Yapılandırmacı Öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖRNEK OLAY.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Buluş Yoluyla Öğrenme.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Yapılandırmacı Öğrenme BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME Yapılandırmacı Öğrenme 1

Buluş yoluyla öğrenme, Öğrencinin kendi etkinliklerine ve gözlemlerine dayalı olarak yargıya varmasını teşvik edici bir öğretim yaklaşımıdır. Bu yöntemde temel amaç; öğrencileri kendi kendine problem çözebilen, sonuçlar çıkarabilen bireyler haline getirmektir. 2

BULUŞ Yapılandırılmış Buluş Yapılandırılmamış 3

TEMEL ESASLAR: 1. Öğrenmeye Hazır Olmayı Sağlamak; Merak uyandırmalı İşbirliğini sağlamak Amaca yöneltme 4

2. Öğretim İçeriğinin Yapılandırılması;   2. Öğretim İçeriğinin Yapılandırılması; Konunun öğelerinin ve aralarındaki ilişkilerin kavranması İçeriğin öğrenci seviyesine göre yapılandırılması Basitten karmaşığa, kolaydan zora gidilmesi Kalıcılığı sağlamak için genellemeler ve kısa özetler yapılması 5

3. Öğrenme Yaşantılarının Sıralanması; Zihinsel gelişimin sırasının göz önünde bulundurulması 6

4. Pekiştireçlerin Rolü;   4. Pekiştireçlerin Rolü;     Pekiştereçlerin öğrenmedeki rolü      Zamanlaması      Güdülemesi 7

BAŞLICA YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR: Örnek – Kural Yöntemi Tümevarım Yaklaşımı 8

ÜSTÜNLÜKLERi: 1. Bu strateji, öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirir, bu da sonraki öğrenmelerini kolaylaştırır. 2. Düşünmeyi ve öğrenmeyi kolaylaştırır. 3. Başarılı olma ve kendine güven hissi vererek öğrenciyi motive eder. 4. Bireysel öğretim olanağı sağlar. 5. Aktif katılımla bilişsel süreçler daima hareket halindedir. Bu ise öğrencide kalıcı öğrenme sağlar. 9

SINIRLILIKLARI: 1. Her konunun öğretimi için uygun olmayabilir.   2. Çok zaman ve para ister. 3. Özel malzeme ve geniş hazırlık ister. 4. Kimi zaman öğrenciler istenilen buluşu gerçekleştiremezler.    10

5. Öğrencilerin yönteme alışık olmamaları nedeniyle ilk uygulamalarda istenilen verim alınmayabilir.    6. Bazı araştırmalar pek yetenekli olmayan öğrenciler için bu stratejinin uygun olmadığını belirtmektedir. 7. Öğretmenin öğrenciyi çok iyi tanıyabilmesi ve yönlendirmesi güç olabilir.   8. Öğrencilerin grup çalışmasında ahenkli çalışmaları ve pasif ve aktif olan çocukların birbirlerini olumsuz etkilememeleri için gerekli düzenlemelere dikkat etmek gerekli ve zordur. 11

Öğretmen stratejiyi önceden çok iyi planlamalıdır. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN ETKİLİ BİR ŞEKİLDE GERÇEKLEŞMESİ İÇİN, Özellikle üst düzeyli-hedef-davranışların (kavrama – sentez) öğrencilere kazandırılmasında kullanılmalıdır. Öğretmen stratejiyi önceden çok iyi planlamalıdır. Öğrencilere verilecek örnek durumlar önceden hazırlanmalıdır. Yönlendirici sorularla öğrenciler cevabı tahmin etme konusunda cesaretlendirilmelidir. 12

Stratejinin kullanılması esnasında değişik yöntem, araç-gereçler ve oyunlar kullanılmalıdır. Dersle doğrudan ilgili olmayan konularda da olsa öğrencinin merakını doyurmaya önem gösterilmelidir. Ders konusuyla ilgili alanlarda çok sayıda zıt örnekler kullanılmalıdır. Örneklere, alıştırmalara ve öğrenci etkinliklerine yeterince zaman ayrılmalıdır. 13

Yapılandırmacı Öğrenme BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME Yapılandırmacı Öğrenme 14