sporlar, günlük aktiviteler dışındaki fiziksel aktiviteler. Service (Sosyal Hizmet) : Öğrenci için öğretici değeri olan, toplumdaki birey ve gruplarla iletişim kurmasını sağlayan, karşılığında ücret almadığı, gönüllülük esasına dayanan aktiviteler. Yardım kuruluşlarını, huzurevlerini, engelli öğrenci ziyaret etme, yardım kampanyaları organize etme, çevreyi korumaya ve bireyleri bu konuda bilgilendirmeye yönelik çalışmalar.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME IB Diploması toplam 45 puan üzerinden verilmektedir. Diploma alabilmek için en düşük diploma notu 24 olmalıdır. İç değerlendirme: Öğrencilerin IB derslerinden makale yazma, sunum ve proje yapma, lab raporu hazırlama gibi çalışmalarının sonucu olarak ders öğretmenleri tarafından verilir. Diploma notunun yaklaşık 25%’nu oluşturur. Dış değerlendirme (Bitirme Sınavı): IB Organizasyonu tarafından iki yılın sonunda gerçekleştirilen merkezi sınavdır. Diploma notunun yaklaşık 75%’ini oluşturur. Öğrenci 1 asıl, 2 telafi olmak üzere toplam 3 defa IB bitirme sınavına girebilir.

IB DİPLOMA PROGRAMININ ÖĞRENCİLERE SAĞLADIĞI KAZANIMLAR IB diploması yabancı üniversitelere girişi kolaylaştırır. İyi bir diploma derecesi, yabancı üniversitelerde öğrenciye burs fırsatı sağlayabilir. Öğrenci, IB programı içinde çok başarılı olduğu derslerden üniversitenin 1. sınıfında muaf tutulabilir. Ülkemizde birçok vakıf üniversitesi IB mezunlarına diploma puanlarına göre çeşitli oranlarda burs olanakları sağlamaktadır. Bu sisteme dahil olan 4500 okuldaki öğrencilerle aynı ortak müfredat uygulanır.

IB DİPLOMA PROGRAMININ ÖĞRENCİYE SAĞLADIĞI KAZANIMLAR Öğrencilerin sadece akademik değil, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini sağlar. Yazma becerileri gelişir (Uluslararası düzeyde tez, makale ve rapor yazabilir) Zaman yönetimini öğrenirler Araştırma yapma becerileri gelişir Eleştirel düşünme becerileri gelişir Çevreye ve topluma sorumluluk bilinçleri gelişir

ÖSYM IB diplomasına sahip öğrenciler üniversiteyi ülkemizde okumak istediklerinde YGS ve LYS sınavlarına girmek zorundadır. IB diploması tüm vakıf üniversitelerinde geçerlidir fakat devlet üniversitelerinde geçerli değildir.

IB BURSU VEREN ÜNİVERSİTELER Başkent Üniversitesi Beykent Üniversitesi (IB Diploma notu 40 ve üstü olanlara %100, 35-39 arası olanlara %75, 30-34 arası olanlara %60, 24-29 arası olanlara %25, 23 ve aşağısı olanlara %10 ) Bilkent Üniversitesi (IB Diploma notu 30 olan öğrencilere her bölüme dikey geçiş hakkı tanır.) Işık Üniversitesi İstanbul Bilgi Üniversitesi (IB Diploması olan öğrencilere %20 burs) İstanbul Kültür Üniversitesi Kadir Has Üniversitesi (IB Diploma notu 32-37 arasında olan öğrencilerden eğitim ücretinin yarısını, 38 ve üzerinde olanlardan ise tümü alınmaz) Maltepe Üniversitesi Okan Üniversitesi Özyeğin Üniversitesi Sabancı Üniversitesi (IB Diploma notu 34 ve üstü olanlara burs verilir) TED Üniversitesi (IB Diploma notu 32-37 olana %25, 38 ve üstü olana %50 burs vermektedir) Yeditepe Üniversitesi

DİPLOMA PROGRAMINA KAYIT KABUL VE BAŞVURU SÜRECİ 9. sınıfı bitirip 10. sınıfa başlayan Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri direk başvurabilirler. Hazırlık okumayan Anadolu ve Fen Lisesi öğrencileri yapılacak yeterlilik sınavında başarılı olmak zorundadırlar. Her yıl 10. sınıf için iki IB sınıfı açılır ve her sınıfa maksimum 18 öğrenci kabul edilir Ön başvuru için Transkript, IB Başvuru Formu ve Sözleşmesinin IB koordinatörüne teslim edilmesi gerekir. İki yıllık program ücreti 2400 Euro’dur. (Haziran, Temmuz ve Ağustos olmak üzere üç taksitte ödenebilir. 3X800=2400) İlk taksit yatırılıp, sözleşme imzalanınca öğrenci kaydı kesinlik kazanır.