7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
7-12 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Zihinsel Engelliliğin Tanımı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
KİŞİSEL HİJYEN.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
MİKROPLAR.
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Gelişimi Etkileyen Faktörler
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Bugün neler öğreneceğiz?
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Nazlı ÖZTÜRK.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME KASTAMONU HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SINIF KURALLARIMIZ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Rastgele Nesneler Dersi
Gelişim ve Temel Kavramlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
1 /D SINIFI VELİ TOPLANTISI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Hazırlayan Sedat GÜRBÜZ

KONFERANSTA NELER VAR? SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ BESLENME, TEMİZLİK ve ÖZBAKIM İLETİŞİM

SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 7-12 yaş arası olarak ele aldığımız SON ÇOCUKLUK DÖNEMİ’nde çocuklarda fiziksel olarak görülen büyümede yavaşlama gözlemlenirken; büyük ve küçük kas becerilerinde ilerleme hızlanmaktadır.

Çocuklar bu dönemde okul nedeniyle ebeveynlerinden ayrılarak bireyselleşmeye ve bir birey olarak toplumda yer almaya başlarlar. Çocuğun zihinsel ve sosyal becerileri, hayal kurma, canlandırma ve espri yetenekleri gelişir. Bu dönem çocuğu sürekli canlı ve hareketlidir. Oyun ve ilgi evden sokağa kaymıştır.

8-9 yaşından önce çocuklar kuralların nedenini anlamadan ya da farkında olmadan ailelerinden, çevrelerinden öğrenirler. 9-10 yaşından itibaren kuralların nedenini ve anlamını fark etmeye başlarlar. Akran grupları 6-12 yaş döneminde gelişir ve çocukların sosyalleşmesinde önemli rol oynarlar. Genel olarak bu dönemin en temel özelliklerinden birisi somut işlemlere ağırlık verilmesidir.

7-12 YAŞ ÇOCUĞU NELER YAPABİLİR? Ellerini ve yüzünü yıkayabilir. Kendi başına giyinip soyunabilir. Ayakkabılarını bağlayabilir, düğmeleri ilikleyip açabilir. Yemek yerken çatal, kaşık kullanabilir. Bıçakla yumuşak nesneleri kesebilir. Dişlerini fırçalar. Saçlarını tarayabilir. Tuvalet gereksinimi ile ilgili işleri yapabilir. Çantasını hazırlayabilir. Sofrayı kurmada ve toplamada yardımcı olabilir. Kendi yatağını düzeltebilir.

Çocuğunuz Adına Bunları Siz Mi Yapıyorsunuz? O HALDE Kendine güveni olmayan Aileye bağımlı Sorumluluk alamayan Sosyal ilişkileri zayıf bir çocuk yetiştiriyorsunuz...

TEMİZLİK ve ÖZBAKIM Veliler olarak 7-12 yaş çocuğuna bu dönemde ; Tek başına banyo yapmasını, Okulda temizlik açısından nelere dikkat etmesi gerektiğini, Neden yediklerine kirli ellerle dokunmaması gerektiğini, Abur cubur türü yiyeceklerin gelişimlerini nasıl etkileyeceğini, Meyve ve sebze yemenin önemini, Hasta olduklarında ne yapmaları gerektiğini, Tuvalet temizliğini nasıl yapacağını anlatmalıyız.

VELİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER Çocukların; Okul ve ev giysilerinin temiz olması sağlanmalı, Yapılan ödevler kontrol edilmeli, okul eşyalarının tam olarak hazır olup olmadığı incelenmeli, Okulda uyulması gereken kuralların önemi anlatılmalı, Her hafta tırnak ve saç kontrolü yapılmalı, Diş ve göz için belirli aralıklarla doktora götürülmeli,

VELİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKENLER Çocukların; Kendisine uygun hobiler edinmesini sağlanmalı, Selamlaşma, özür dileme, yemek yeme, sofrada ve sınıfta adap konusunda bilgi verilmeli. Elleri hangi durumlarda yıkamaları gerektiği anlatılmalı, Dişlerin hangi durumlarda çürüyebileceği ve diş temizliğinin nasıl yapılması gerektiği belirtilmeli, Okul eşyalarını nasıl koruması ve temiz tutmasının önemine değinilmeli, Düzenli beslenme ve uyumanın önemi anlatılmalıdır.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER