BİRLEŞİK KRALLIK’TA SPOR YÖNETİMİ sport management in UK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
7. HASTANE YÖNETİM KURULU
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
Avrupa Birliğinin Kurumları
İLLER BANKASI.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
Özlem Keçim.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Slide 1 AVRUPA’YA GİDEN YOL – MUHASEBE RAPORLAMA VE KURUMSAL GÜÇLENDİRME PROGRAMI Avrupa Muhasipler Federasyonu (FEE) nasıl yardımcı olabilir? Henri Olivier.
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
BESYO.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
AB KURUMLARI VE KARAR ALMA YÖNTEMLERİ Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
DÜNYA BANKASI DÜNYA BANKASI Geçiş ve gelişmekte olan ülkeler için dünyanın en büyük finansman ve bilgi kaynaklarından biridir.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
This project is co-funded by the Europen Union and the Republic of Turkey “ULUSLARARASI REKABET GÜCÜ VE TÜKETİCİNİN KORUNMASI” PANELİ   Tüketici Haklarının.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
IATA VE ICAO.
FRANSA‘DA SPOR YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

BİRLEŞİK KRALLIK’TA SPOR YÖNETİMİ sport management in UK 1 1

Birleşik Krallık 64 milyon nüfus 4 bölge İngiltere, Galler, İskoçya, Kuzey İrlanda. Yasalar genellikle Krallığın tümünde geçerlidir. 2 2

BK'da erken dönemlerde başlayan spor ve rekreasyon 18 BK'da erken dönemlerde başlayan spor ve rekreasyon 18. yy sonlarına doğru iyi örgütlenen öncü kurumlar ve Kriket ve futbol kulüpleri İnsanları günah ve alkol gibi kötü alışkanlıklardan kurtaran bir araç olarak 1870'lerden sonra kilise tarafından desteklemiştir. 3

Birleşik Krallığa Bağlı Ülkeler Kamu yönetimi, merkezden yerele doğru yaygınlaşmıştır. Ancak, spor genel manada hükümet dışı kuruluşlarca yönetilir. Spor kulüpleri, spor dernekleri, spor federasyonları hükümet dışı kuruluşların yaygın olanlarıdır. 4 4

BAĞIMSIZ YAPILANMA ÜLKE DÜZEYİNDE Sport and Recreation Alliance (SRA) (Fiziksel Rekreasyon ve Spor Merkez Konseyi: CCPR) Britanya Olimpiyat Birliği (British Olympic Association) İki büyük bağımsız örgüt. Ulusal anlamda dünyanın en büyük fiziksel rekreasyon topluluklarından biri 5 5

Britanya Olimpiyat Birliği (British Olympic Association) Britanya Olimpiyat Birliği ülkenin milli olimpiyat komitesi. Birinci fonksiyonu Olimpiyata aday olacak İngiliz kentlerini belirlemek İngiliz takımlarının olimpiyatlara katılımını organize etmek 6 6

BOA'nın Amaçları Olimpiyat oyunlarına ilgiyi teşvik etmek Olimpik hareketin amaç ve ideallerini Britanya’da beslemek ve toplumun dikkatini olimpik oyunlara çekmek, Olimpiyat ve IOC tarafından düzenlenen diğer oyunlara İngiliz katılımını organize ve koordine etmek, 7 7

‘Olimpiyat Günü' düzenlemek. Britanya Olimpiyat Birliği Olimpik oyunlar için yarışmacıların hazırlıklarında yönetim organlarına yardımcı olmak, Spor yönetim organları arasında danışma organı olarak kendi görüş ve önerilerini sunarak tartışma ortamı sağlamak, ‘Olimpiyat Günü' düzenlemek. 8

Seçilmiş görevliler ve profesyonel kadronun bir karışımı olan BOA, Britanya Olimpiyat Birliği Seçilmiş görevliler ve profesyonel kadronun bir karışımı olan BOA, 1 onursal başkan ,1 başkan ve 2 as başkan 4 yıllık dönem için seçilir. Komite yılda 4 kez toplanır. 9 9

Komite birliğin karar alma ve politika belirleme organdır. Britanya Olimpiyat Birliği Seçilmiş görevliler Her olimpik spordan birer kişi Olimpiyat Komitesini oluşturur. Komite birliğin karar alma ve politika belirleme organdır. 10

BOA profesyonel kadronun başı Genel Sekreterdir. Britanya Olimpiyat Birliği BOA profesyonel kadronun başı Genel Sekreterdir. Onun denetiminde her bölüm bir müdür tarafından yönetilir. 11 11

BOA Bölümleri (Departmants) Yönetim, Sporcu hizmetleri, Eğitim, Finans, Oyunlar servisi, Bilgi teknolojileri, Yasal düzenleme, Pazarlama, Basın, Spor bilimleri, Tıbbi ve teknik bölümler. 12

The Association of Recognized IOC International Sports Federations (ARISF) Kar amacı gütmeyen, devlete bağlı olmayan, IOC’ye bağlı federasyonların desteklenmesi amacıyla kurulmuş bir birliktir. 13 13

SPORT AND RECREATION ALLIANCE Fiziksel Rekreasyon Merkez Konseyi (The Central Council of Physical Recreation) Konsey 1930’dan bu yana Birleşik Krallığın devlet kontrolünde olmayan en büyük şemsiye örgütüdür. Tahmini olarak 29 milyonun üzerinde insana düzenli spor ve rekreatif etkinlik hizmeti sunar. 14 14

İskoçya, Galler ve K. İrlanda’da benzer örgütler vardır. SRA 320’nin üzerindeki üyesiyle İngiltere’de sportif rekreasyon için hizmetler sunar. Üyeleri arasında FA, Rugby Birliği , İngiltere Atletizm , İngiliz Kürek ve Kraliyet Dans Akademisi gibi örgütler vardır. İskoçya, Galler ve K. İrlanda’da benzer örgütler vardır. SRA birincil amacı üyelerinin menfaatlerini yerel otoritelerde temsil etmektir. See more at: http://www.sportandrecreation.org.uk/about#sthash.dQIjoTVg.dpuf 15

Bugün İngiltere'deki tüm spor ve rekreasyon aktiviteleri SRA‘ya üye bir örgüt tarafından geliştirilir ve yönetilir. Bu yüzden SRA, 320 ulusal spor ve rekreasyon organı, 150.000 spor kulübü ve milyonlarca katılımcı adına çalışır. 16 16

SRA‘nın devletten bağımsızlığı tarafsızlığının hayati unsurudur SRA‘nın devletten bağımsızlığı tarafsızlığının hayati unsurudur. Böylece, Üyelerin spor ve rekreasyon yararına tamamen objektif bakış açısı oluşturmaları ve Spor ve rekreasyonu etkileyen kararlar alan “hükümet, spor konseyleri ve diğer organlarda” temsil edilmesini sağlar. 17 17

SRA ile İngiliz Spor Konseyi arasında iki önemli fark vardır: SRA İngiliz Spor Konseyi bir devlet temsilcisi değildir. SRA para ya da ödenek dağıtmaz. 18

Yönetim kurulu 1 başkan, 8 yönetici, 1 haznedar, 1 yönetici, ve 2 atanmış üyeden oluşur. 19

Kurulun üyelerini ilgilendiren tüm konularda politika belirleme ve karar alma sorumluluğu vardır. 2002 yılından bu yana dört yönetici örgüte yeni kan gelmesi amacıyla her yıl seçimle yenilenir. 20 20

Yapılanma olarak SRA’nın en üst organın Genel Konsey’dir. Genel konsey, SRA altında çalışan örgütlerin tartışıp, fikir yürütmelerine imkan sağlar. Yılda iki kez toplanır ve yönetim kurulu, as başkanlar, komite ve ticari şirketlerin temsilcilerinden oluşur. 21 21

Bölgesel Komiteler (Regional Committee) SRA’ya üye değişik bölgelerden oluşur. Bu komiteler bölgelerindeki SRA’nın faaliyetlerinden sorumludur. 22 22

Regional Committee Ayrıca, bölgelerindeki sporla ilgili federasyonlar ve gönüllü birliklerin çalışmalarını koordine eder ve gelişmelerine yardımcı olur. 23

Regional Committee SRA'da komiteler halinde çeşitli alanlarda çalışan 6 bölüm vardır. Bunlar; Oyunlar ve spor Büyük izleyici sporları Açık alan uğraşları Su rekreasyonu Hareket ve dans İlgili organizasyonlar 24 24

Bu 6 bölüm, isteklerini sunup tartışabilecekleri ortamlar sağlayan ve yılda 4 kez toplanan 2 komitede alanlarını temsil ederler. Üye Hizmetleri Komitesi Destek Hizmetleri Komitesi 25 25

Birleşik Krallıkta, Kuzey İrlanda, İskoçya ve Galler’de SRA benzeri temsilci organlar vardır. 26 26

Spor Yönetim Organları “Federasyonlar” İngiltere'de 150 yıldan beri spora katılımın giderek artması ve popüler hale gelmesiyle tüm spor dallarında spor yönetim organlarının işleri artırmış ve çalışma alanları genişlemiştir. 27 27

Bugün sporun işlevlerini yerine getirmek, etkinlikleri gerçekleştirmek, üyeleri düzenlemek ve milli takımları seçip çalıştırmak gibi görevler 400'ün üstünde bağımsız yönetim organı tarafından yürütülür. 28

1888 Spor konseylerinden destek alan federasyonlardan gençler için önerileri de içeren 4 yıllık kalkınma planları istenir. Bu örgütlerde Yönetim Kurulları ve görevliler üye kulüplerin yerel, bölgesel ve ülke temsilcileri tarafından seçilir. 29 29

İngiliz sporunda yönetim organlarının ücretsiz çalışan gönüllülerden oluşması çok yaygındır. İngiltere'de ulusal federasyonların vergi ve sınıf formlarına tabi olmaması kayda değer bir farklılıktır. 30 30

Spor Kulüpleri Sayıları 150.000’e yaklaşan spor kulüpleri yarışma sporları ve 'herkes için sporun’ gelişimini temel alır. Yerel Spor Kulüpleri toplumsal düzeyde gönüllü katılımın belkemiğidir. 31 31

Kulüpler çoğunlukla spor ve serbest zaman olanakları sağlamada yerel birlikleri kullanır. Kulüp üyesi olmayan yaklaşık 29 milyon insanın spor yapması İngiltere'de fiziksel rekreasyon etkinliklerinin çoğunun bir kulüp ya da kamu kuruluşu yapısı dışında yer alması demektir. 32

Spor ve fiziksel rekreasyon bu 'informal' kapsam dışında, daha önemli veya rekabet gerektiren spor aktiviteleri kulüplerde yapılır. 33

YEREL DÜZEYDE İngiltere'de 'Spor ve Rekreasyon Bölge Konseyleri' mevcuttur. Bunlar özerk olup danışmanlık görevi yaparlar ve diğer kuruluş ya da makamların görev ve faaliyet alanlarına müdahale etmez. 34

Yerel makamlar sadece alt yapıdan faydalandırıp diğer ilgili taraflar için 'danışma forumu' teşkil ederler.

Spor politikalarının gelişimi çerçevesinde, serbest zamanın değerlendirilmesi amacıyla stratejiler oluşturur. Yerel düzeyde kar amacı gütmeyen ve isteyen herkesin üye olabileceği spor kulüpleri, sporun geniş kitlelere ulaşmasında en önemli rolü oynar. 36

DEVLET YAPILANMASI ÜLKE DÜZEYİNDE İngiltere'de spor ve rekreasyon sorumluluğu devlet adına Kültür ve Turizm Bakanlığı (Ministry of Culture and Tourism) ve DCMS (Departmant for Culture, Media and Sport) aracılığı ile yerine getirir. 37

DCMS, paydaşları ile belirlenen ortak strateji ve vizyon doğrultusunda dünya lideri spor toplumu olmaya yönelik gelişimi gözlemler ve denetler. Galler, İskoçya ve K. İrlanda'nın sekreterleri kendi ülkelerindeki spordan sorumludur 38

Bugün İngiltere'de 5 ayrı Spor Konseyi vardır. Bunlar; Birleşik Krallık Spor Konseyi İngiliz Spor Konseyi Sport England İskoçya Spor Konseyi Galler Spor Konseyi K.İrlanda Spor Konseyi 39

Devletin spora direk olarak mali yardım ettiği mekanizma Spor Konseyleridir. Spor Konseyleri hükümet tarafından atanan ve doğrudan desteklenen spor konularında devletin başlıca müşavirleridir. Devlet spor politikalarının yerine getirilmesinde bunlarla yakın olarak çalışır. 40

Birleşik Krallık Spor Konseyi (UK Sports Council) Sport England Spor ve rekreasyon organizasyonları yerel yönetimler tarafından sağlanır. Hükümetin spora finansal destek sağladığı kanal 1994 ten bu yana “Spor İngiltere’dir”. 41

Sport England’ın amacı kamu, özel ve gönüllü sektörleri etkilemek ve onlara hizmet götürerek İngiltere’de sporun gelişmesine öncülük etmek ve Devlet ve lotariden sağladığı gelirlerle spora maddi destek sağlamaktır. 42

Hükümet, spor politikasını yerine getirmek için Spor Konseyleriyle yakın çalışır. Devlet, sporun gelişimi, antrenörlük, yönetim ve diğer ulusal organizasyonlar için maddi destek sağlar. 43

Yapılan maddi destek gönüllü kuruluşlar, yerel yönetimler ve ticari organizasyonlara sportif faaliyetleri desteklemeleri için verilir. 1994-95 yılında spor konseyleri hükümet fonlarından 67 milyon £ almıştır. 44

Özellikle 2012 Olimpiyatlarının İngiltere de yapılacak olmasından dolayı 125 milyon £ üzerinde bir rakam Sport England’a yıllık fon olarak aktarılmıştır. Ayrıca, elit spor için 2004 yılında 216.4 milyon £, Londra 2012 Olimpiyat döngüsü için 400 milyon £ ayrılmıştır. 45

4000 adet yeni tesis yapılmış ya da tadil edilmiştir. Sport England’a 2007 yılından bu yana toplum sporu için 125 milyon £ üzerinde yıllık fon aktarılırken, 4000 adet yeni tesis yapılmış ya da tadil edilmiştir. 2001’den bu yana 1 milyar £ üzerinde para tesislere yatırım için ayrılmıştır. 46

İngiltere’de Sport England olan Spor Konseyleri krallığın diğer ülkelerinde halen devam etmektedir, bu konseyler Spor İngiltere’nin fonksiyonlarını yerine getirir. Galler Spor Konseyi, İskoçya Spor Konseyi, Kuzey İrlanda Spor Konseyi 47

Spor İngiltere Takımı (Team Sport England) Spor İngiltere 6 alt üniteden oluşur. Yönetim Kurulu; bakanlık tarafından atanmış bir başkan ve 10 üyeden oluşur. Spor İngiltere’nin faaliyetlerinden sorumlu birimidir. Sporla ilgili strateji, parasal destek, önemli projeler ve performans yönetimi gibi konularla ilgilenir. 48

Komiteler; özel görevler, stratejiler ve politikalar üzerine odaklanırlar. Bu konularda idare heyetinin uygulamalarına bakarak yönetim kuruluna rapor hazırlar. Bütçe, risk ve yönetimi, maddi gelir, pazarlama ve ticaret, hukuk, personel ve ödül komitelerinden oluşur. 49

Bölgesel Spor Yönetim Kurulu (Regional Sport Boards: RBS’s) 9 bölgesel spor yönetim kurulu bölgelerinin sporla ilgili planlarını politikalarını belirler ve bölge ile ilgili gelişmeler hakkında yönetim kurulunu bilgilendirir. Ayrıca bölgesel kaynak yaratma ve bunların dağıtımı da sorumluluk alanındandır. 50

Yönetici Büroları (CEO’S Office) Kültür, medya ve Spor Bölümü (Departmant for Culture, Media and Sport) yoluyla parlamentonun Spor İngiltere’nin yönetim kurulu arasındaki ilişkiyi sağlamakla sorumludur. Yönetici büroları organizasyonlara öncülük eder ve amaçların anlaşılır olmasını sağlar. 51

Sorumluluk alanlarındaki planların sağlam temellere oturması, Sonuçların başarılı olması için uygun ortamların yaratılmasını sağlama ve Devlet birimleri ve ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişkiyi sağlama görevleri vardır. 52

Yürütme Takımları (Executive Teams) İletişim, finans, politika ve performans, bölge ve spor takımlarından oluşur. Bu konularda yönetim ofislerine ve Spor İngiltere’nin destek bürosuna bilgi verir. 53

Bölge Büroları (Regional Offices) 9 bölge ofisi özellikle maddi kaynak yaratma ve kullanma ile ilgili strateji ve düşünce geliştirerek bölgesel yönetim kurullarına yardımcı olurlar. 54

Yardımcı Şirketler (Subsidiary Companies) Spor İngiltere’nin tamamen sahibi olduğu üç şirket vardır. Bunlar yardım organizasyonları ile belirli bölgelerdeki çok amaçlı tesis yapımı, spor bilimleri ve sporcu sağlığı merkezleri konularıyla ilgilenir. 55

Ulusal Spor Merkezleri (National Sports Centres) Making England an active and successful sporting nation Spor İngiltere’ye bağlı 5 spor merkezi vardır. Bu merkezler yarışma ve antrenmanlar için elit sporculara değişik özelliklerde spor tesisleri, malzeme, uzman personel ve barınma hizmeti verir. 56

Sporun gelişimi için stratejiler Spor Konseyleri tarafından çizilir. Amacı; Her gence temel spor becerilerini geliştirme fırsatı sağlamak, 57

Herkesi spor veya aktif rekreasyona kendi istekleriyle katılma fırsatı sağlamak ve İlgi ve becerisi olan herkese sporda performans standardını yükseltme ve potansiyelini görebilme fırsatı sağlamak. 58

YEREL YÖNETİMLER Yerel düzeyde her türlü spor tesisi yapımı, bakımı gibi hizmetler il ve bölge meclislerinin ortak görevidir. 59

YEREL YÖNETİMLER Britanya yönetimi üniter ve merkezi bir karaktere sahip olduğundan, merkezi idarenin mahalli idareler üzerinde büyük yetkisi vardır. 60

YEREL YÖNETİMLER Ancak, yine de yerel otoriteler, yerel topluluklar için temel spor ve rekreasyon faaliyetlerinin sağlayıcısıdır. İngiltere'de yerel otoriteler, pek çok açık alan mekanlarının yanında, özellikle son 20 yılda yapılan 1500 kapalı merkezi de yönetir. 61

YEREL YÖNETİMLER Bu tesisler parklar, göller, oyun alanları, spor salonları, tenis kortları, golf sahaları, yüzme havuzları, jimnastik salonları ve büyük sayıda etkinlik sağlayan spor merkezlerini içerir. 62

YEREL YÖNETİMLER Yerel yönetimler aracılığı ile yılda 1 milyar £ üzerinde spora yatırım yapılmaktadırlar. Çünkü, yerel halkın ihtiyaçlarını en iyi bilen onlardır. Yerel yönetimlerin yarısından fazlası Yerel Bölge Anlaşmalarında yerel spor ve aktif rekreasyonu gösterge olarak seçmişlerdir. 63

Bu uygulama bir sonraki aşamada çocukları kapsayacaktır. YEREL YÖNETİMLER Yerel yönetimler aracılığı ile 60 yaş üzeri kişilere ücretsiz yüzme imkanı sağlanmış durumdadır. Bu uygulama bir sonraki aşamada çocukları kapsayacaktır. 64

FİNANS İngiltere'de sporun destek aldığı 4 ana kaynak vardır.; Gönüllü sektör; kendi kaynaklarını spor faaliyetleri geliştirerek oluşturan ve bunu spora hizmet olarak geri döndüren kulüp ve birliklerdir. 65

FİNANS Ticari sektör; tüketicilerin sporla ilgili mal ve hizmete yılda yaklaşık l5.0 milyar £ harcadığı İngiltere’de, özellikle spor malzemeleri ve sponsorluk alanlarında çalışan şirketlerden katkı sağlarlar. 66

FİNANS Yerel Sektör; hizmet ettiği topluma sporu bir yaşam kalitesi olarak sağlar, ve Merkezi Devlet; yerel yönetimde olduğu gibi spor ve rekreasyonu her anlamda destekler. 67

FİNANS Devletin spora büyük bütçeler ayırdığı ve dağıttığı paranın işletilmesine karışmadığı bir sisteme sahip olan İngiltere'de, Spor Konseyleri bu görevi yerine getirir. 68

FİNANS Konseyler aldıkları maddi yardımın yaklaşık % 20’sini bazı ulusal yönetim organlarına aktarırlar. Spor Konseyleri ayrıca sermaye ve gelir projelerine ödül olarak verilen Ulusal Lotarya Spor Fonu'nun da dağıtıcısıdır. 69

FİNANS Yerel yönetimler sporda maddi kaynak olarak devlet desteğini sıkça kullanır. Devlet de bu konuda hiçbir fedakarlıktan kaçınmaz. Örneğin Mayıs 2002'de Sağlık Bakanı Fiziksel etkinliği dar gelirli alanlarda geliştirmeye yönelik yerel pilot projelere 2,5 milyar £ maddi yardımda bulunmuştur. 70

FİNANS Tüm bunların dışında İngiltere'de sporda paranın döndüğü bir başka alan bahislerdir. Sporda bahis İngiltere'de yönetmelikler çerçevesinde yapılır ve bahislerde 5 milyar £ aşan para dönmektedir. 71

İngiltere’de Beden Eğitimi Bütün okulların bir oyun bahçesi, bütün ortaokulların spor salonu vardır. Bazılarının yüzme havuzu, spor sahası ve dans için düzenlenmiş salonları da vardır. 72

Bütün çocuklara temel spor yeteneklerini öğrenecek fırsatlar verilmesinin gerektiğine inanılır. Bu nedenle, bütün İngiltere ve Galler’ de öğrenim gören 5-16 yaşlarındaki devlet okulu öğrencileri için Beden Eğitimi zorunlu derstir. 73

“Gençler için Beden Eğitimi ve Spor Stratejisi” (PESSYP) ile şu anda 5-16 yaş gençlerin %86’sı haftada en az 2 saat spor yapıyor. Bunun daha da ötesine gitmesi için önümüzdeki 3 yıl içinde 783 milyon £ ile desteklenecek ve çocuklar ve gençler için istenen sistem kurulacaktır. 74

PESSYP yoluyla, haftada 5 saatlik spor yaptırma hedefi 5-16 yaş için haftada en az 2 saat B. Eğt dersi ve haftada 3 saat okul dışı spor etkinliği ile ulaşılacak. Bunun için Youth Sport Trust, spor eğitim koordinatörleri ve spor okulları ile ortak çalışacak ve ulusal ağ kurulacaktır. 75

UZMANLAŞMIŞ LİSE NEDİR? Gerekli tüm imkanların her okula ayrı ayrı verilmesi yerine, uzmanlaşmış liseler oluşturularak, yatırımlar uzman liselere yapılmakta, bölgedeki diğer okullar konu ile ilgili yardımları uzman okuldan almaktadır. 76

SPOR ÖZELLİKLİ LİSE NEDİR? Standart lise eğitimi ile birlikte yüksek kalite Beden Eğitimi ve Spor imkanı sunan lisedir. 77

78

79

LİSE VE BAĞLI İLKOKULLARIN KOORDİNASYONU - Tesis - Malzeme - Öğretmen KING ALFRED LİSESİ İLKOKUL İLKOKUL İLKOKUL İLKOKUL 80