Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Murat Ergun
İçerik Dokümantasyonun gerekliliği Konsept – Teklif Rekabet Analizi Dizayn Dokümanı Akış Şeması Hikaye Belgesi Senaryo Sanat Belgesi Oynanış Anı Öykü Tablosu Teknik Dizayn Dokümanı Plan-Pazarlama Dokümanları Dokümantasyon Standardı Dokümantasyonun Faydaları
Dokümantasyonun Gerekliliği Kalabalık ekiplerde oyunun odağında tutar Bireysel projelerde gerekmeyebilir Projenin değişimini,ilerlemesini gözlemlemede yardımcı olur
Konsept - Teklif Yatırım alma amaçlı oyunun fikrinin anlatıldığı belgedir Okuyanın dikkatini çekebilecek noktalardan, oynanıştaki yeniliklerden, hikayeden bahsedilir 10 sayfaya kadar olur, genelde görsellerle desteklenir Yapılamayacak maddelerle doldurup, oyun fikrinin inandırıcılığından uzaklaşılmamalı
Rekabet Analizi Piyasadaki benzer oyunlarla karşılaştırma Oyunun yenilikçi yönleri Diğer oyunların başarısı, satış rakamları Daha çok bu alandaki lider oyunlardan örnek verilir
Dizayn Dokümanı Oynanışın detaylı açıklamasıdır Oyunun farklı platformlara aktarılmasında büyük önem taşır Oyunun nasıl oynanacağını açıklar, teknik detaylar, satış hedefleri gibi maddelere yer verilmez Oyuncu oyunda ne yapar, nasıl yapar, karşılaşacağı dünya, etkileşimde bulunacağı karakterler, objeler nelerdir gibi sorulara cevap verir
Akış Şeması Dizayn dokümanının içinde veya ayrı olarak bulunur Oyun içinde verilen kararların, seçimlerin oyuncuya yaşatacağı deneyimler aktarılır Elle veya programlarla hazırlanır
Hikaye Belgesi Hikayenin detayları anlatılır Oyun evreni, karakterlerin dünyaları, motivasyonları nelerdir Oyunun devamı yada spin-off’u yapılacağı zaman buradaki hikaye göz önünde bulundurulur
Senaryo Oyun içi diyalogların yazıldığı dokümandır Geliştirici, tasarımcı, senarist vb. tarafından yazılabilir Diyaloglar ilgi çekici olmalı, gereğinden fazla olup oyuncuyu sıkmamalı Oyunun türüne göre senaryonun yazılış şekli de değişir Hikaye, oyun içi diyalog arttıkça bu dokümanın önemi artar
Sanat Belgesi Oyundaki karakterlerin, oyun dünyasının, objelerin görsellerinin çizilmesidir Oyunun nasıl görüneceği, sanat stili burada anlatılır Tasarımcılar tarafından oluşturulur
Oynanış Anı Oynanış özelliklerinin basitçe geliştirilmesidir Başlangıçta sunulan fikirlerin ne kadar gerçekçi olduğu test edilir Oyunun tamamı değil sadece kısa bir bölümü, belli bir fonksiyonu oynanır 1-3 sayfa uzunluğunda olur
Öykü Tablosu Senaryonun basit şekilde resmedilmesidir Daha çok sinematiklerde kullanılır Oyun motorunun henüz hazır olmadığı durumlarda, oyunun geliştirilmeden önce nasıl görüneceğine dair fikir verir
Teknik Dizayn Dokümanı Dizayn dokümanında anlatılan özelliklerin oyuna nasıl yansıtılacağı bilgilerini içerir Oyun motoru, yapay zeka gibi kavramları içerir Daha çok programcılar tarafından yazılır Büyük bütçeli oyunlarda tek bir TDD yerine proje ilerledikçe kısa TDD’ler yazılır
Plan-Pazarlama Dokümanları Oyunun bütçesi, market hedefi, reklam planları gibi bilgiler içerir Daha çok büyük bütçeli oyunlarda kullanılması gereklidir Satış, pazarlama, reklamcılık ekipleri tarafından kullanılır
Dokümantasyon Standardı Her oyun aynı dokümanları içermek zorunda değildir Belli bir standart yoktur, oyunun türüne göre belgelerin çeşidi değişebilir
Dokümantasyonun Faydaları Belgelerle ilerleme oyunun geliştirilmesinde kolaylık sağlar Wiki kurularak ekipler arası proje takibi kolaylaştırılabilir
Dinlediğiniz İçin Teşekkürler