Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİKROPLAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİKROPLAR."— Sunum transkripti:

1 MİKROPLAR

2 MİKROP

3

4 MİKROPLAR NASIL BULAŞIR?

5

6 Mikroplardan korunma yolları

7 BAĞIŞIKLIK

8 VİRÜSLER

9 VİRÜSÜN YAPISI

10 Grip kuduz su çiçeği

11 BAKTERİLER

12 Bakterilerin yapısı

13 MANTARLAR

14 Maya mantarı

15 Küf mantarı

16 Şapkalı mantarlar

17 Enfeksiyon mantarı

18 PARAZİTLER

19 Okul öncesinde mikrop etkinlikleri

20 Okul öncesinde mikrop etkinlikleri

21 ETKİNLİK  ADI: mikrop deneyi
ETKİNLİK TÜRÜ: Bütünleştirilmiş  Türkçe ve Fen  Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük  Grup Etkinliği) KAZANIM VE GÖSTERGELER BİLİŞSEL GELİŞİM: Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.)  Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler) Önerilen Kazanım: Gözle görülmeyen bir canlıyı görülebilir halde bulma ve bilgi edinme imkanı bulur. DİL GELİŞİMİ: Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)  MOTOR GELİŞİMİ: Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. Kazanım 2: Verilen yönergelere uygun olarak hareket eder. ÖZBAKIM BECERİLERİ Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Göstergeleri: Saçını tarar, dişini fırçalar, elini, yüzünü yıkar, tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.) Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. (Göstergeleri: Beslenme sırasında uygun araç ve gereçleri kullanır. Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır. Çevre temizliği ile ilgili araç ve gereçleri kullanır.) MATERYALLER leğen, karabiber, sıvı sabun, SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR kirli-temiz ÖĞRENME SÜRECİ Çocuklarla mikrop deneyi yapılır. Yarısı su dolu bir leğene karabiber dökülür ve çocuklara bunların birer mikrop olduğu söylenir. Ellerine sıvı sabun dökülen çocuklar ellerini suya batırır ve karabiberin dağıldığı görülür.  ‘Ellerim Tombik Tombik’ şarkısı öğretilir. ‘Ellerim tombik tombik          Hele dişler hele dişler  Kirlenince çok komik             Uzayınca tırnaklar  Kirli eller sevilmez                 Kirlenince kulaklar  Güzelliği görülmez                 Bize pis derler pis derler           Saçlarım bakım ister               Bizi sevmezler sevmezler       •    DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR Yapılan fen etkinliğinde her çocuğun elini suya batırması istenir ve karabiberin nasıl dağıldığına özellikle dikkat etmeleri istenir. DEĞERLENDİRME Etkinlik bitiminde çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir; Yaptığımız deneyde mikroplar neden kaçtılar? Ellerimizi güzelce yıkamazsak ellerimiz nasıl olur? Şarkıyı sevdiniz mi? AİLE KATILIMI  Ailelerden kirli temiz ile ilgili çocuklarının yapabileceği şekilde temizlik etkinliği yaptırmaları istenir.(örneğin; odan çok kirli. Odanı toplayabilir misin temiz olursa daha da güzel görünür vb…)

22 Küf Nasıl OLUŞUR? Dersin Adı: Okul öncesinde fen öğretimi Etkinliğin Amacı: Küf oluşumunda hangi ortamların etkili olduğunu kavrayabilme Kullanılan araç-gereç: Taze ve kuru dilim ekmek, çamaşır suyu, tabak, şeffaf naylon Kazanımlar: BİLİŞSEL KAZANIM Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler. DİL GELİŞİMİ Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar Etkinliğin Yapılışı: Her tabağa bir dilim ekmek koyalım Taze ekmek dilimlerinden birini suyla ıslatalım İkinci ekmek dilimini çamaşır suyuyla ıslatalım Kuru ekmek dilimlerine hiçbir şey yapmayalım Bu tabakları naylon torbalar içine koyalım ağızlarını bağlayalım Bir hafta bekleyelim önce hangisinde küf oluştuğunu bekleyelim Değerlendirme Hangi ortamlarda küf mantarı oluşur Hangi küflü besinleri tüketmek zararlıdır Hangi besinler daha çabuk küflenir

23


"MİKROPLAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları