Oyun Geliştirme Dokümantasyonu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bölüm 19: Tasarım Belgesi “CHAPTER 19: THE DESıGN DOCUMENT” Pelin Ş. Ertürk BCO: 623 BILGISAYAR OYUNLARı TASARıMı – BAHAR 2016.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Program Tasarım Modelleri
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
ÜRÜN SENARYOSU HAZIRLAMA: STORYBOARDING SEÇİL TOROS 2016.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Uluslararası Pazarlama Araştırması
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Yaratıcı Proje Fikirleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
ANLATIM TÜRLERİ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖZET KONU DETAYLARI GİRİŞ SONUÇLAR VE ÖNERİLER
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
TREATMENT/TRETMAN.
Kumaş Dikiş İpliği Makine İğnesi Tela ve Çeşitleri.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇEKİM ÖLÇEKLERİ Kamera vizöründen oluşturulan çerçevenin boyutlarına göre çekim ölçekleri değişir. Genel perspektifte çekim ölçekleri şu şekildedir;
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Planlama Fonksiyonu.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BTÖ 716 – Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Sunum transkripti:

Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Murat Ergun

İçerik Dokümantasyonun gerekliliği Konsept – Teklif Rekabet Analizi Dizayn Dokümanı Akış Şeması Hikaye Belgesi Senaryo Sanat Belgesi Oynanış Anı Öykü Tablosu Teknik Dizayn Dokümanı Plan-Pazarlama Dokümanları Dokümantasyon Standardı Dokümantasyonun Faydaları

Dokümantasyonun Gerekliliği Kalabalık ekiplerde oyunun odağında tutar Bireysel projelerde gerekmeyebilir Projenin değişimini,ilerlemesini gözlemlemede yardımcı olur

Konsept - Teklif Yatırım alma amaçlı oyunun fikrinin anlatıldığı belgedir Okuyanın dikkatini çekebilecek noktalardan, oynanıştaki yeniliklerden, hikayeden bahsedilir 10 sayfaya kadar olur, genelde görsellerle desteklenir Yapılamayacak maddelerle doldurup, oyun fikrinin inandırıcılığından uzaklaşılmamalı

Rekabet Analizi Piyasadaki benzer oyunlarla karşılaştırma Oyunun yenilikçi yönleri Diğer oyunların başarısı, satış rakamları Daha çok bu alandaki lider oyunlardan örnek verilir

Dizayn Dokümanı Oynanışın detaylı açıklamasıdır Oyunun farklı platformlara aktarılmasında büyük önem taşır Oyunun nasıl oynanacağını açıklar, teknik detaylar, satış hedefleri gibi maddelere yer verilmez Oyuncu oyunda ne yapar, nasıl yapar, karşılaşacağı dünya, etkileşimde bulunacağı karakterler, objeler nelerdir gibi sorulara cevap verir

Akış Şeması Dizayn dokümanının içinde veya ayrı olarak bulunur Oyun içinde verilen kararların, seçimlerin oyuncuya yaşatacağı deneyimler aktarılır Elle veya programlarla hazırlanır

Hikaye Belgesi Hikayenin detayları anlatılır Oyun evreni, karakterlerin dünyaları, motivasyonları nelerdir Oyunun devamı yada spin-off’u yapılacağı zaman buradaki hikaye göz önünde bulundurulur

Senaryo Oyun içi diyalogların yazıldığı dokümandır Geliştirici, tasarımcı, senarist vb. tarafından yazılabilir Diyaloglar ilgi çekici olmalı, gereğinden fazla olup oyuncuyu sıkmamalı Oyunun türüne göre senaryonun yazılış şekli de değişir Hikaye, oyun içi diyalog arttıkça bu dokümanın önemi artar

Sanat Belgesi Oyundaki karakterlerin, oyun dünyasının, objelerin görsellerinin çizilmesidir Oyunun nasıl görüneceği, sanat stili burada anlatılır Tasarımcılar tarafından oluşturulur

Oynanış Anı Oynanış özelliklerinin basitçe geliştirilmesidir Başlangıçta sunulan fikirlerin ne kadar gerçekçi olduğu test edilir Oyunun tamamı değil sadece kısa bir bölümü, belli bir fonksiyonu oynanır 1-3 sayfa uzunluğunda olur

Öykü Tablosu Senaryonun basit şekilde resmedilmesidir Daha çok sinematiklerde kullanılır Oyun motorunun henüz hazır olmadığı durumlarda, oyunun geliştirilmeden önce nasıl görüneceğine dair fikir verir

Teknik Dizayn Dokümanı Dizayn dokümanında anlatılan özelliklerin oyuna nasıl yansıtılacağı bilgilerini içerir Oyun motoru, yapay zeka gibi kavramları içerir Daha çok programcılar tarafından yazılır Büyük bütçeli oyunlarda tek bir TDD yerine proje ilerledikçe kısa TDD’ler yazılır

Plan-Pazarlama Dokümanları Oyunun bütçesi, market hedefi, reklam planları gibi bilgiler içerir Daha çok büyük bütçeli oyunlarda kullanılması gereklidir Satış, pazarlama, reklamcılık ekipleri tarafından kullanılır

Dokümantasyon Standardı Her oyun aynı dokümanları içermek zorunda değildir Belli bir standart yoktur, oyunun türüne göre belgelerin çeşidi değişebilir

Dokümantasyonun Faydaları Belgelerle ilerleme oyunun geliştirilmesinde kolaylık sağlar Wiki kurularak ekipler arası proje takibi kolaylaştırılabilir

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler